Hetgeen ik erg vreemd vind omtrent de televizier promootcampagne is dat een programma als DWDD, van de publieke omroep met veel kijkers, zo ongeveer 10 minuten reserveert op een datum zo vlak voor de televizier uitreiking voor Carlo en Irene, hetzelfde programma trouwens waarin ook de presentatrice van het eigenlijke gala haar stemadvies geeft. Dat leek me een beetje overbodig en zeer zeker niet objectief, althans scheef tov WIDM en andere genomineerden en/of kanshebbers want nodig die dan ook uit voor de volledigheid.
Daarnaast stroken de regels (volgens de reglementen van de televizierring zelf) vwb "talent" en "presentator" van de televizier niet met de genomineerden en/of winnaars, althans ze gebruiken een veel bredere definitie voor deze termen dan in de Van Dale te vinden is. Als Jan Smit een talent is, dan is bijvoorbeeld Marco Borsato ook nog een talent. Waarom is Jan Smit eigenlijk genomineerd? Door alle inwoners uit Volendam, tienermeisjes, C&A-onderbroekdragers, en de kijkers naar zijn door de belastingbetaler gefinancierde vakanties uitgezonden door de TROS, zowel in de winter als zomer soms?
En zilveren televizier is voor een gezichtsbepalende presentator; dat staat niet op Jeroen zijn visitekaartje (side-kick / acteur komt eerder in de richting). Maar wellicht komt dat laatste wel omdat dat meer een persoonlijke mening is omdat ik Jeroen niet zo heel erg "gezichtsbepalend" vind en niet naar programma's als IHVH kijk.