Sorry dat ik door deze zeer boeiende discussie heen post, maar ik hoop dat hier wat knappe koppen zijn die mij kunnen helpen met mijn computer...
Ik heb een rottige Medion PC met het rottige Windows Vista er op en die is een half jaar terug, na slecht anderhalf jaar gebruik, kapot gegaan. Hij hielt er spontaan mee op en doet nu helemaal niks meer. Mijn back-up bevalt prima (geen Vista), maar daarop kan geen Google Earth en Windows Movie Maker op gedraait worden en die wil ik tijdens dit molseizoen graag weer gebruiken.
Doordat niks het meer doet heb ik het vermoeden dat het aan ofwel de voeding of het moederbord ligt. Als het aan de voeding licht wil ik deze zelf gaan vervangen.
(Ik weet niet zo heel veel meer van computers, maar heb wel gedegen technisch inzicht.) Een paar vraagjes daarover:
- Ik ik meten/controleren of het probleem in de voeding danwel moederbord zit. Met bijv. een multimeter?
- Als ik een nieuwe voeding wil kopen waar moet ik dan op letten? Zal wel niet exact hetzelfde ding nodig hebben, of wel? Zitten er als stekkertjes aan alle draadjes en zo?
- Ik lees dat het vervangen vrij eenvoudig te doen moet zijn, namelijk zorgen dat je dezelfde stekkertje op dezelfde plaats weer aansluit? Klopt dit, of kan ik de computer toch beter weg brengen?
Kan iemand mij hiermee op weg helpen?