Zoals bekend, had ik al een verschrikkelijke hekel aan de ov-shitkaart, maar nu ben ik het echt zat!
Vandaag werd op connexxion.nl de nieuwe abonnementsvormen bekend- en beschikbaar gemaakt. Ik ben dus gaan kijken wat dat voor mij betekent en ik dacht dat er weinig anders was. De naam is anders (voorheen sterabonnement, nu Utrecht RegioVrij), maar voor de rest werkt het precies hetzelfde dacht ik, totdat ik dit zag:
Reist u met buslijn 195/295?
Deze buslijn wordt gereden door Connexxion en Arriva. U kunt dan het Regio Vrij abonnement niet gebruiken. Wij adviseren dan: Altijd Korting.
En laat buslijnen 195/295 nou precies de lijnen zijn waarmee ik reis
Ik heb even uit zitten rekenen wat Altijd Korting voor mijn reisgedrag inhoudt. In totaal ben ik per maand ca. € 175,- kwijt
Als ik de vervoerdergebonden abonnementen wel kon gebruiken, zou dit de kostenplaatjes kunnen zijn: Arriva Altijd Vrij € 145,- per maand of Connexxion 4-ster Utrecht RegioVrij kost € 150,70 per maand.
Maar omdat genoemde abonnementen dus niet gebruikt kunnen worden, betekent dit dus grofweg dat er voor mij geen andere optie is dan mijn ritten deels grijs- of zwart te rijden