Auteur Topic: De Mol al bekend in Aflevering 3  (gelezen 52763 keer)

Offline Qper

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol al bekend in Aflevering 3
« Reactie #140 Gepost op: 13-01-2010, 18:49:50 »
Geen idee of deze hypothese hier al is voorbijgekomen, maar ik gooi hem er toch maar even in....

Misschien doen ze zo'n opdracht waarin kandidaten zichzelf letterlijk bekend maken. Als in bekend onder het Japanse publiek. 

Net als in seizoen 6 met die foto-opdracht waarin Roderick en Peggy zichzelf bekend moesten maken onder de Argentijnen.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #141 Gepost op: 13-01-2010, 18:54:18 »
Mensen kijken naar Wie is de Mol, vanwege het concept. Dat concept is al 10 seizoenen lang 1 mol, een aantal kandidaten, plus een presentator die de rol van spelleider op zich neemt.

Er is in het verleden 1x een afwijkend format gebruikt, en dat was bij Oberon. Daar was Huub Stapel in een van de laaste afleveringen plotseling van het toneel verdwenen, en vervangen door kandidate Imelda.

Ik keek graag naar het programma, totdat deze merkwaardige wending aan het spel werd gegeven. Daarop had Oberon voor mij zijn geloofwaardigheid verloren. Blijkt wel dat er meer mensen er zo over dachten, want het heeft maar 1 seizoen gedraaid.

Een presentator is een presentator, en die moet niet plotseling deelnemer worden. Is voor mij en vele molliefhebbers onbespreekbaar.
Ik hou wel van duidelijke meningen en ben daarom wel benieuwd wat je er van zou vinden als ze met twee mollen beginnen (punten in test is optel som van antwoorden naar beide mollen). Waarna vroeg in het seizoen één van de mollen het spel verlaat (bijvoorbeeld de mol die het minste vragen goed heeft over de andere mol, of de mol die het meest herkend wordt als mol bij de kandidaten). Ik denk dat ik dit zelf nog enigzins acceptabel zou vinden in tegenstelling tot twee mollen tot het einde of een molwissel.

Offline PM

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #142 Gepost op: 13-01-2010, 19:32:27 »
Mensen kijken naar Wie is de Mol, vanwege het concept. Dat concept is al 10 seizoenen lang 1 mol, een aantal kandidaten, plus een presentator die de rol van spelleider op zich neemt.

Er is in het verleden 1x een afwijkend format gebruikt, en dat was bij Oberon. Daar was Huub Stapel in een van de laaste afleveringen plotseling van het toneel verdwenen, en vervangen door kandidate Imelda.

Ik keek graag naar het programma, totdat deze merkwaardige wending aan het spel werd gegeven. Daarop had Oberon voor mij zijn geloofwaardigheid verloren. Blijkt wel dat er meer mensen er zo over dachten, want het heeft maar 1 seizoen gedraaid.

Een presentator is een presentator, en die moet niet plotseling deelnemer worden. Is voor mij en vele molliefhebbers onbespreekbaar.

Maar Jos, Huub was toen niet de presentator van het programma, maar speelde de rol van kasteelheer *vul hier een naam in*. Geen idee meer wat die naam was, maar Huub speelde een rol en was niet de presentator van het programma. Al leidde hij het spel natuurlijk wel.

Sorry voor het offtopic.
The see has many drops of water / But the salt won't let you taste the sweat

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #143 Gepost op: 13-01-2010, 19:43:09 »
Ohja, raadsheer Zebardyn. Of raadselheer, zoals Stella placht te zeggen. :P
The British are not impressed.

Offline ThomasMol

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 13-01-2010, 21:22:44 »
Geen idee of deze hypothese hier al is voorbijgekomen, maar ik gooi hem er toch maar even in....

Misschien doen ze zo'n opdracht waarin kandidaten zichzelf letterlijk bekend maken. Als in bekend onder het Japanse publiek. 

Net als in seizoen 6 met die foto-opdracht waarin Roderick en Peggy zichzelf bekend moesten maken onder de Argentijnen.

Dat zal weleens heel goed kunnen ::ok::

Offline Rutg3rDutchWolf

• Forumlid
  • MWAM
« Reactie #145 Gepost op: 14-01-2010, 09:51:43 »
Persoonlijk denk ik dat het weer een Lift of een "3 vragen in de kerk" opdracht word.
Why don't I ever listen to me?

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #146 Gepost op: 14-01-2010, 17:17:32 »
Ik hou wel van duidelijke meningen en ben daarom wel benieuwd wat je er van zou vinden als ze met twee mollen beginnen (punten in test is optel som van antwoorden naar beide mollen). Waarna vroeg in het seizoen één van de mollen het spel verlaat (bijvoorbeeld de mol die het minste vragen goed heeft over de andere mol, of de mol die het meest herkend wordt als mol bij de kandidaten). Ik denk dat ik dit zelf nog enigzins acceptabel zou vinden in tegenstelling tot twee mollen tot het einde of een molwissel.
Op zich zou het natuurlijk kunnen, al ga ik er niet van uit. Maar dan zou je wel twee mannen of vrouwen moeten hebben... Anders heb je de vraag De mol is een ... man/vrouw altijd goed en heeft die dus geen nut. Maar zoals al eerder gezegd, denk ik niet dat de Avro zoiets zou gaan uitproberen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 15-01-2010, 17:39:44 »

Aanvulling:

Zag ik nou in de preview voor de volgende aflevering Kim zichzelf bekend maken? :P

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #148 Gepost op: 16-01-2010, 15:49:08 »
Komt de Mol op één van die twee stoelen te zitten?
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #149 Gepost op: 20-01-2010, 01:27:36 »
Volgens het molmailfilmpje krijgen we donderdag een nieuwe versie van het etentje-opdracht in Argentinië. Toen moest 1 van de kandidaten van plaats wisselen met de mol. En wie weet, krijgt de mol dit jaar die opdracht en blijft hij lekker zitten. Dan moeten wij zeker uitzoeken wie die opdracht had?

Hmmmm, de mol helpt zo dan wel mee aan het slagen van de opdracht. Nah, dan was dit misschien maar een zinloze hersenspinsel van mij. Of misschien dat anderen er iets mee kunnen?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline alex_1979

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 20-01-2010, 04:01:44 »
Persoonlijk denk ik dat het weer een Lift of een "3 vragen in de kerk" opdracht word.

Ik kan me van vorig seizoen de opdracht met het orgel herinneren, kon je als kijker niet achter de identiteit van de mol komen door de noten van het lied of iets dergelijks (help me out here lol). Ik verwacht eerder zo'n soort opdracht waar je met wat speurwerk de mol kunt ontdekken. Vorig seizoen vonden veel mensen dat veel te moeilijke, maar wel goed bedacht. Misschien hebben de makers nu zoiets; geef ze een extra hintje wanneer ze moeten kijken, misschien dat het dan wel lukt..... ;-P

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #151 Gepost op: 20-01-2010, 08:42:25 »
Als dat etentje uit seizoen 6 wordt herhaald, dan krijgt Frits vast de opracht 'wissel van rol met de presentator' :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 20-01-2010, 09:21:59 »
Als dat etentje uit seizoen 6 wordt herhaald, dan krijgt Frits vast de opracht 'wissel van rol met de presentator' :P

::rofl:: ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #153 Gepost op: 20-01-2010, 09:27:42 »

En om het dan extra moeilijk te maken nemen Angela en Karel ook plaats aan de tafel. ::rofl::

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 20-01-2010, 19:11:08 »
En om het dan extra moeilijk te maken nemen Angela en Karel ook plaats aan de tafel. ::rofl::

::rofl::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #155 Gepost op: 20-01-2010, 19:17:17 »
Maar Jos, Huub was toen niet de presentator van het programma, maar speelde de rol van kasteelheer *vul hier een naam in*. Geen idee meer wat die naam was, maar Huub speelde een rol en was niet de presentator van het programma. Al leidde hij het spel natuurlijk wel.

Sorry voor het offtopic.
is niet zo offtropic als je denkt hoor, maar ik geloof je als je zit zo uitlegt. Dat maakt het wisselen in Oberon heel wat acceptabeler dan het wissel in WIDM.

Offline PM

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 20-01-2010, 20:18:54 »

Hmmmm, de mol helpt zo dan wel mee aan het slagen van de opdracht. Nah, dan was dit misschien maar een zinloze hersenspinsel van mij. Of misschien dat anderen er iets mee kunnen?

Misschien krijgt de mol gewoon geen geld als zijn opdracht slaagt. Net als met het vinden van die flessen in serie Inge. (Serie 7?)
The see has many drops of water / But the salt won't let you taste the sweat

Offline alex_1979

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 21-01-2010, 01:30:52 »
Quote van iemand anders:
" Het is erg aannemelijk dat er iets komt met kleuren, aangezien in de leader een bord voorbij komt met daarop het Japans teken dat "kleur" betekent."

Ok nu heb ik het volgende ontdekt en weet nog niet precies wat ik ermee kan, misschien dat jullie kunnen helpen. De afwijkende kleurentheorie dit seizoen is ook in het seizoen van Milouska als Mol geweest, check deze site:

javascript:%20openEmbeddedPlayer('http://portal.omroep.nl/mplayer?mpstream=wmbb&mpurl=http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/avro/wieisdemol/bb.20060512.asf&titel=TV%20OP%20JE%20PC%20|%20Wie%20is...%20de%20Mol?&genre=fossGsHEdGeZtHjPtDG&omroep=vgssGsHEdGeZtHjPpDJ&progurl=http://www.wieisdemol.nl/&refered=btiaaBsHEbGcZtHnSopBbqB');

Selecteer aflevering 10 de ontknoping van 2006 op 45 minuten en Milouska legt uit dat zij nooit een afwijkende kleur heeft gehad in de serie en dat daaruit af te leiden was dat zij de mol niet was.

Ik ging deze serie nogmaals kijken om erachter te komen of er mogelijke hints waren die in aflevering 3 van seizoen 10 terugkwamen omdat PJ in de intro van aflevering 3 zegt dat een vorige seizoen heel duidelijk terugkomt in aflevering 3 hij zegt letterlijk heel luid door galmt.... Je ziet in voorstukjes van aflevering 3 een lunch bij belangrijke mensen. Dat was ook zo in aflevering 6 van serie 2006 met Miloeska. Ik heb gekeken bij het etentje, maar daar zie ik niet zo snel een duidelijke hint. Misschien wel dat er toen een opdracht was dat een van de kandidaten van plaats moest wisselen met de MOL. Misschien dat in serie 10 de mol wel van plaats veranderd met een kandidaat; Niets is wat t lijkt???

Wat denkjen jullie?

Groetjes

Alexander

Offline creno

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 21-01-2010, 09:59:40 »
Volgens mij is het veel simpeler:

In aflevering 1 en 2 doet de mol niets, hij gaat pas mollen vanaf aflevering 3, dus is de mol bekend in aflevering drie.

Offline Yesse

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 21-01-2010, 19:18:34 »
Ik weet niet of dit al eerder is genoemd (misschien in een ander topic) maar ik bedenk me net, Frits zegt aan het einde van de molmail: "Nou dat zijn bijzondere gasten kan ik je wel verklappen."  Is het niet gewoon heel gemakkelijk: er komen mollen aan tafel? De mol maakt zich bekend? Ach ja, ik laat me weer helemaal gek maken hierdoor :P Ik denk dat het uiteindelijk iets zal zijn in de trant van de lift opdracht ofzo :)