Auteur Topic: [Theorie] De Japanse Vlag  (gelezen 14930 keer)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
[Theorie] De Japanse Vlag
« Gepost op: 8-01-2010, 17:51:04 »
Zoals we allemaal wel weten is de Japanse vlag gans wit met een opvallend rode bol precies in het midden. De bol stelt trouwens de rijzende zon voor, omdat Japan in het oosten ligt (ga nog verder naar het oosten en je zit al weer in het westen) en de zon in het oosten opkomt (ook in Japan zelf). En de naam Japan (of Nihon) betekent letterlijk 'oorsprong van de zon'. Daarom is dus Japan het land van de rijzende zon.
Jullie herinneren je ook vast nog wel de vingerafdrukvlag met mogura ervoor die ik een tijd geleden al had gemaakt. Voor de liefhebbers had ik nog een avatar-versie, en verstuurd naar de redactie dezer website, maar daar er nog immer geen widm2010 avatars verkrijgbaar zijn via de officiële kanalen zet ik hem lekker toch nog maar hier neer, voor wie hem wil gebruiken:

http://pic60.picturetrail.com/VOL1721/12059659/21443803/377008386.jpg

Maar dat even terzijde.

Het was velen al opgevallen dat Hind een rood sleutelhangertje had, terwijl de rest wit had. Deze waren zo neergelegd dat je met enige fantasie de Japanse vlag er wel uit kon ontdekken.

Nu dacht ik, mogelijkerwijs wordt zoiets nog wel vaker gedaan deze serie. Tussen de hele, witte groep één rood individu. We hadden ook al Sanne die er door George op Schiphol uitgepikt werd om de brief in ontvangst te nemen. En dus Hind met derode sleutelhanger. We hebben al de profetie dat de mol zich bekend gaat maken in afl 3, dus weer de mol als één overduidelijke rode stip temidden de witte anderen.

Ja, wat we er verder mee kunnen is me nu nog onduidelijk, ik moet de aflevering eigenlijk nog eens zien (doordat Laura er steeds doorheen zat te tetteren) en we moeten nog zien hoe dit voor gaat komen in de volgende afleveringen.
The British are not impressed.

Offline Molow

• Forumlid
Re: [Theorie] De Japanse Vlag
« Reactie #1 Gepost op: 8-01-2010, 18:24:21 »
Even voor de duielijk heid de sleutels, en hoe het overeenkomt met de vlag:
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #2 Gepost op: 8-01-2010, 19:13:09 »
Is sowieso wel handig op te letten ja.. maar wat hebben Sanne, George en die brief met rood te maken?
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #3 Gepost op: 8-01-2010, 19:26:42 »
Niet met rood, maar met één kandidaat die eruit gepikt wordt, die ineens erg opvalt. Zo heb je symbolisch de vlag van Japan, één groep, waar iets enorm in opvalt.

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #4 Gepost op: 8-01-2010, 19:37:28 »
Ik denk dat dit het begin is van een reeks aanwijzingen naar alle voorgaande landen waar de mol is gespeeld. Nog niet zeker wat er uit zou komen, maar volgende week ziet het er naar uit dat ze in Huis Ten Bosch (http://nl.wikipedia.org/wiki/Huis_ten_Bosch_(Japan)) uitkomen. Er hoeft maar een gebouw uit Zwolle te staan en je hebt een overduidelijke verwijzing naar de Junior Mol of het eerste spel uit het seizoen met Yvon Jaspers in het kasteel in Lisse.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 8-01-2010, 19:53:54 »
De link naar de Japanse vlag lijkt me heel erg duidelijk.

Waarom bij Hind alles rood gekleurd was kan ik echter niet verklaren. Lijkt me erg sterk dat er in de eerste aflevering reeds zo'n duidelijke aanwijzing wordt gegeven.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2010, 19:56:58 »
Ik denk dat Hind toevallig in het rood was.

Offline Erik!!

• Forumlid
De rode sleutel van Hind.
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2010, 20:34:40 »
Nieuwe seizoen nieuwe topics! Heerlijk!

bij het kijken naar de eerste opdracht viel mij iets bijzonders op.
Aan het eind van de eerste opdracht, wanneer Tim en Erik de goede sleutels bij de goede kistjes moeten vinden, dan is er een shot van alle sleutels bij elkaar. Je ziet het bij 23.08 minuten. (als iemand daar een foto van kan maken en posten? Ik kan dat niet) Er liggen tien sleutels: Negen witte en 1 rode, En de rode sleutel draagt de naam van hind.

Ik vond dit erg merkwaardig omdat hind in de aflevering ook al ontzettend opvallend in het rood is gekleed.

Rood speelde tijdens de serie van 2008 met Dennis als mol al eeen erg belangrijke rol.

Laat me weten wat jullie denken.
LatER!!

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2010, 21:27:26 »
We moeten even in de gaten houden of er in volgende afleveringen ook individuen voorkomen. Mss dat alleen de mol er nooit uitgepakt wordt?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #9 Gepost op: 8-01-2010, 21:33:48 »
Ja, zoiets bedoel ik dus idd Vieffan. Jij snapt me tenminste :P

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 8-01-2010, 23:30:00 »
Het kan nog alle kanten op, misschien is het wel telkens Hind die apart is, maar dat denk ik eigenlijk niet. Dan zou de hint te makkelijk zijn.
Maar misschien hebben ze nu wel expres voor Hind gekozen, zodat wij zouden weten dat het een Hint is :P
Ik word nu al gek van Hind/t :P

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #11 Gepost op: 8-01-2010, 23:37:10 »
Ik vind deze theorie passen bij Barbara als mol. Zij zegt niet voor niets aan het begin van de opdracht: 'Waar komt de zon hier op?' Je kunt dit dus verwijzen naar de Japanse vlag, of te wel, de rijzende zon ( op komende zon ). Waarom Hind een rood kaartje heeft? Misschien toeval, misschien toch door haar naam Hin(t)d!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #12 Gepost op: 8-01-2010, 23:39:49 »
Ja, Heinz dacht ook dat ze Hind zouden kunnen hebben gekozen, alsof ze willen zeggen: "let op vlaggen, er zit een hin(d|t) in."

Dus we houden het in de gaten :P

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #13 Gepost op: 9-01-2010, 00:09:51 »
Ja, Heinz dacht ook dat ze Hind zouden kunnen hebben gekozen, alsof ze willen zeggen: "let op vlaggen, er zit een hin(d|t) in."

Dus we houden het in de gaten :P

Barbara staat daarbij ook nog eens op de oostelijke pilaar.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Liett

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14 Gepost op: 9-01-2010, 02:49:05 »
Ik vind die theorie wel wat hebben! Beetje moeilijk te zeggen de 1e aflevering, maar die sleutelhangers vond ik idd. al vreemd en dit zal al iets verklaren.. hoe en wat weet ik niet precies, maar het zal me niet verbazen als je in de goede richting zit met je theorie  ::tandpastasmiley::

Offline titatoon

• Forumlid
  • of tog niet...
« Reactie #15 Gepost op: 9-01-2010, 15:27:03 »
wat me ook nog opviel was dat hind ook nog een rood streepje had bij de animatie van de eige-spulle-opdracht.
kan toeval zijn ;)
of tog niet...

Offline annebeth

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
« Reactie #16 Gepost op: 9-01-2010, 15:52:51 »
Ik denk dat hier wel iets in zit :)
Niet per se in de zin van: oh ja, dus die-en-die is de mol, maar meer een soort hint die elke aflevering terugkomt op de een of andere manier :)

Offline jordiu

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2010, 18:01:06 »
In seizoen 6 was er een hint dat iedereen een keer een andere kleur van iets had gehad, behalve de mol (Milouska).
Misschien krijgen we weer zo'n soort aanwijzing?

Offline tom1989

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 16-01-2010, 00:06:51 »
Aantal dingen die ook rood waren:
- de portemonaille van Hind
- De helicopter
- Op een gegeven moment laten ze een plaatje zien zonder kleur behalve in het midden ergens een knalrode boot.
- verder zijn er nog een aantal kleine dingen die knalrood zijn

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 16-01-2010, 11:02:50 »
Na dat shot met de sleutelhanger, dacht ik: "Hey, dit is een hint dat er iets speciaals is hiermee." Omdat het, ja, overduidelijk was in mijn beleving (en de naam Hind mij ook wel doet denken aan, ja, een hint...  :P).

Ook ik denk dat er in deze trant iets in moet zitten; een uitzondering op de regel, een individu dat afwijkt, etc. Niet iets simpels, niet iets eenmaligs, maar meer een als een voorteken: let hierop! Dit gaat een rode draad zijn. Of een rode zon. Of whatever 
;D
Laten we jabberen.