Auteur Topic: Verwijzingen naar vorige seizoenen  (gelezen 31378 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #20 Gepost op: 8-01-2010, 17:08:47 »
Of naar seizoen 3. Daar moesten ze in de eerste aflevering van een brug af zakken.
Oh, die heb ik gemist. Seizoen 4 was de bungee jump, dus er zijn veel Brug-verwijzingen, kennelijk.

Ik vind die van Tommie een heel leuke: iedere kandidaat krijgt een verwijzing naar een eerder seizoen, behalve de mol.

Maar dan moet iedereen wel aan de beurt KUNNEN komen, anders komen niet alle verwijzingen aan bod. Of redeneer ik verkeerd.

Sanne heeft een verwijzing gekregen naar seizoen 3, cq naar George. Maar Loretta daarentegen nog niet. En die IS er al uit. Dus die theorie loopt nu al ''mank''.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 8-01-2010, 17:18:38 »
Peggy in het voorfilmpje van Kim!

Wat bedoelt iedereen daar mee? Ik zie geen peggy?

ohh w8. trouwens. je bedoelt dat ene.. laat maar. xd
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline eucje

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 8-01-2010, 17:30:11 »
Bij deze alvast de aftrap:
Aflevering 1: George, mol 2002. "Niets is wat het lijkt", credo van George, kwam nu op het aankomstbord voor

Toen George mol was, moest hij een stuwdam afdalen. Hij speelde toen dat hij hoogtevrees had. Frits moet op een pijler van de brug staan en roept gelijk dat hij hoogtevrees heeft.
Verwijzing naar eerder seizoen?

Offline S-type

• Forumlid
Re: Jubilerende mol-hints
« Reactie #23 Gepost op: 8-01-2010, 17:42:05 »

En mij viel al op dat bij de sleutels van de kistjes in het torensspel dat allen Hind een rode sleutel had. Ik weet even niet meer welk seizoen, maar er is een jaar geweest dat alle kandidaten ooit een afwijkende kleur hadden, maar de mol niet...

Bovendien was er in seizoen 8 ook al een Rood-hint.
Dennis had vaak rode kleren en rode topito's

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #24 Gepost op: 8-01-2010, 20:38:48 »
Oh, die heb ik gemist. Seizoen 4 was de bungee jump, dus er zijn veel Brug-verwijzingen, kennelijk.

Ik vind die van Tommie een heel leuke: iedere kandidaat krijgt een verwijzing naar een eerder seizoen, behalve de mol.

Maar dan moet iedereen wel aan de beurt KUNNEN komen, anders komen niet alle verwijzingen aan bod. Of redeneer ik verkeerd.

Sanne heeft een verwijzing gekregen naar seizoen 3, cq naar George. Maar Loretta daarentegen nog niet. En die IS er al uit. Dus die theorie loopt nu al ''mank''.
Nee hoor. Een afgevallen kandidaat is zowiezo de mol niet en dat hoeft niet nog eens met een hint bewezen te worden.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 8-01-2010, 20:46:01 »
Toen George mol was, moest hij een stuwdam afdalen. Hij speelde toen dat hij hoogtevrees had. Frits moet op een pijler van de brug staan en roept gelijk dat hij hoogtevrees heeft.
Verwijzing naar eerder seizoen?

Sterker nog, het sterrenbeeld van George is ook maagd, net als dat van Frits.

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2010, 20:54:13 »
Sterker nog, het sterrenbeeld van George is ook maagd, net als dat van Frits.
::rofl:: Heb je ook de sterrebeelden van de andere kandidaten met die van de andere mollen vergeleken? Je zal zien dat dit niet meer dan toeval is.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2010, 20:54:48 »
Nee hoor. Een afgevallen kandidaat is zowiezo de mol niet en dat hoeft niet nog eens met een hint bewezen te worden.
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt.

Ik bedoel te zeggen: wanneer er bij iedere kandidaat een hint naar een vroegere serie hoort, dan gaat deze theorie al meteen mank door het vertrek van Loretta. TENZIJ iemand een hint naar een vroege serie aan Loretta kan koppelen.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2010, 21:06:09 door Bodejos »

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 8-01-2010, 21:08:45 »
In seizoen zes toen "de mol nooit een andere kleur had gehad" heeft de eerste afvaller ook geen afwijkende kleur gehad. Het gaat erom dat er geen hint is voor de mol en de mol verlaat nooit het spel.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2010, 21:15:18 »
ik denk dat je me nog steeds niet begrijpt. Ik had het over de theorie van Tommie. Je hoeft me na 7 jaar intensief volgen van het programma echt niet te vertellen hoe het programma werkt. Niet dat ik precies weet hoe alles in elkaar steekt, dat voorrecht is slechts de bedenkers van het spel voorbehouden. Daar ben ik overigens heeeeeeeel blij om, want anders zou er voor mij als kijker niets meer aan zijn.

Nogmaals: Tommie had het over een hint die gekoppeld was aan de kandidaten, behalve de mol, en dan hoort er ook een hint bij Loretta te zijn. En die mis ik dus. Heb jij hem?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #30 Gepost op: 8-01-2010, 21:29:16 »
Ja Jos, maar dat is wat MacGyver zegt, in de 'mol heeft nooit een andere kleur'-hint paste de eerste afvaller ook niet in die theorie, omdat die ook geen andere kleur gekregen had. Dus in principe is het wel mogelijk dat er een algemene theorie is die Loretta nu moet missen, maar die toch niet mank loopt daardoor.
The British are not impressed.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 8-01-2010, 21:38:03 »
::rofl:: Heb je ook de sterrebeelden van de andere kandidaten met die van de andere mollen vergeleken? Je zal zien dat dit niet meer dan toeval is.

Nou je mag me erom uitlachen, maar dat heb ik inderdaad gedaan. Voor zover bekend dan he.
Statistisch is namelijk gebleken dat mollen vaak Maagd (George, Jon), Vissen (Dennis, Yvon), Kreeft (Milouska) of Stier (Inge) zijn. Van de andere NL series weet ik het niet meer precies, ik dacht dat Elise Steenbok was maar weet dat niet zeker. Nico en Deborah weet ik niet, als iemand het hier weet, zou ik het leuk vinden te horen. Vanwege diezelfde statistieken  ;)

« Laatst bewerkt op: 8-01-2010, 21:39:36 door tureluurs »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2010, 21:40:38 »
Ok, dat mag dan duidelijk zijn. Andersom geredeneerd: we weten pas in aflevering twee of die redenatie weer gaat kloppen. Nu je het zegt: Geert Hoes miste ik destijds ook in dat rijtje.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2010, 07:40:03 door Bodejos »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2010, 21:49:12 »
Maar bij Dennis was het de rode maan die zijn sterrenbeeld bepaalde.

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 9-01-2010, 09:50:26 »
Nu we het toch over verwijzingen naar vorige seizoenen hebben:

Sanne, de mol, sluit zeer snel een pact met Tim.
Pact met de mol.
Verwijzing naar het Pact van Elise en Ferdi?

Offline Mollemaarten

• Forumlid
  • Weg van teruggeweest!
« Reactie #35 Gepost op: 9-01-2010, 14:15:47 »
Ik vond dat de 2e opdracht leek op de "ik-schreeuw-van-een-boot-naar-marc-marie" opdracht uit seizoen 5..
Maar dan vooral het laatste deel, dus dat Marc-Marie voorwerpen moest zoeken die gelinkt konden worden aan mensen, en dat Sander die dan weer moest linken ;D
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2010, 15:14:40 »
Arjen kon geen boek vinden; Yvon kon geen Nyoman vinden.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2010, 15:28:01 »
Arjen kon geen boek vinden; Yvon kon geen Nyoman vinden.

Ze kón ze wel vinden. Een stuk of 30 zelfs, maar ze zei het niet.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2010, 15:38:59 »
Ja, maar zogenaamd niet. Weet jij veel of Arjen er stiekem ook wel 30 kon vinden? :P

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2010, 15:50:15 »
Ik vond dat de 2e opdracht leek op de "ik-schreeuw-van-een-boot-naar-marc-marie" opdracht uit seizoen 5..
Maar dan vooral het laatste deel, dus dat Marc-Marie voorwerpen moest zoeken die gelinkt konden worden aan mensen, en dat Sander die dan weer moest linken ;D
klopt dat? Was Sander de Heer toen niet al uit het spel?