Auteur Topic: De Mol al bekend in Aflevering 3  (gelezen 52765 keer)

Offline Lo

• Forumlid
Re: De Mol al bekend in Aflevering 3
« Reactie #100 Gepost op: 9-01-2010, 15:06:04 »
Ik vind het wel plausibel dat Frits bekendmaakt dat hij de mol is, PJ dan als deelnemer gaat meedoen, Frits de nieuwe AVRO=presentator wordt, en de 2e mol tussen de resterende deelnemers zit, PJ zelf lijkt me dan sterk dus kies ik Arjen. Of ze doen weer dezelfde truc als vorig jaar, namelijk "er is nu geen mol" en dat er eentje gekozen wordt door George.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #101 Gepost op: 9-01-2010, 15:15:40 »
Ik zie het ook als een mogelijk scenario dat KAN gebeuren. Maar of dit ook ZAL gebeuren blijft nog 2 weken de vraag. Ben benieuwd.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Momfer de Mol

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 9-01-2010, 15:19:16 »
Meestal is het niet zo spectaculair als dat het gebracht wordt.
Waarschijnlijk is het zoiets als de videoboodschap van Elise in seizoen 4.
En dan zit je thuis op de bank met een "was dat het nou alles"gevoel.

Offline Marijee

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #103 Gepost op: 9-01-2010, 15:38:03 »
Ik las hier net iets over Roeland, en misschien is het wel zoiets? Een kandidaat die dusdanig ziek/gewond is dat hij het spel moet verlaten, en de mol blijkt te zijn geweest?
Dat dit wel verteld wordt, dat diegene de mol was, maar dat nu uit de andere mensen die aangegeven hebben evt de mol willen zijn de mol gekozen wordt...

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 9-01-2010, 15:39:57 »
Goh, wat zijn we weer allemaal aan het doordraven.

Wanneer de mol zich voortijdig bekend zou hebben gemaakt, was het spel stil komen te liggen, en dan zou er vantevoren door Pieter-Jan niet op deze manier aandacht aan zijn besteed. Dan zou er theoretisch wel een nieuwe start kunnen worden gemaakt, maar je kunt een mol niet vervangen door een ander die de mol speelt. Je zou alles moeten omgooien, wil je met de overige 9 kandidaten verder kunnen.

Ik geloof overigens ook nog steeds niet dan Jon onvoorbereid aan zijn klus is begonnen, vorig seizoen. De reden daarvoor is simpel, je kan immers geen enkel risico nemen. Je kan als productieteam bijsturen, en vantevoren instrueren, maar je kan iemand niet 100 procent naar je hand zetten.

De meest nuchtere en plausibelste kijk op deze ogenschijnlijk spectaculaire mededeling. ::ok:: Ik verwacht ook dat ze dit op een creatieve manier gaan aanpakken zodat wij uiteindelijk niets met zekerheid zullen kunnen zeggen met betrekking tot de identiteit van de Mol.

Over de historie met Jon deel ik eveneens je mening. Een Mol wordt wellicht altijd heel grondig gescreend en heeft misschien ook wat tijd nodig om aan het idee van het spelen van de saboteur te wennen. Het vooraf uitstippelen van de tactiek is volgens mij ook heel belangrijk. Heel het (dure) programma in handen leggen van een onzekere factor als een totaal onvoorbereide Mol lijkt mij dus nog steeds weinig waarschijnlijk.  

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 9-01-2010, 15:44:16 »
Ik las hier net iets over Roeland, en misschien is het wel zoiets? Een kandidaat die dusdanig ziek/gewond is dat hij het spel moet verlaten, en de mol blijkt te zijn geweest?
Dat dit wel verteld wordt, dat diegene de mol was, maar dat nu uit de andere mensen die aangegeven hebben evt de mol willen zijn de mol gekozen wordt...

En bij de opnames van aflevering 1 wisten ze in aflevering 3 al dat de mol ziek zou worden? Want volgens zei PJ bij de hele groep dat de mol in aflevering 3 bekend zou worden toch?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #106 Gepost op: 9-01-2010, 15:48:50 »
Ben het met Cynneke eens. Zoek eens terug in het subforum 2005, daarin staat uitgebreid beschreven waarom Roeland de mol niet geweest KAN zijn. Het voert me te ver om die hele uitgemolken discussie weer te gaan voeren.

Offline Silvermaiden

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 9-01-2010, 16:02:28 »
Ik weet eigenlijk wel zeker dat het niet met het ziek worden van een kandidaat te maken heeft want anders kan PJ het toch neit in aflevering 1 al tegen de hele groep zeggen??

Ik ben wel benieuwd op welke manier we de mol te zien krijgen  :)

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #108 Gepost op: 9-01-2010, 16:08:18 »
Ik weet eigenlijk wel zeker dat het niet met het ziek worden van een kandidaat te maken heeft want anders kan PJ het toch neit in aflevering 1 al tegen de hele groep zeggen??

Ik ben wel benieuwd op welke manier we de mol te zien krijgen  :)

Precies

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #109 Gepost op: 9-01-2010, 16:38:34 »
Misschien ook wel zoiets als met die kaarsjes 2 seizoenen terug ofzo.
Toen mochten ze een vraag aan de mol stellen en konden ze ook weten wie de mol was.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #110 Gepost op: 9-01-2010, 16:40:35 »
Ja, of toen met Milouska. Of de liftopdracht
Zoiets zal het wel zijn

Offline devinmagic

• Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
[Hind] Mol wordt in de 3de aflevering bekend gemaakt, rode sleutel/kleren...
« Reactie #111 Gepost op: 9-01-2010, 17:15:52 »

Ik dacht, als Hind nou steeds al die rode dingen heeft. Kleding, sleutel enz. Misschien dat er dan vrijstellingen in aflevering 2 of 3 worden uitgedeeld en dat bij aflevering 3 Hind een ROOD scherm krijgt! (Begrijp je de verbinding :P)  Ze heeft dan de vrijstelling en kan dan dus gewoon meespelen!

Dus, als je goed nadenkt wordt de mol in aflevering 3 bekend gemaakt met deze "grote" hint!

Bye Bye Devinmagic

Offline Rutg3rDutchWolf

• Forumlid
  • MWAM
« Reactie #112 Gepost op: 9-01-2010, 17:19:00 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Waarom doet me dit aan die muismat uit de vorige zeisoen denken.
Why don't I ever listen to me?

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 9-01-2010, 17:32:40 »
Wat ook nog zou kunnen gebeuren is dat de mol word gevraagd naar voren te stappen en dat er dan dus iemand naar voren stapt. Maar dan geloven wij nog steeds niet dat hij of zij de mol is, want dan denken wij weer mss wilde iemand anders mollen. Maar wie weet gaan ze wel een nieuwe mol aanwijzen in het spel. Maar kan de gene die de mol was ook weer de mol zijn.

Ik hou het vooralsnog gewoon op een opdracht zoals de liftopdracht.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 9-01-2010, 19:11:53 »
Mol wordt wellicht altijd heel grondig gescreend en heeft misschien ook wat tijd nodig om aan het idee van het spelen van de saboteur te wennen. Het vooraf uitstippelen van de tactiek is volgens mij ook heel belangrijk. Heel het (dure) programma in handen leggen van een onzekere factor als een totaal onvoorbereide Mol lijkt mij dus nog steeds weinig waarschijnlijk.  

Als in mijn voorbeeld is dat dus ook gebeurd he. Ze wisten in het molteam, incl. Pieter-Jan, dan al een jaar vantevoren dat Frits de 1e 3 afleveringen de mol zou zijn (anders kan je ook nooit in afl. 1 zeggen dat in afl. 3 de mol openbaart want zoals in het voorbeeld ziektes kan je toch zo niet vooraf zo duidelijk voorspellen), daarna de Jon-optie.

Dat dat nooit zo was met Jon kan m.i. niet. Daarover liegen naar ons als redactie is stom en bovendien hebben ze de opdrachten juist dermate in elkaar gezet dat je de mol eenvoudig kunt briefen, dus geen maanden voorbereiding nodig, minuten zijn zat. Jon was daarom inderdaad wel een zwakke mol, hij was nog niet gewend aan het idee. Daarom was de serie nog niet mislukt; die was nog altijd leuk. Dus nog eens zo'n kunststukje zou ik niet voor onmogelijk houden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pete

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 9-01-2010, 20:19:58 »
Misschien doen ze wel een liftopdracht mét kaarsjes ::trots::
Of PJ zegt op het allerlaatste moment 'Dit kan ook anders' en loopt weg.
Of ze laten gewoon een echte mol zien, zo'n dier weet je wel.

::oink::
Talk is cheap, but it ain't free

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 9-01-2010, 20:22:59 »

::oink::

Hier moest ik wel ff lachen. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 9-01-2010, 20:31:59 door Molow »
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #117 Gepost op: 9-01-2010, 21:26:36 »

misschien komt henk Gemser dit wel zeggen ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline udetje

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 10-01-2010, 10:57:57 »
Misschien is het gewoon zo dat de mol zich bekend zou kunnen maken in aflevering 3. Net zoals in het seizoen met Dennis als mol in dat kerkje met die kaarsjes.
In ieder geval zullen we nog twee weken moeten wachten. Er zal in ieder geval iets gebeurden wat we nog niet hebben gezien!  ::vergroot::
Niets is wat het lijkt... dus ook niets lijkt op hoe het is(?)

Offline Molz0r

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 10-01-2010, 12:36:30 »
http://www.youtube.com/watch?v=s6SPUw002fY

Tim : 'Dat zullen we pas bij de 10e aflevering zien'

Chek ook het laatste stukje van PJH

::vergroot::