Volgens mij heeft het ex-liefje van ex-advocaat Bram M. een nieuwe baan bij de NS gevonden.
''Eva'' heet de online hulp, die geen moer snapt van de vraag die je haar stelt. Lastig hoor, nu moet je je hele hebben en houden in handen leggen van de Klantenservice van de NS, die pas antwoordt, wanneer het hen goeddunkt.
Of weten jullie het antwoord?
Ik heb sinds vorige week een dal-urenproduct op mijn OV-chipkaart laten zetten. Die OV-chipkaart voldoet overigens over het algemeen aan mijn verwachtingen.
In de begeleidende brief staat dat het incheck-tijdstip bepaalt of je korting krijgt. Als je 15.55 zou inchecken voor een reis van Maastricht naar Amsterdam, dan krijg je voor het hele trajekt de korting. Tijdstip van inchecken is dan bepalend, niet het tijdstip waarop je trein vertrekt, of waarop je begint te reizen.
In Maastricht (zal best op meer plaatsen zo zijn), kun je echter op een deel van het trajekt zowel met Veolia als met de NS reizen.
Als je op Maastricht-Randwyck even voor 16.00 uur met Veolia naar het gewone station van Maastricht reist, en dan verder met NS, kun je inchecken bij Veolia, vervolgens uitchecken bij Veolia en weer inchecken bij de NS. Dan loop je vervolgens wel 40 procent korting mis voor de verdere reis naar Amsterdam.
Check je op Randwyck in bij NS, en stap je over op de intercity naar Amsterdam, dan heb je die korting dus wel.
Daar heb je het dus nog zelf in de hand, je moet gewoon even weten dat je moet inchecken bij de NS en niet bij Veolia. Kwestie van opletten, dus. Het gekke is dat je wel mag REIZEN met de Veoliatrein op het trajekt Randwyck naar Maastricht, ongeacht waar je in hebt gecheckt. Maar er zijn volgens mij ook trajekten waar je die keuze niet hebt.
Om van dat laatste een voorbeeld te geven: je begint je reis op Maastricht-CS (zoals het officieus heet), en reist via Roermond naar Venlo of Nijmegen. Je checkt even voor 16.00 uur in op het station in Maastricht, reist met de NS met korting, ook al reis je na 16.00 uur. In Roermond zet je je reis voort met een Veoliatrein, er is geen andere keus.....maaer je betaalt voor het deel Roermond-Venlo wel het volle tarief. Aldus de NS.
Reis je over een veel grotere afstand, bijvoorbeeld naar Amsterdam of Utrecht, dan betaal je voor het hele trajekt het daltarief. Eigenlijk te gek voor woorden dat voor die kronkel nog steeds geen oplossing gevonden is.