Auteur Topic: Verwijzingen naar vorige seizoenen  (gelezen 31370 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #60 Gepost op: 12-01-2010, 17:27:37 »
Ik weet niet waar je naar toe wil om dat juist in dit topic te vragen, maar er is een seizoen geweest waarin ze moesten zoeken naar eerder genoemde voorwerpen. En laat dat nou serie 4 zijn geweest. Ik vermoed dat die 4 er gewoon neergekalkt is. Ik ga eens op zoek naar het moment.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2010, 17:38:31 »
Kim: Kennis Is Macht -> In het verleden zijn er ook al eerder zulke verwijzingen in de serie geplaatst.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 14-01-2010, 18:09:41 »
Kim: Kennis Is Macht -> In het verleden zijn er ook al eerder zulke verwijzingen in de serie geplaatst.

Voorbeeld?  ???
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Moooooooole

• Forumlid
Hints en hun aannemelijkheid
« Reactie #63 Gepost op: 16-01-2010, 15:21:26 »
Hieronder nog even héél kort de officiële hints volgens de makers uit eerdere afleveringen met BN’ers. Wat opvalt: geen verwijzingen naar door de BN’ers gepresenteerde programma’s e.d. Waarom? Ik ga er vanuit dat je de BN’ers niet door en door hoeft te kennen om te hints te kunnen spotten. Toch zie ik hier op het forum weleens ‘hints’ naar de vader van een kandidaat, de programma’s of het blad dat ze maken. Het lijkt me niet aannemelijk dat de makers dat soort hints verbergen. Je zou door alleen de kandidaten van deze afleveringen te kennen, óók de hints moeten kunnen vinden. Bovendien is het ook weinig aannemelijk dat ze reeds hints hebben bedacht op basis van de 10e aflevering en daar een mol 'bijgezocht' hebben, wat ook eens wordt gesuggereerd. En verschillende kleuren van kandidaten (en andere opvallende dingen) die gewoon in de afleveringen voorkomen en niet met opzet gemonteerd zijn die zouden duiden op volgorde winnaar/afvaller zijn ook niet aannemelijk: de kandidaten kiezen toch zeker zelf hun kleren en van te voren is niet bekend wie er afvalt of wint, dat hebben de kandidaten zelf in de hand.

Wel aannemelijk (naar aanleiding van de frequentie hiervan in eerdere afleveringen) zijn hints naar kleuren (6,8), eigenschappen van een mol (8,9), kenmerken van het land/taal (7,8) en verborgen tekens/letters of anagrammen (5,7,8,9).

Wat is nu precies mijn punt eigenlijk? Tja, weet ik zelf ook niet precies. Misschien dit: denk wel goed door naar hints, maar denk weer niet te ver. De combinatie cultuur Japan + eigenschappen mol is iets om naar uit te kijken en kleuren en getallen ook. Maar sommigen zien wel 10 hints per aflevering. Let wel, er zijn er maar 4-6 per hele reeks. Aan de andere kant: hoe meer gespot, hoe meer kans dat er iets goed bij zit. Maar probeer wel te onderbouwen waarom een kleur oid van betekenis is, niet alleen dat je steeds een bepaalde kleur ziet. Er zijn in eerdere series namelijk meestal aanwijzingen gegeven waar je precies op moest letten (bijv. "Geef Karel de hand", spiegelbeeld).

NB. Vinden jullie het ook zo spannend?  ::vergroot::

Aflevering 5:  Yvon
Line-up met de letters 4 en 5 opvallend groter , staan voor D- E, de mol staat na de 4 en 5, Yvon krijgt als enige een WIDM-aflevering te zien, mol-logo op foto onder water, vlieger Yvon met ‘Mol’.

Aflevering 6: Milouska
Iedereen behalve Milouska had wel eens een attribuut met een andere kleur dan de rest, shirt met ‘M’, geboortedatum van de mol was uit twee opdrachten te halen.

Aflevering 7: Inge
Spiegelbeeld LOMED 99, gebarentaal i.c.m. “Geef Karel de Hand”, anagram voor Inge, ‘Toen’ klinkt als Thais voor Mol.

Aflevering 8: Dennis
Petje met hint naar mol, mayakalender en referenties naar getal 8 bij Dennis, Dennis zegt vaak ‘yo’ (ik, I), Dennis onder de grond.

Aflevering 9: Jon
Vreemde uitspraken waren anagrammen, Jon wees mol.nu aan, verwijzingen naar slecht zicht Jon.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2010, 15:30:44 door Moooooooole »

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #64 Gepost op: 16-01-2010, 15:44:51 »
Wat was nou eigenlijk de precieze verwijzing deze aflevering? De Jokers?
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Hints en hun aannemelijkheid
« Reactie #65 Gepost op: 16-01-2010, 16:11:00 »
*knip*

Volgens mij vormen de muzikale aanwijzingen dan een uitzondering. Ik kan me nog herinneren dat bij Inge een deel van deze aanwijzingen sloegen op haar rol bij GTST.
En niet te vergeten het SMS-spel tijdens Yvon. De lokatie was een boerderij en dat sloeg weer op Boer zoekt Vrouw..

Voor de hints binnen het programma ben ik het met je eens. Maar wat betreft de dingen eromheen, dat kan alle kanten op vliegen.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #66 Gepost op: 16-01-2010, 16:15:22 »
Wat was nou eigenlijk de precieze verwijzing deze aflevering? De Jokers?

Ik denk het wel, aangezien PJ nadrukkelijk "ze zijn weer terug" zei.

Offline Moooooooole

• Forumlid
Re: Hints en hun aannemelijkheid
« Reactie #67 Gepost op: 16-01-2010, 16:33:28 »
Volgens mij vormen de muzikale aanwijzingen dan een uitzondering. Ik kan me nog herinneren dat bij Inge een deel van deze aanwijzingen sloegen op haar rol bij GTST.
En niet te vergeten het SMS-spel tijdens Yvon. De lokatie was een boerderij en dat sloeg weer op Boer zoekt Vrouw..

Voor de hints binnen het programma ben ik het met je eens. Maar wat betreft de dingen eromheen, dat kan alle kanten op vliegen.

Daar heb je helemaal gelijk in, de muzikale hints zijn soms een beetje een vreemde eend in de bijt!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #68 Gepost op: 16-01-2010, 19:12:16 »
Vorige week George, deze week de jokers, ver hoeven we in ieder geval niet te zoeken! :)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 17-01-2010, 00:38:02 »
Vind het in elk geval leuk dat ze per aflevering een verwijzing geven naar een vorig seizoen. Ben benieuwd hoe er naar de andere seizoenen verwezen zal worden. Volgende aflevering dus auto's. Kan dus een verwijzing naar seizoen 8 of 9 zijn.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2010, 00:43:07 door Yvonwasdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline LucvanDijk

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 17-01-2010, 12:09:24 »
Leek me heel erg duidelijk vorig seizoen.. 3 mensen die sturen, bijrijders en rijders...

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #71 Gepost op: 17-01-2010, 12:39:41 »
Leek me heel erg duidelijk vorig seizoen.. 3 mensen die sturen, bijrijders en rijders...
niet helemaal. Vorig seizoen zaten er twee deelnemers in de auto. Nu volgens mij een Jap en een deelnemer.....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #72 Gepost op: 17-01-2010, 12:50:22 »
de tweede opdracht is uit 2006, etentje bij belangrijke mensen, met milouska toen, dat ze als die opdrachten moesten doen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline eucje

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 18-01-2010, 18:35:00 »
In de vorige seizoenen deden de mollen vaak iets met hun handen.
Bepaalde tekens enz. Bij het kokerspel zie je Hind met de twee kokers in de tram zitten, terwijl ze de kokers kruist. Je krijgt dan een X, seizoen 10?

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #74 Gepost op: 18-01-2010, 19:25:24 »
de tweede opdracht is uit 2006, etentje bij belangrijke mensen, met milouska toen, dat ze als die opdrachten moesten doen

De tweede opdracht doet me ook een beetje aan deze denken: http://wiewasdemol.nl/aflevering/nl_S09E07/opdrachten/feestje/

Misschien een mix tussen beide?

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 18-01-2010, 20:14:30 »
De tweede opdracht doet me ook een beetje aan deze denken: http://wiewasdemol.nl/aflevering/nl_S09E07/opdrachten/feestje/

Misschien een mix tussen beide?

Dan denk ik eerder dat alleen de opdracht van vorig jaar over gedaan wordt. (Leuk met de onverstaanbare Japanners :) )
Er was vooraf gemeld dat elk aflevering een knipoog naar een vorig seizoen zou zijn. In de 9 gewone afleveringen kan mooi alle 9 seizoenen aan bod komen. Aflevering 1 was een vette knipoog naar seizoen 3 (George). Aflevering 2 het jokerspel was een variant op het jokerspel uit seizoen 6. Het etentje in Argentinië was ook seizoen 6. En ik verwacht niet dat ze 2 keer (achter elkaar) naar dezelfde seizoen knipogen..

Maar wie weet het etentje/feestje van dit jaar helemaal geen terugblik maar een compleet nieuw spel en is de opdracht met de auto's een terugblik naar het verleden. Of misschien niet met een opdracht maar heel anders. Twee keer achtereen naar 1 seizoen knipogen... dat geloof ik niet.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #76 Gepost op: 18-01-2010, 20:20:15 »
Maar wie weet het etentje/feestje van dit jaar helemaal geen terugblik maar een compleet nieuw spel en is de opdracht met de auto's een terugblik naar het verleden. Of misschien niet met een opdracht maar heel anders. Twee keer achtereen naar 1 seizoen knipogen... dat geloof ik niet.

Of gewoon random knipogen, niet uit een bepaalde serie maar gewoon alles wat ooit met de mol te maken had.

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 18-01-2010, 20:24:19 »
Ik zat net te denken, stel ze halen wel dingen uit dezelfde seizoenen. Dan krijg je het volgende beeld:

Afl   Seiz   Totaal
1      3       4 (=D)
2      6       8 (=H)
3      6       9 (=I)

Hebben we toch al 3 letters te pakken van de naam van een van de kandidaten.

::vergroot::

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #78 Gepost op: 18-01-2010, 21:52:46 »
Hebben we toch al 3 letters te pakken van de naam van een van de kandidaten.

Leuk gevonden, maar hebben we dan nog maar 1 hint te gaan ?  :(
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 18-01-2010, 22:16:58 »
Leuk gevonden, maar hebben we dan nog maar 1 hint te gaan ?  :(

Kan een anagram zijn van iets langers? bv 'Hind de mol' (hoewel dit onmogelijk wordt, als de I volgende week komt). Of 'Hind is mol' (de S, 19de letter kan alleen als in afl. 9 teruggeblikt wordt naar lopend seizoen of in afl. 10 (terugblik) een verwijzing naar seizoen 9 moeten komen. In dat geval zou de anagram zelfs uit 10 letters moeten bestaan. Een T of hoger is uitgesloten en de letters A,B,C en D idem.

Enfin, ik ga niet doorrekenen om bij Hind te blijven, dit kwam nu zo uit met de eerste 3 letters. Misschien komt er uiteindelijk heel wat anders uit. (Of zelfs helemaal niks). Het is in ieder geval weer een houvast om door te puzzelen.

[edit]De T kan als 20ste letter juist wel. Afl. 10 terugblikt op heel seizoen 10 :) [/edit]