Auteur Topic: [Niets is wat het lijkt]  (gelezen 25458 keer)

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
[Niets is wat het lijkt]
« Gepost op: 10-01-2010, 18:03:19 »
Niets is wat het lijkt. Dit was al een soort van bekende zin in de molgeschiedenis. Dit jaar, is iedereen natuurlijk opgevallen, komt die zin héél erg naar voren. In de interviews antwoorden 2 of 3 mensen met die zin in hun antwoord. In de serie zelf hield een Japanner een bordje vast met 'Niets is wat het lijkt' en dat bordje hing ook in de bus.

Hier moeten we wat mee! Dit is niet zomaar iets. Ze proberen ons iets te vertellen. Zou het misschien in verband kunnen worden gebracht met de rare duidelijkheid van PJ? 'Er komen 3 van jullie in de finale, maar het zal niet makkelijk worden' en 'Er gaat straks echt 1 van jullie naar huis' en dergelijken. Nog nooit was PJ zó duidelijk. Is dit een hint dat die zinnen niet zijn zoals ze lijken? Komen er meer dan 3 mensen in de finale? Valt Loretta niet ECHT af maar komt ze nog terug?

Misschien kan het ook in verband worden gebracht met de Japanse vlag theorie. Zou die er wat mee te maken hebben? Dat de kleur van Hinds sleutelhanger, haar portemonnee en haar kleding niet zijn zoals ze lijken? Dat die betekenen dat zij NIET de mol is?

Ik denk echt dat we hier iets mee moeten. Maar wat? ::vergroot::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
Re: [Niets is wat het lijkt]
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2010, 18:06:41 »
Misschien kan het ook in verband worden gebracht met de Japanse vlag theorie. Zou die er wat mee te maken hebben? Dat de kleur van Hinds sleutelhanger, haar portemonnee en haar kleding niet zijn zoals ze lijken? Dat die betekenen dat zij NIET de mol is?
Ze bemoeien zich niet zo met de kledingkeuze van de kandidaten, volgens mij. :P "Hind, neem vooral veel rode kleren mee, want daar gaan we een hint mee maken." Dan gaat zij toch ook letten op iedereens kleding.

[edit] ik denk meer dat je het moet zoeken in wat iemand anders al eerder zei (maar ik ben vergeten wie). Het enige wat wel lijkt wat het is, is 'niets'. Dus alles wat ontbreekt is waar we op moeten letten. [/edit]
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2010, 18:07:29 »
De kleur van Hind haar portomonnee en haar kleding kan geen hint zijn, want dan zou ze daarin gestuurd worden.
Ik zie ook niet echt een verband tussen Pieter Jan zijn presentatie en 'niets is wat het lijkt'. Maar niets is wat het lijkt, dus wie weet.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2010, 18:10:10 »
Nee jullie hebben gelijk. Maar bijvoorbeeld dat sleutelhangertje dan. Niet de rest.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2010, 18:12:39 »
Ik vond dat idee ( dat in een andere topic stond ) van dat je dingen ziet, die eigenlijk iets anders voorstellen. Zoals bijvoorbeeld een normale steen, maar als je 2 keer kijkt het een hondenkop is ofzo. ::rofl::

Edit: Niets is wat het lijkt in het japans.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2010, 18:14:57 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2010, 18:14:50 »
Nee jullie hebben gelijk. Maar bijvoorbeeld dat sleutelhangertje dan. Niet de rest.

Die sleutelhanger heeft misschien wel een betekenis, of is onderdeel van een grotere hint, maar ik zie er geen reden in om Hind af te schrijven, omdat 'niets is wat het lijkt' weer opduikt. Er is niet echt een link, zeg maar. Die sleutelhanger zou meer een hint richting Hind zijn, als middelpunt van de Japanse vlag.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #6 Gepost op: 10-01-2010, 18:20:29 »
Edit: Niets is wat het lijkt in het japans.
何もそれをどう思われます
wordt vertaald als
'Denkt u dat het ook'
in het Nederlands en zelfs
'Do you think it also'
in het Engels.

Dus zelfs Google Translate is niet wat het lijkt, als het 'niets is wat het lijkt' vertaalt als 'denkt u dat ook?'

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 10-01-2010, 18:22:17 »
Die sleutelhanger heeft misschien wel een betekenis, of is onderdeel van een grotere hint, maar ik zie er geen reden in om Hind af te schrijven, omdat 'niets is wat het lijkt' weer opduikt. Er is niet echt een link, zeg maar. Die sleutelhanger zou meer een hint richting Hind zijn, als middelpunt van de Japanse vlag.

Ja maar het is zo opvallend juist. En er word zo duidelijk gezegd dat niets is wat het lijkt... Dus zouden de opvallende hints dan ook niet zijn wat ze lijken? Dat is wat ik denk.

Heel misschien geeft een opvallende hint juist aan dat die persoon er snel uitligt ofzo. =O

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #8 Gepost op: 10-01-2010, 18:42:40 »
Wie weet wat hier gezegd wordt?
http://www.youtube.com/watch?v=jOrwAmOkmag
Ik wil het heel graag weten!!!
is er woensdag al, dat zegt Barbara.........maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt?

De Co-piloot geeft informatie over de weercondities rondom Tokyo International Airport?

Offline devinmagic

• Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
« Reactie #9 Gepost op: 10-01-2010, 18:44:01 »
Ok bedankt voor de info :P
Maar ik had nog iets.
In dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=0X0tDTS1IoU
Zegt PJH"Ik ben de presentator en jij bent de eindredacteur." Misschien betekend dat dat hij de mol is en dat wij (de kijkers) op het einde van de aflevering iets belangrijks moeten beslissen over de mol/het programma!!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #10 Gepost op: 10-01-2010, 18:48:43 »
Dat van die co-piloot, dat is flauwekul...........denk ik. Het lijkt erop dat Barbara reageert de woorden die uit de cabinespeaker komen.

Waar zit Tsubasa nou, als je hem nodig hebt, die zou uitsluitsel kunnen geven.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #11 Gepost op: 10-01-2010, 18:58:22 »
何もそれをどう思われます
wordt vertaald als
'Denkt u dat het ook'
in het Nederlands en zelfs
'Do you think it also'
in het Engels.

Dus zelfs Google Translate is niet wat het lijkt, als het 'niets is wat het lijkt' vertaalt als 'denkt u dat ook?'

Ik vind dat opzich wel interresant. Het is een soort van openvraag. Bijv. Denkt U dat het ook ..Arjen/Barbara etc. is?

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #12 Gepost op: 10-01-2010, 19:01:50 »
is er woensdag al, dat zegt Barbara.........maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt?

De Co-piloot geeft informatie over de weercondities rondom Tokyo International Airport?
Volgens mij zegt Barbara: Jongens, dit wordt hem nou... of Jongens, dit wordt hem al...
In seconde 1 lijkt het als of die omroeper: MOOOL roept. ::rofl::

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #13 Gepost op: 10-01-2010, 19:05:30 »
Nou, het is wel erg gek dat Google een compleet andere vertaling geeft. Maar of we daar meer achter moeten zoeken?
Als je de zin 'denkt u dat ook' naar Japans en terug vertaalt, krijg je 'ook kunt' als vertaling. Is Google gewoon gek geworden?

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 10-01-2010, 19:06:39 »
Ok bedankt voor de info :P
Maar ik had nog iets.
In dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=0X0tDTS1IoU
Zegt PJH"Ik ben de presentator en jij bent de eindredacteur." Misschien betekend dat dat hij de mol is en dat wij (de kijkers) op het einde van de aflevering iets belangrijks moeten beslissen over de mol/het programma!!

Lol belangrijke beslissingen zou ik niet over laten aan de fans, binnen no-time breekt er hier een derde wereldoorlog uit omdat iedereen iets anders wil. :P

Ik gok dat Anton een camera vasthad en ofwel in een melige/irritante bui was ofwel z'n camera wilde testen.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #15 Gepost op: 10-01-2010, 19:35:30 »
ik denk dat er helemaal geen mol is en er ook niet komt deze serie. >:D
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #16 Gepost op: 10-01-2010, 20:37:51 »
jouw beurt komgt nog, in september......................

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 10-01-2010, 20:42:57 »
Volgens mij komt er een hint naar iedere molserie. De sleutelhanger is een hint naar de serie met Milouska, het bordje 'niets is wat het lijkt' refereert aan de serie met George. Kijken waar het toe leidt...
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #18 Gepost op: 10-01-2010, 20:45:45 »
Nergens toe, vrees ik....................:)

Offline Pete

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 10-01-2010, 21:03:54 »
Misschien geven ze wel negen hints naar personen die niet de mol zijn. (niets is namelijk wat het lijkt) En dan blijkt dat degene die geen hints in de montage heeft de mol is. 
::bravo::
Talk is cheap, but it ain't free