Poll

Moet de studentenkaart een kleurtje krijgen?

rood
1 (4.5%)
groen
6 (27.3%)
paars
3 (13.6%)
blauw
7 (31.8%)
rose
5 (22.7%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: OV-chipkaart  (gelezen 87817 keer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: OV-chipkaart
« Reactie #180 Gepost op: 8-04-2011, 23:00:42 »
Wij hebben hier Syntus... En het domme is, dat hoewel hier binnenkort ook met de ov-shitkaart gereisd moet worden, je bij Syntus nog steeds niet terecht kan. Ook de Connexxion bussen hier hebben heel veel problemen met de checkpunten.

Trouwens, is ondertussen al eens bekend hoe het met de samenreiskorting zal gaan?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #181 Gepost op: 9-04-2011, 18:49:13 »
Trouwens, is ondertussen al eens bekend hoe het met de samenreiskorting zal gaan?
De NS wil iig twee soorten abonnementen aanbieden: spitsabbo en dalabbo. Kortom: de prijzen in de daluren blijven zoals ze nu zijn en de prijzen in de spits gaan fors omhoog.

Ik vermoed dan ook dat de meereiskorting volledig afgeschaft wordt  ::niet-ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #182 Gepost op: 9-04-2011, 20:30:09 »
Dat zou belachelijk zijn. Dat gaat de NS veel reizigers kosten. Hopelijk blijft de Kruidvat en anderen nog wel die goedkope kaartjes aanbieden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #183 Gepost op: 9-04-2011, 21:28:45 »
Het zou beter zijn dat ze de spits-abonnementen laten zoals ze zijn, en de dalabonnementen goedkoper.

Nu worden de mensen gestraft die voor hun werk in de spitsuren moeten reizen omdat ze simpelweg geen alternatief hebben.

Ik kreeg vanmiddag ook een email met dit ''goede'' nieuws. Goed nieuws? NS, ga je diep in een hoekje zitten schamen, profiteurs.

Offline trialk

• Forumlid
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
« Reactie #184 Gepost op: 9-04-2011, 21:49:52 »
zeer logisch bodejos,raar maar helemaal waar :-\\
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Tristan

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 9-04-2011, 23:08:47 »
Ik zou zeggen: open zo'n container en gooi de ov-chipkaart er direct in  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 9-04-2011, 23:11:10 door Tristan »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #186 Gepost op: 10-04-2011, 11:09:41 »
Eindelijk een zinvolle toepassing voor het kaartje

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #187 Gepost op: 16-04-2011, 13:47:02 »
op 11 juli gaat in mijn regio de strippenkaart verdwijnen. Met de bus gaan kan dan alleen nog maar met de OV-chipkaart.

Nu vraag ik me af: wanneer ik de site bezoek waarop ik de kaart kan aanvragen, staat daar: je kan nog geen NS-product op de kaart laden. Maar dat betekent dat ik ongeveer gedwongen word om die kaart via de NS aan te schaffen.

Veolia heeft een actie, waarbij je de aanschafprijs van de kaart terugkrijgt op de chipcard. Maar dan heb ik weer geen NS-product erop staan.

Bovendien: ik zie nergens hoe ik moet aangeven dat ik 1e dan wel 2e klas wil reizen. Kan ook niet, want volgens betreffende site kan ik dus geen NS-product laden.

Erg lastig allemaal.

Offline -ELISE-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #188 Gepost op: 16-04-2011, 13:50:36 »
op 11 juli gaat in mijn regio de strippenkaart verdwijnen. Met de bus gaan kan dan alleen nog maar met de OV-chipkaart.

Nu vraag ik me af: wanneer ik de site bezoek waarop ik de kaart kan aanvragen, staat daar: je kan nog geen NS-product op de kaart laden. Maar dat betekent dat ik ongeveer gedwongen word om die kaart via de NS aan te schaffen.

Veolia heeft een actie, waarbij je de aanschafprijs van de kaart terugkrijgt op de chipcard. Maar dan heb ik weer geen NS-product erop staan.

Bovendien: ik zie nergens hoe ik moet aangeven dat ik 1e dan wel 2e klas wil reizen. Kan ook niet, want volgens betreffende site kan ik dus geen NS-product laden.

Erg lastig allemaal.

Gewoon via ov-chipkaart.nl aanvragen ;)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #189 Gepost op: 16-04-2011, 15:04:51 »
wanneer ik de site bezoek waarop ik de kaart kan aanvragen, staat daar: je kan nog geen NS-product op de kaart laden. Maar dat betekent dat ik ongeveer gedwongen word om die kaart via de NS aan te schaffen.

Wat voor een NS-product wil je? Als je een voordeelurenkaart wilt bijvoorbeeld krijg je ook gratis een chipkaart erbij. En dan ga je gewoon met je NS kaart met de bus. Als je iets van een trajectkaart wilt bij de NS, die gaan volgens mij sowieso nog niet per OV-chipkaart. Ik ken iemand die toevallig deze week een trajectabonnement gekregen heeft van de NS, was nog een ouderwets kaartje, met het verzoek niet in en uit te checken.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Tristan

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 16-04-2011, 16:39:11 »
Ik ken iemand die toevallig deze week een trajectabonnement gekregen heeft van de NS, was nog een ouderwets kaartje, met het verzoek niet in en uit te checken.
Ook bij de klantenservice vam Connexxion wordt het advies gegeven om met reisproducten niet in- en uit te checken. Kortom: je moet die kaart wel hebben, maar niet gebruiken met reisproducten.

Toen ik vorige week klaar was met werken en van het Gildenkwartier naar Jaarbeursplein liep (via Hoog Catherijne en Utrecht CS), pakte ik alvast mijn ov-chipkaart en hield die in mijn hand. Toen ik langs in- en uitcheckpalen op Utrecht CS liep, hoorde ik opeens de piep van in- of uitchecken. Ik schrok me rot  ::oink:: Gelukkig bleek later dat dat niet van mij afkomstig was :).

Als je namelijk bij een NS-paal per ongeluk incheckt, moet je minimaal 3 minuten wachten voordat je weer kunt uitchecken. Je zal daardoor maar net je bus missen en een uur moeten wachten :-\\ (gelukkig vertrekt er voor mij ieder kwartier een bus, maar dat even terzijde).

Inmiddels heb ik het saldo op mijn kaart -bewust- naar een niveau onder nul gebracht (waardoor (per ongeluk) inchecken niet mogelijk meer is) en gebruik ik de ov-chipkaart alleen nog als stamkaart, behorende bij het maandabonnement die ik gebruik om van en naar mijn werk te reizen.

Mijn ov-shitkaart loopt in augustus 2012 af. Hopelijk wordt die kaart vóór die tijd óf dusdanig verbeterd wordt dat het wèl een goede kaart is (d.w.z.: één kaart voor het gehele OV, één tarief voor het gehele OV; kortom: eenheid en eenvoud) óf (en daar gaat mijn voorkeur naar uit) dat die kaart helemaal en definitief afgeschaft gaat worden!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #191 Gepost op: 16-04-2011, 17:08:45 »
Ik zei zal: in Australië is al eens een dergelijk systeem in gebruik genomen, en weer afgeschaft.

Hoe reis ik? Door de week zelden of nooit met de trein, en als ik dat doe, is het een dagkaartje van 7 euro naar Heerlen, waarbij ik EN de bus, EN de trein kan gebruiken..

In het weekend reis ik af en toe met een Kruidvatkaart. Dus daar heb ik die korting ook al niet voor nodig.

Maar als ik het goed begrijp, wordt onder een NS-product een kortingskaart of een trajectkaart verstaan?

Dus ik zou zonder een NS-product wel kunnen reizen, maar dan wel voor de volle prijs?

Zo duidelijk als ze het allemaal voorspiegelen, is het dus echt niet. En dan heb ik er nog niet eens mee gereisd......

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #192 Gepost op: 16-04-2011, 21:48:39 »
Ik zit soms met verbazing alle problemen te lezen die sommigen hebben. Ik heb namelijk nergens last van! Ik gebruik 'm niet dagelijks, alleen voor ritjes met de bus naar de stad en voor de paar keer per jaar dat ik met de trein ga, maar tot nu toe geen problemen gehad. Ik hoop dat het uiteindelijk gewoon goed gaat werken, want het is ideaal, voor trein, bus en tram één betaalmiddel.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #193 Gepost op: 16-04-2011, 22:10:30 »
Ik zit soms met verbazing alle problemen te lezen die sommigen hebben. Ik heb namelijk nergens last van! Ik gebruik 'm niet dagelijks, alleen voor ritjes met de bus naar de stad en voor de paar keer per jaar dat ik met de trein ga, maar tot nu toe geen problemen gehad. Ik hoop dat het uiteindelijk gewoon goed gaat werken, want het is ideaal, voor trein, bus en tram één betaalmiddel.
ik ook, ik gebruik zelden het OV. Maar wil er eigenlijk wel één hebben. Moet ik er nu eentje nemen of niet ? Lijkt me zo handig voor de keren dat ik hem wel nodig heb.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #194 Gepost op: 17-04-2011, 11:32:26 »
Dus ik zou zonder een NS-product wel kunnen reizen, maar dan wel voor de volle prijs?

Als ik het goed heb kun je met iedere chipkaart ook met de NS reizen. Maar je moet je kaart dan wel eerst activeren bij zo'n kaartautomaat op een station. Is vooral omdat je dan aan moet geven of je 1e of 2e klas gaat reizen  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #195 Gepost op: 17-04-2011, 11:40:39 »
ik heb net even zitten lezen op de site.
Het is een ongemakkelijk ding. Je kunt hem online aanvragen en dan kun je hem wel gelijk gebruiken in de bus, metro en tram, maar weer niet in de trein. Daarvoor moet je hem weer eerst activeren en moeilijk doen.
Weet je, ik gebruik die dingen toch zelden, dus ik regel het wel als het echt nodig is.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #196 Gepost op: 17-04-2011, 14:33:05 »

Hier hetzelfde. Wat opstartproblemen maar nu vind ik het echt ideaal.
The sun came up and reality set in.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #197 Gepost op: 18-04-2011, 19:08:33 »
Ik hem hem toch aangevraagd nu. Niet omdat ik hem zo graag wil hebben, maar omdat het alternatief na 11 juli is, dat ik vanaf die datum een dure wegwerp-ov-chipcard moet hebben.

En als ik hem op 10 juli aanvraag, kan ik dus 2 weken (zal tegen die tijd wel 3 weken zijn) niet voor een normale prijs reizen.

MAAAAAARRRRRRR.

Ja hoor, er kloppen dingen niet. Vrijdag zeiden ze bij Veolia, dat ik voor 1 cent administratiekosten het Veolia kortingsproduct op de kaart kon laden. Nou, dat wilde ik dus wel, die 1 cent investeer ik graag voor 20 procent korting.

Bleek die actie op 31 maart te zijn stopgezet. Ja, klungels bij de klantenservice in Maastricht: beloof het je klanten dan niet.

Ook zou ik 7,50 euro op mijn kaart erbij krijgen, wanneer ik bij de eerste 10.000 klanten zat, die de boel online zouden aanvragen in combinatie met automatisch opladen.

Klungeldedeklungeldeklungels daar in Maastricht: die actie blijkt niet te bestaan.

Nou, het begint al goed, heb ik de kaart nog niet eens in huis.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2011, 19:10:21 door Bodejos »

Offline Tristan

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 18-04-2011, 22:50:16 »
Nou, het begint al goed, heb ik de kaart nog niet eens in huis.
Lang leve de ov-chipkaart  ::niet-ok:: :-X

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #199 Gepost op: 19-04-2011, 10:45:03 »

Ik hoop dat het uiteindelijk gewoon goed gaat werken, want het is ideaal, voor trein, bus en tram één betaalmiddel.
Daar is de kaart ook voor uitgevonden.

Aan een van de bottlenecks wordt overigens wel gewerkt: bij het overstappen van de ene op de andere vervoerder wil men het dubbel instaptarief laten vervallen, maar hoe dat technisch gerealiseerd gaat worden, ik weet het niet. Waarom hebben ze niet ergens in een gesloten circuit een soort proefopstelling gemaakt, met de systemen van NS, Veolia, Connection, Arriva en Syntus (verget ik er een?) bij elkaar, en waarom kijkt men niet eerst hoe dat in de prakijk werkt?

Ik ben en blijf van ening dat de voorlichting bij de diverse klanten-servicepunten zwaar onder de maat is. De een zegt dit, de andert orakelt DAT.

Waar ik de kaart voor wil gaan gebruiken, dat zijn dus stads- en regio-ritjes, waarvoor de bestaande dagkaart geen oplossing is. (Dagkaart bus is 5,50, dagkaart trein, bus en buitenland is 7 euro).