Zoals we allemaal wel weten is de Japanse vlag gans wit met een opvallend rode bol precies in het midden. De bol stelt trouwens de rijzende zon voor, omdat Japan in het oosten ligt (ga nog verder naar het oosten en je zit al weer in het westen) en de zon in het oosten opkomt (ook in Japan zelf). En de naam Japan (of Nihon) betekent letterlijk 'oorsprong van de zon'. Daarom is dus Japan het land van de rijzende zon.
Jullie herinneren je ook vast nog wel de vingerafdrukvlag met
mogura ervoor die ik een tijd geleden al had gemaakt. Voor de liefhebbers had ik nog een avatar-versie, en verstuurd naar de redactie dezer website, maar daar er nog immer geen widm2010 avatars verkrijgbaar zijn via de officiële kanalen zet ik hem lekker toch nog maar hier neer, voor wie hem wil gebruiken:
http://pic60.picturetrail.com/VOL1721/12059659/21443803/377008386.jpgMaar dat even terzijde.
Het was velen al opgevallen dat Hind een rood sleutelhangertje had, terwijl de rest wit had. Deze waren zo neergelegd dat je met enige fantasie de Japanse vlag er wel uit kon ontdekken.
Nu dacht ik, mogelijkerwijs wordt zoiets nog wel vaker gedaan deze serie. Tussen de hele, witte groep één rood individu. We hadden ook al Sanne die er door George op Schiphol uitgepikt werd om de brief in ontvangst te nemen. En dus Hind met derode sleutelhanger. We hebben al de profetie dat de mol zich bekend gaat maken in afl 3, dus weer de mol als één overduidelijke rode stip temidden de witte anderen.
Ja, wat we er verder mee kunnen is me nu nog onduidelijk, ik moet de aflevering eigenlijk nog eens zien (doordat Laura er steeds doorheen zat te tetteren) en we moeten nog zien hoe dit voor gaat komen in de volgende afleveringen.