Ik heb even de titel aangepast, omdat de vlag de lading niet helemaal dekt.
Ik heb eigenlijk vanaf het invoeren van de kaart een vraag.
Ook bij de NS wisten ze die niet afdoende te beantwoorden, het komt erop neer dat je overgelaten wordt aan de techniek.
Ik kan me voorstellen, dat je bijvoorbeeld bij een storing aan de paaltjes wel kunt reizen, maar dan een soort schuldbekentenis krijgt (of gewoon contant betaalt, wanneer je dat geld toevallig bij je hebt). Het zou immers te gek voor woorden zijn dat je je reis niet kunt maken terwijl 1 van de hulpmiddelen het laat afweten. Het vervoermiddel zelf functioneert immers wel.
Maar wat, als je tijdens de reis erachter komt dat het inchecken niet is gelukt, terwijl je je kaart weldegelijk correct tegen de lezer hebt gehouden? Probeer dan maar eens te bewijzen dat je de richtlijnen hebt opgevolgd, maar dat de schuld bij de apparatuur ligt.
Ik weet het, deze vraag heb ik eerder gesteld in dit topic, maar ok bij de NS weten ze er geen sluitend antwoord op. Kortom: je bent overgeleverd aan het oordeel van het personeel.
Zou het niet handig zijn om zelf een afleesapparaatje te hebben, zodat je ook tijdens de reis kunt zien of het inchecken correct is verlopen? Dergelijke apparaatjes hebben een jaar of wat geleden bestaan, hiermee kon je het saldo aflezen van je chipknip.