En helemaal raar dat ik maarzo een kaart krijg zonder ook maar één foto te sturen. En dan nog zo'n kei-oude ook, waarbij je m'n oren niet ziet en ik wel lach enzo. Dat mag ook niet meer dus waarom ze die dan weer gebruiken...?
Waarschijnlijk heb je die de allereerste keer dat je een OV-kaart ging ophalen op het postkantoor ingeleverd. Een jaar of vier/vijf geleden wilden ze namelijk telkens twee foto's hebben. De ene kwam op je OV-jaarkaart, de andere zou op de chipkaar komen, maar die liet nog vijf jar op zich wachten. Ik heb er ook een zes jaar oude foto opstaan, met lach en contactlenzen (ik draag al weer jaren een bril).
In de bus vandaag viel het me op dat bijna niemand in- en uitcheckte. Maar door de enkeling die het wel deed, ontstond er complete chaos bij het uitstappen op Utrecht centraal. Mensen moesten zoeken naar hun kaartje, het apparaat werkt minder de snel dan dat mensen kunnen uitstappen, een jongen liet zijn kaart vallen waardoor er mensen over hem heen struikelden.
Dat wordt nog wat als iedereen gaat in- en uitchecken.
In de trein heb ik vandaag geen conducteur gezien.
Sowieso snap ik niet waarom ze willen dat mensen die gratis reizen in- en uitchecken. Zodra de conducteur mijn kaart leest, ziet hij sowieso dat ik een weekabonnement heb en gratis reis. Als er nou ook nog eens iemand met een IQ hoger dan dat van een chimpansee had nagedacht over die chipkaart, had hij kunnen bedenken dat je de studentenkaart ook een apart kleurtje had kunnen geven. Dan had alles 'ouderwets' kunnen werken, scheelt de conducteur ook weer tijd.
Als er wel over nagedacht is, dan wil de NS (of een andere dienst die inzicht heeft in de OV-kaarten) blijkbaar stiekem toch heel graag weten wanneer en waar we reizen. Maar dan is het dus een schending van onze privacy.