Misschien kunnen we tot afl. 7 nog eens alle muzikale aanwijzingen overlopen? Bijvoorbeeld door te proberen met jouw Mol in gedachten alle hints naar diegene te laten leiden. Misschien komen we ook weer op nieuwe verklaringen.
Richting mijn Mol Arjen kan ik het lijstje nog niet compleet maken en lang niet alles is even overtuigend:
1) 'Japan' van The Presidents of the USA. (Album: 'Rarities'.) We horen de regels: "Faxes from the viewers on tv, Karaoke hokey-pokey on the screen, Dig my toes into the Pacific sand, And everything is rockin' out of control, When we hit Japan [x3], Yeah, 20 tonnes of Sushi-lovin' fun, (Yum yum), The kiddy line will thank you one by one, (Arigato), Please come out to see us when we land, And everything is rockin' out of control, When we hit Japan [x6]."
Uitleg richting Arjen: ?
2) "With A Little Help From My Friends" (verschenen op het gelijknamige album) van Joe Cocker. Het origineel is van The Beatles. We horen een oerkreet van Joe Cocker.
Uitleg richting Arjen: 'Lennon' was een aanwijzing voor de kandidaten om bij het beeld in het Peacepark te komen. Een aanwijzing dat we de verklaring in die opdracht moeten zoeken. Werd de Mol geholpen ("With A Little Help From My Friends") door zijn teamgenoten/medekandidaten die er een potje van maakten? Arjen werd geholpen door teamgenoot Kim die op de laptop ging zitten en net als hij de kokers niet opmerkte. Ook maakten Sanne, Manuel en Tim zich verdacht door maar een koker te vinden en door de computer niet op te merken.
3) 'Together Alone' van Anouk. (Album: 'Together Alone'.) We horen de regels: "Alone together, All alone, Together all alone."
Uileg richting Arjen: Slaat 'Together Alone' via Barbara op Arjen? Vriendjes (jokerspel aflevering 2) Arjen en Barbara zijn weer samen nadat Barbara alleen was (Barbara mocht blijven dankzij Arjen die haar het laatste groene stukje van de schijf gaf), maar echt samen zijn ze niet, ze zijn samen alleen, Arjen als Mol en Barbara als kandidaat.
4) "Walk Away Renée" van The Four Tops. (Album: 'Reach Out'.) Het origineel is van The Left Banke. We horen de regels: "And when I see the sign that points one way, The lot we used to pass by every day"
Uitleg richting Arjen: ?
5) "Excuse Me, Mister" van No Doubt. (Album: 'Tragic Kingdom'.) We horen de regels: "So please excuse me mister, You've got things all wrong, You make it feel like a crime, So don't confuse me mister, I've known you too long, All I need is a little of your time"
Uitleg richting Arjen: De regel "All I need is a little of your time" (keert op verschillende manieren terug in het nummer) kan er op wijzen dat de Mol tijd heeft zitten rekken om een opdracht te saboteren. In de eilandenopdracht bedenken Arjen en Sanne een goed plan, maar het duurt wel een half uur van de beschikbare anderhalf voor er kan worden begonnen met de uitvoering ervan.
6) "My Favourite Game" van The Cardigans. (Album: 'Gran Turismo'.) We horen de regels: "I'm losing my favourite game, You're losing your mind again, I've tried but you're still the same, I'm losing my baby, You're losing a saviour and a saint."
Uitleg richting Arjen: Bij de executie verliest Mol Arjen zijn favoriete spelletje (namelijk geld uit de pot halen) van de kandidaten. Arjen haalt niets uit de pot, de anderen wel. "I'm losing my favourite game" verwijst hier naar.