mijn relaas over de ov- chipkaart
ik kreeg al snel mijn persoonlijke ov-chipkaart, gelukkig! maar een weekje later kreeg ik er weer één. vreemd. maar ja, het kwam wel mooi uit, als je bedenkt dat ik er 1 ben kwijt geraakt in de metro van Holendrecht. maar in de tijd dat ik er nog 2 had, kreeg ik een brief: mijn reisproduct kon ik maar op 1 van de 1 zetten, op chipkaart nummer .................3120
Fijn dat die kaart niet bestaat! Mijn ov-chipkaarten eindigden allebei op een 8! Maar ja, bij de automaat bleek welke ik kon opladen, en dat heb ik ook gedaan.
En toen raakte ik een kwijt. Eenmaal thuisgekomen maar bellen met een helpdesk om aan te geven dat hij verloren was. Dat ging redelijk, maar voor mijn oplossing ben ik 4 keer doorverbonden: Als ze nou dat reisproduct klaarzetten voor mijn andere kaart? Dat bleek mogelijk, maar de dame aan de andere kant van de hulplijn wist niet hoe lang dit ging duren. Ik liet mijn nummer achter, zodat ze me kon bellen wanneer ik naar een oplaadpunt kon. Mara dat gesprek was al een maand geleden. In de tussentijd heb ik vele boze conducteurs meegemaakt, ide het verhaal niet wíllen begrijpen, tot vanochtend. De conducteur meldde dat als ik dat reisproduct niet voor 16 maart erop heb staan, ik maar een excuusbrief van die ov-mensen bij me moet dragen. En daar bel ik nu voor, op dit moment
en nu zit ik , terwijl ik in de wacht sta, na Party in the USA van Miley Cyrus naar Anouk (Three days in a Row, om aan te geven hoe lang je in de wacht kan staan) te luisteren. (oh, nummer is afgelopen! NEEEEE! weer Miley Cyrus!?!)
STOMME OV-CHIPKAART!