De grap met dat teruggekeerde buskaartje is dat ik er zelf niet echt veel aan heb, of ik zou de bus IN Maastricht niet moeten gebruiken, en met de brommer naar het station gaan. Ok, ook een optie, ik kan de brommer bij mijn moeder kwijt dan. Met het heringevoerde dagretour kost me de rit 2* 1.35 plus 8 euro = 10,70. Volledig met de OV-chipkaart is dat 10,50.
Ga ik met de brommer, waarbij ik de benzine vergoed krijg door het werk, kost het me 8 euro.
Ach, ik denk dat er toch heel wat mensen blij zijn, nu ze geen 16 euro, maar 8 euro kwijt zijn aan de populairste busrit van Zuid-Limburg.
Het doorslaggevende argument was dat Veolia verwachtte dat veel Duitsers vanuit Aken zouden blijven reizen met een OV-chipkaart, die daar wel te koop is, maar niemand deed dat. En wat ik meteen al zei: de bussen op die lijn zijn nog niet voor een kwart gevuld, sinds de dagkaart verviel op 7 juli.