ik zal ff eerlijk zijn, alles wat doorgestreept is vidn ik niet lekker:
aubergine, bleekselderij, tomaat, courgette, ui, wortel, kaas..
ui heb ik in dit geval niet doorstreept omdat dat vergeleken met de rest nog lekker is.
Dit is maar een voorbeeld van een ovenschotel, voor mijn part gooi je er drop met broccoli door.
Maar 'iedereen' doet er toe, omdat ik vegetarisch zou worden om het feit dat er dan minder dieren geslacht zouden worden. Maar ik heb het gevoel dat als ik verander het niet veel zin heeft. Omdat de rest van Nederland niet veranderd. Tot die tijd zal ik wss gewoon vlees blijven eten.
Het moet toch ergens beginnen?! Ik snap je wel, maar die gedachte is gewoon niet waar. Elk stuk van een koe die jij niet eet wordt (op den duur) ook niet geslacht.
En als het je echt gaat om de rest van Nederland kun je heel erg lang wachten, want de rest van Nederland zal nooit hetzelfde doen als jij. Je kunt niet de wereld veranderen. Maar áls je je consumptiepatroon wil veranderen kun je daar wel je verantwoordelijkheid in nemen, ongeacht wat je buurman doet.
Het is hetzelfde als met stemmen, die ene stem van mij zal ook niet de doorslag geven. Maar als iedereen zo denkt wordt het wel erg leeg in het stemlokaal.