Auteur Topic: Schiffers.fm  (gelezen 136769 keer)

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schiffers.fm
« Reactie #300 Gepost op: 27-02-2010, 10:04:30 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog nooit echt in die muzikale hints verdiept heb :-[ maar het is nooit te laat om ermee te beginnen, natuurlijk. Vandaag maar eens alles terugluisteren dus!
Tell me what your telescope says

Offline Ruud2003

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #301 Gepost op: 27-02-2010, 20:22:13 »
En dit zijn de hints die naar Kim verwijzen:

1) 'Japan' van The Presidents of the USA. (Album: 'Rarities'.) We horen de regels: "Faxes from the viewers on tv, Karaoke hokey-pokey on the screen, Dig my toes into the Pacific sand, And everything is rockin' out of control, When we hit Japan [x3], Yeah, 20 tonnes of Sushi-lovin' fun, (Yum yum), The kiddy line will thank you one by one, (Arigato), Please come out to see us when we land, And everything is rockin' out of control, When we hit Japan [x6]."

Uitleg richting Kim: ?

2) "With A Little Help From My Friends" (verschenen op het gelijknamige album) van Joe Cocker. Het origineel is van The Beatles. We horen een oerkreet van Joe Cocker.

Uitleg richting Kim: We zien iedereen neergeschoten worden door de Japanners in zwarte pakken. Maar niet Kim. Haar "friends" helpen haar om nog even tijd te rekken om zo de opdracht te laten mislukken. (Het is vooral vreemd dat de Japanner haar niet neerschoot terwijl hij verdekt was opgesteld en zowel Tim als Kim niet wisten waar hij was. Het leek erop dat hij Kim niet eens te pakken wilde krijgen.) (Met dank aan MacGyverMagic)

3) 'Together Alone' van Anouk. (Album: 'Together Alone'.) We horen de regels: "Alone together, All alone, Together all alone."

Uitleg richting Kim: Na de rijschoolopdracht zei Kim dat ze het beter alleen had kunnen doen, in plaats van naar de instructies van Sanne te luisteren.

4) "Walk Away Renée" van The Four Tops. (Album: 'Reach Out'.) Het origineel is van The Left Banke. We horen de regels: "And when I see the sign that points one way, The lot we used to pass by every day"

5) "Excuse Me, Mister" van No Doubt. (Album: 'Tragic Kingdom'.) We horen de regels: "So please excuse me mister, You've got things all wrong, You make it feel like a crime, So don't confuse me mister, I've known you too long, All I need is a little of your time"

6) "My Favourite Game" van The Cardigans. (Album: 'Gran Turismo'.) We horen de regels: "I'm losing my favourite game, You're losing your mind again, I've tried but you're still the same, I'm losing my baby, You're losing a saviour and a saint."

Uitleg richting Kim: Kim zegt in deze aflevering dat het maar een spelletje is. En het woord 'losing' slaat op het muntje dat Kim (of Erik) in de kano verloor.
Goede jacht!

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #302 Gepost op: 27-02-2010, 23:07:57 »
Zolang er geen Kim-uitleg is voor hint 4 en 5, is ze wat mij betreft geen mol.
Voelt iemand zich geroepen een Erik-lijstje te maken? Die is wat mij betreft het minst verdacht van allemaal.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #303 Gepost op: 28-02-2010, 00:30:38 »
Ik heb niet zo veel ervaring met muzieke hints, maar ga toch een poging doen om het lijstje aan te vullen. Ik kan me wel herinneren dat voorgaande sommige hints best omslachtig waren, dus dat neem ik mee...

Niet alles is nieuw wat ik ga noemen.

En dit zijn de hints die naar Kim verwijzen:

1) 'Japan' van The Presidents of the USA. (Album: 'Rarities'.) We horen de regels: "Faxes from the viewers on tv, Karaoke hokey-pokey on the screen, Dig my toes into the Pacific sand, And everything is rockin' out of control, When we hit Japan [x3], Yeah, 20 tonnes of Sushi-lovin' fun, (Yum yum), The kiddy line will thank you one by one, (Arigato), Please come out to see us when we land, And everything is rockin' out of control, When we hit Japan [x6]."

Uitleg richting Kim:
Voor een groot deel beschrijft de gequote songtekst het avontuur waar alle kandidaten in stappen. Het "... out of control, when we hit Japan," zou op Kim kunnen slaan die meteen in de tweede opdracht zeer opzichtig, out of control, aan het mollen is.

4) "Walk Away Renée" van The Four Tops. (Album: 'Reach Out'.) Het origineel is van The Left Banke. We horen de regels: "And when I see the sign that points one way, The lot we used to pass by every day"

Uitleg richting Kim:
Hoe vergezocht en omslachtig het ook is, ik zie nog altijd een kans dat de eerste zin slaat op de fout die Kim maakt met de stelling van Pythagoras. Ze gebruikt een 'x'-teken (sign) in plaats van het '+'-teken. Als ze het teken 45 graden gedraait had, had het de juiste kant op gewezen.

Nog verder gezocht kan je de tweede zin daar ook aan koppelen. Zééér vrij (babbelfishig) vertaald zou je van "The lot we used to pass by every day," "Hetgene waar wij elke dag mee slaagden" kunnen maken. Dat zou er dan op kunnen slaan dat Kim op haar middelbare school helemaal geen moeite had met de stelling van pythagoras en wiskundetoetsen gemakkelijk haalde.

5) "Excuse Me, Mister" van No Doubt. (Album: 'Tragic Kingdom'.) We horen de regels: "So please excuse me mister, You've got things all wrong, You make it feel like a crime, So don't confuse me mister, I've known you too long, All I need is a little of your time"

Uitleg richting Kim:
Dit zou kunnen slaan op Kim die tijdens de Mastushima eilandjes opdracht tijd aan het rekken was.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #304 Gepost op: 28-02-2010, 11:33:36 »
1) Het liedje begint met Big shiny jet plane in te sky.
Vlak voordat Kim zich voorstelt @1:58 zie je een vliegtuig in de lucht.

2) ?

3) Together Alone.
Kim verliest Manuel, haar "vriend" in het spel.

4) And when I see the sign that points one way.
In de intro is vlak voor Kim een bord te zien; komt iedere aflevering voorbij.

5) You make it feel like a crime.
Kim zegt @12:59: Maar Sanne zei: "Nee, we kunnen dit, we kunnen dit." En dan was ze ook nog een beetje beschuldigend, zo van alsof ik niet sterk genoeg was.

6) You're losing a saviour and a saint.
Kim @16:39: Ik ben tot nu toe heel braaf voor het geld gegaan, maar ik ben daar nu wel een beetje klaar mee.

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #305 Gepost op: 28-02-2010, 11:45:11 »
Ik twijfel nog steeds of de hints over de afgelopen uitzending gaat of de komende uitzending :S

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #306 Gepost op: 28-02-2010, 11:50:40 »
Ik twijfel nog steeds of de hints over de afgelopen uitzending gaat of de komende uitzending :S

Tot nu toe (bijna) altijd over de afgelopen aflevering, het zou erg gek zijn als ze dat ineens zouden veranderen.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #307 Gepost op: 5-03-2010, 15:44:13 »
Ik kom met Google uit op Jason Mraz - Make it mine.
The British are not impressed.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #308 Gepost op: 5-03-2010, 15:46:00 »
Ja, ik ook. Check YouTube. Vanaf 2:02 hebben we een stukje gehoord volgens mij.

And timing's everything
And this time there's plenty
I am balancing
Careful and steady
And reveling in energy that everyone's emitting

Het album waar het nummer Make It Mine van Jason Mraz van afkomstig is: "We Sing. We Dance. We Steal Things." Opvallende titel.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2010, 17:43:03 door Heinz »

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 5-03-2010, 16:00:35 »
We sing/dance. Misschien de karaoke opdracht? En dat steal things gewoon dingen uit de pot stelen. Geld. Misschien zat de mol in het groepje die het minste goed had geraden?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #310 Gepost op: 5-03-2010, 16:03:42 »
Voor de Erik is de Mol-aanhang: track 4 van hetzelfde album is "Butterfly". (Niet dat dat als uitleg van de hint sterk genoeg zou zijn, maar misschien als onderdeel ervan.)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2010, 16:07:38 door Heinz »

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 5-03-2010, 16:26:48 »
And reveling an energy that everyone's admitting

Bijna iedereen verdenkt Kim... ?
Weet je het niet, antraciet

Offline Brinkie

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 5-03-2010, 16:38:04 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Ali Kanarie

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 5-03-2010, 16:42:38 »
"Time is everythinggg" zingt hij..

Zonder tijd geen WIDM.. Als er genoeg tijd was bij de vanhiertotlisse.nl-opdracht, was ie geslaagd geweest.. :)

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 5-03-2010, 16:43:34 »
Dat is bij de meeste opdrachten toch zo...?  ::vergroot::
Weet je het niet, antraciet

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 5-03-2010, 16:49:20 »
Tja, ik vind het weer het meest op Frits slaan.
Genieten van de energie van de anderen?
Tijd zat? (om niks te doen)

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 5-03-2010, 17:41:08 »
na dit gesprekje met arjen heb ik erik uitgesloten... aangezien arjen al de hele serie op erik zat en hij er uit is gevlogen.. dit lijkt me onmogelijk als Erik de mol zou zijn
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 5-03-2010, 21:41:44 »
De titel 'make it mine' slaat m.i. op een koffertje wat iemand zich wil toe-eigenen. Zou goed kunnen slaan op Kim die uiteindelijk zich de lege koffer toe-eigent die best belangrijk blijkt te zijn.

And timing's everything 
Ze moet de deals goed timen om mensen de kant op te krijgen dat zij de lege krijgt en/of ze moet bij de achtervolgingsopdracht zorgen dat ze binnen een minuut blijft

And this time there's plenty
In de lege koffer blijkt toch 'iets' te zitten en/of ze heeft genoeg tijd want als ze verder achterblijft wordt ze niet herkend en wordt er geen geld verdient.

I am balancing Careful and steady
Ze moet voorzichtig achtervolgen en/of ze moet zorgvuldig afwegen hoe ze de teams samenstelt

And reveling in energy that everyone's emitting
?? Ze geniet van alle chaos/verdenkingen/theorieën die anderen erop los laten, terwijl zij weet hoe het echt zit ??

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 5-03-2010, 21:45:33 »
Het stukje dat we horen als muzikale hint dit keer heb ik vertaald naar het Nederlands:

En de timing is alles. En dit keer is er genoeg.
Ik balanceer. Zorgvuldig en gestaag.
En genoot van de energie die iedereen uitstoot.

Verklaring:

De timing voor de mol is alles.
Dit slaat op Kim. Zij krijgt het voor elkaar om 2 opdrachten te laten mislukken doordat ze te laat aankomt. Ze is namelijk te laat bij het achtervolgen en ook te laat bij de van-hier-tot-lisse-opdracht.

En deze aflevering was er genoeg om bij te mollen.
-Alle opdrachten in deze aflevering heeft Kim eigenlijk het meest laten mislukken...

Zorgvuldig en gestaag.
-Kim handelt zeer zorgvuldig. Ze kiest voor de lege koffer om vervolgens het volgende spel naar haar hand te kunnen zetten.

En genoot van de energie die iedereen uitstoot.
-Natuurlijk geniet ze daarvan. Ze vindt het prachtig om te zien (je merkte dat wel in deze aflevering) hoe iedereen zijn best doet, maar de opdrachten toch mislukken.

Een extra aanwijzing is dat Kim en Arjen de achtervolgers waren die zich moesten vermommen met een hoofddeksel en dat Jason Mraz in de clip van Make It Mine ook een hoedje draagt. Dit geeft aan dat je het in dat team moet zoeken en aangezien Arjen er uit ligt is Kim dus de MOL!
« Laatst bewerkt op: 5-03-2010, 21:48:01 door E-ri-Q »

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #319 Gepost op: 5-03-2010, 23:32:50 »
Arjen zegt in het interview: Volg het geld.
Welke kandidaat heeft nu eigenlijk het minst verdiend?
Volgens mij dacht ook Arjen dat de B-shirts van Erik kunnen slaan op MOL.
Ik denk echt dat Erik het toch niet is ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)