Ik dacht dat het deze week makkelijk zou worden met de pool... Mijn finalisten staan vast, dus over een de afvaller hoef ik niet zo moeilijk te doen. Maar nu moet ik dus zien te bedenken wat ik met de vrijstelling ga doen.
Sanne zegt in het molmailfilmpje dat ze heel goed was (al kan dit ook op de volgende opdracht slaan). Ik heb Sanne niet als finalist, dus ze kan de vrijstelling niet winnen.
Erik zegt dat dit zijn opdracht is vanwege de tangram aan het einde. Echter heb ik Erik vaker voor jokers en vrijstelling ingevult en zoals hij zelf al aangaf afgelopen aflevering, verdient hij nooit wat. Zal ik er op gokken dat zijn ongeluk eindelijk doorbroken wordt, of grijpt hij weer naast de vrijstelling?
Frits wordt naar aanleiding van de bos opdracht nog altijd veel uitgesloten door de groep. Als de groep gezamelijk moeten beslissen wie de vrijstelling verdient verwacht ik niet dat Frits hem krijgt.
Kim is mijn mol. Zij weet als het goed is hoe de opdracht in elkaar zit, dus zou met gemak moeten kunnen winnen als zij dat wil. De mol zorgt er dan voor dat de echte kandidaten nog een eerlijke strijd met elkaar aangaan voor de finale. Ze hebben gelijke kansen. Vorig jaar deed Jon dit volgens mij niet en bereikte één van de kandidaten zonder test de finale.
Zou Kim de opdracht proberen te winnen of geeft ze de kandidaten de kans de vrijstelling te pakken?
Niemand. Het kan ook zijn dat niemand de vrijstelling verdient. Uit het molmail filmpje krijg ik echter de indruk dat iemand er wel degelijk met de vrijstelling vandoor gaat, omdat het gekoppeld is aan het winnen van de opdracht.
Waar je ook nog rekening mee moet houden is wat er gebeurt als de vrijstelling verdient wordt: Gebeurt dat sowieso met het behalen van de opdracht? of kost het juist geld uit de pot?
Ik heb nog 25 uur om al deze overwegingen bij langs te gaan. Als iemand nog zinvolle input heeft... Graag!