Hier heb ik nog nooit van gehoord en ik heb ook nooit problemen gehad als ik foto's maakte op het perron. Volgens dit artikel mag het ook mits je geen professionele foto's of video's maakt en niet het personeel fotografeert zoals Vieffan.
Nou, ik heb een semi-professionele camera, dus ik weet vrij zeker dat ze er een probleem van gaan maken als ik ermee op het station fotografeer. Voorts gaat het bericht over journalistiek, en vrijheid van vrije nieuwsgaring. Dat is wat anders dan een fotoreportage
Maar als ik een foto van dat vertrekbord maak kan ik me er nog altijd op beroepen dat het een journalistieke foto is, immers, ik geef er maar ter informatie mee aan dat het winterweer weer voor de nodige vertraging heeft gezorgd.
Desalniettemin, toen ik deze foto maakte, stond er bij de roltrappen op spoor 7a iemand dronken te zijn en te kotsen en te wankelen zodat hij bijna van de trap af viel, terwijl een NS-conducteur dat vrolijk vanaf de rookpaal stond gade te slaan. Dit lijkt me een duidelijk overtreding van
1. Het is een ieder (...) verboden zich in of op een station (...) in een zodanige toestand te bevinden of zich zodanig te gedragen, dat orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang wordt of kan worden verstoord.
En dáár werd niks aan gedaan, dus dan moeten ze niet bij mij aankomen dat ik niet zou mogen fotograferen.
Bovendien, waar was de gratis koffie die NS beloofd had? Was ook in geen velden of wegen te bekennen.