Hallo iedereen,
hier maar weer even een reactie van mij.
Ik ben er bijna anderhalf jaar mee bezig geweest (niet fulltime uiteraard, maar af en toe in mijn vrije tijd). Ik heb paar nummers van Erik TKS, zoals hierboven genoemd. Maar de meeste tracks heb ik verkregen door Track ID te gebruiken met mijn telefoon. Je kent het vast wel, even 10 sec. opnemen en dan noemt je telefoon (nadat hij verbinding heeft gemaakt met het internet) welke track het is. En nu heb ik dan eindelijk een prachtig geheel, bestaande uit 3 cd's, inclusief hoesjes, met een duidelijk overzicht van elk nummer, wat het originele album is, in welk jaar de track uitkwam, op welk punt in de serie deze gebruikt is, etc.
CD 1: alle vaste thema's, zoals intro's, testronde, afvalronde, aftiteling. Plus enkele thema's voor de belgische, britse en australische series. Met verder als bonus de "jij bent de mol" tracks die gebruikt werden in de buitenlandse series, zoals "It Had To Be You", "Nobody Does It Better" en "Suspicious Minds".
CD 2 en 3 bevatten op chronologische volgorde (wanneer ze te horen waren in de serie) alle tracks die ik er toe vond doen, met veel prachtige filmmuziek, maar ook andere platen. Met artiesten als: James Newton Howard, Thomas Newman, Harry Gregson Williams, Hans Zimmer, Ennio Morricone en Gustavo Santaolalla, maar ook Moby, Los Lobos en DJ Shadow (dit zijn er maar paar van de velen)
Ik dacht zo'n prachtige cd, er zijn vast meer fans die dat willen hebben. Het kost mij 2,50 om het te branden en te verzenden. Aanvankelijk had ik 6,50 voor de cd willen vragen. Dus niet alleen voor de onkosten voor cd's. Ik ben er anderhalf jaar mee bezig, dan zou ik er ook wel wat voor terug willen zien. Daarnaast, als ik zoiets van een ander over zal nemen, had ik er ook wel 15 euro voor over
Maar goed,
De reden dat ik prijs, tracklist en alles verborgen hield ging me alleen maar om het feit dat ik eigenlijk met illegale dingen bezig ben. Muziek van anderen downloaden en bij elkaar compileren is in Nederland niet illegaal. Maar om dit vervolgens door te verkopen wel. Daarom wilde ik eigenlijk alleen contact via mail.
Dit in mijn achterhoofd houdende plus de talloze weinig enthousiaste reacties
hebben mij er toe doen besluiten de cd dan maar niet te verkopen en gewoon voor mezelf te houden.
Een ieder die dit betreurt, wens ik heel veel succes met het bij elkaar rapen van z'n eigen soundtrack cd