Iets dat totaal niets met WIDM te maken heeft, maar in zijn oorsprong toch weer wel een beetje:
De trofee die ik in 2004 won (was eigenlijk een wisseltrofee, maar hij hoefde ineens niet meer terug, omdat er geen molspel meer werd gehouden), had ik aanvankelijk bestemd als beker voor het molspel van Lautjuh en Tsubasa in juni vorig jaar. Uiteraard, door de opzet van hun spel, was er toen geen winnaar aan wie de trofee kon worden uitgereikt. Aangezien ik er een ludieke bestelling voor zocht, heb ik gewacht op een leuke gelegenheid.
Die was er gisteren.
Ik zit al jaren op een Maastrichts forum, waarbij het uitpluizen van historische zaken die met Maastricht te maken hebben, de boventoon voert. Er komen ook genoeg luchtige zaken aan bod.
Een jaarlijkse traditie is het organiseren van een eindejaarsquiz met nogal pittige vragen. Daar doen er niet zoveel aan mee, hoofdzaak is de lol die we hebben in het zoeken naar de antwoorden, die echt niet in no time op internet te vinden zijn.
Nu wil het toeval, dat een van de leden van het eerste uur, op 3 december is overleden. Daarop kwam ik op het idee om die beker beschikbaar te stellen, en hem te vernoemen naar dit overleden forumlid, dat de quiz eerder al had gewonnen.
En zo werd de beker mooi opgepoetst, de inscriptie (naamgever, plus winnaar van de quiz) werd aangebracht, en de trofee werd gistermiddag in een eet-café in de binnenstad van Maastricht uitgereikt aan de winnaar van de quiz.
En zo kreeg de beker alsnog een tweede leven.