Auteur Topic: [Niets is wat het lijkt]  (gelezen 25465 keer)

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Niets is wat het lijkt]
« Reactie #20 Gepost op: 10-01-2010, 21:12:23 »
Misschien geven ze wel negen hints naar personen die niet de mol zijn. (niets is namelijk wat het lijkt) En dan blijkt dat degene die geen hints in de montage heeft de mol is. 
::bravo::

JAAAA! Dat is zeg maar precies wat iedereen al dacht. :D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Pete

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 10-01-2010, 21:17:05 »
 ::schaam::
Talk is cheap, but it ain't free

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2010, 21:42:32 »
JAAAA! Dat is zeg maar precies wat iedereen al dacht. :D
dat zou een grote overeenkomst vertonen met de theorie ''de mol grijgt geen afwijkende kleur'', uit serie 6. Maar daar is al over gezegd dat Loretta dan in dat rijtje ontbreekt.

Schijnt dus met Geert Hoes ook te zijn gebeurd. Die viel ook buiten die afwijkende kleuren-theorie.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2010, 21:44:20 »

[edit] ik denk meer dat je het moet zoeken in wat iemand anders al eerder zei (maar ik ben vergeten wie). Het enige wat wel lijkt wat het is, is 'niets'. Dus alles wat ontbreekt is waar we op moeten letten. [/edit]

In dat verband misschien nuttig op te merken dat de enigen die geen hints hebben bij de hints op NL, Loretta en Frits zijn. Loretta valt af, Frits degene met "niets" ?

Offline Chelly

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2010, 23:17:10 »
Geen idee of het echt iets is hoor.. Kwam het tegen op een fan-groep op hyves, die hadden het namelijk over de volgende website: www.nietsiswathetlijkt.com

Misschien fake, maar er is op dit forum vast wel iemand die dat kan uitzoeken!

Heb al even gezocht op het forum hier, maar kon er niets over vinden, dus voor het eerst in lange tijd maar weer eens een berichtje van mij! Sorry als het al wel ergens opgepikt is!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2010, 23:21:31 »
Heb al even gezocht op het forum hier, maar kon er niets over vinden, dus voor het eerst in lange tijd maar weer eens een berichtje van mij! Sorry als het al wel ergens opgepikt is!
Ja, het is wel al ergens gemeld (en wel [hier]), maar dat geeft verder niet.
The British are not impressed.

Offline Chelly

• Forumlid
  • Hier zijn geen woorden voor...
« Reactie #26 Gepost op: 11-01-2010, 23:25:36 »
Hihi denk ik ook eens wat leuks te ontdekken.. Helaas  ::tandpastasmiley::

Offline Merin

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 12-01-2010, 10:21:01 »
De kleur rood bij Hind viel me ook op,
maar het lijkt me niet dat ze hierin gestuurd wordt.
Als dat het geval zou zijn, kan iedereen op elkaars kleren gaan letten.

Wat dan wel weer opvallend was, was het rood van de boot en de helikopter..

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 12-01-2010, 14:06:51 »
@G-root: heb je gelijk in.. maar dan wordt het een groot schema..
« Laatst bewerkt op: 12-01-2010, 14:21:53 door Yvonwasdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #29 Gepost op: 12-01-2010, 14:12:42 »
Mooi overzicht YvonwasdeMol ... maar om de lijst compleet te maken kun je toch gewoon de site van Heinz gebruiken ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 12-01-2010, 14:33:52 »
Deborah:
Hint 1. In deze eerste serie werd nog gewoon getoond op wie de afvaller stemde. Hierdoor kon je na bijna elke aflevering wel een extra molverdachte wegstrepen zodat uiteindelijk alleen Deborah nog overbleef als mogelijke Mol.
Hint 2. In de aftiteling zat een grote hint verstopt. De volgorde waarin we de kandidaten voorbij zagen komen was namelijk een specifieke. Als eerste werd winnares Petra getoond, vervolgens verliezer Robin, dan Deborah, de Mol, gevolgd door de kandidaten in volgorde van afvallen.

Nico:
Hint 1. Op een bepaald moment tijdens de museumkraak (aflevering 4), en bij de eerste beelden van het kasteel (aflevering 6) dat verdedigd moest worden, was wanneer je de scène achteruit en versneld terugspoelde de zin 'Nico is de Mol' te horen.
Hint 2. De grootste hint zat in de leader waarin we Nico zagen abseilen. Elke week was dit fragment namelijk een beetje anders terwijl dat van de overige kandidaten hetzelfde bleef.  Wanneer je alle fragmenten van Nico achter elkaar zette, zag je Nico naar beneden afdalen.

George:
Hint 1. De eerste hint zat verstopt in de leader. Hieruit was op te maken dat John, George en Jantien de drie finalisten waren. Het stukje van John was namelijk afkomstig uit een opdracht die hij samen met Jantien deed, het stukje van George kwam uit een opdracht die hij met John uitvoerde en het stukje van Jantien kwam uit een opdracht die zij weer met George deed.
Hint 2. Op drie verschillende momenten in de serie was er iets opvallends met de letter G. Eerst in de denkers/doeners/dromersopdracht toen de kandidaten de naam van een bekende Portugese schilder op internet moesten intypen. Deze schilder heet Jorge Colaco maar ondertekent zijn schilderijen met Jorge Golaco. Ten tweede was tijdens de vliegtuigopdracht de G als enige letter van het woord 'waaghals' niet te zien. De derde G werd ruim van te voren aangekondigd. Tijdens de geldwagenopdracht was het pasje van John te zien met het nummer 221198112205 dat via de sleutel A=1, Z=26 het woord 'bushalte' vormt. Dit verwees naar de boom in aflevering 8 waar de bus geparkeerd moest worden. In deze boom kerfde George de letter G.
Hint 3. Bij de fietsopdracht stonden op de weg de namen van de vrouwelijke kandidaten geschreven, maar niet die van de mannen. Wel stond er 'Hup Mol'. Hieruit kon volgens de makers worden opgemaakt dat de Mol een man was.

Elise: 
Hint 1. In alle instructiefilmpjes voor de Mol was een handschoen te zien. Dit was de handschoen die Elise tien afleveringen lang heeft gedragen.
Hint 2. De stem van de Mol op de videoboodschap uit aflevering 3 was gemanipuleerd door middel van een melodie. Als je deze melodie in spiegelbeeld op een piano speelde, hoorde je de eerste noten van 'Für Elise'.
Hint 3. Bij de blinddoek-opdracht van aflevering 4 kwam vijf keer een klokje in beeld. Als je steeds de laatste secondentikken achter elkaar zette (dus steeds voordat het klokje net verdwijnt) dan keeg je de volgende getallen: 5, 12, 9, 19 en 5. Deze getallen corresponderen met de letters uit het alfabet van de naam van de Mol.   
Hint 4. In de kokers die de kandidaten niet mochten openmaken zaten fragmenten van foto's van de Mol.
Hint 5. Het getal 28 kwam in elke aflevering wel een keer voor. Dit getal verwijst naar de verjaardag van Elise: 28 januari.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 12-01-2010, 14:39:02 »
Yvon:
Hint 1. De cijfers 4 en 5 in de line-up na de koffertjesopdracht waren veel groter dan de andere cijfers. De 4 staat voor de letter D in het alfabet (als A=1, B=2, C=3) en 5 voor de letter E. Dat vormt het woord DE en op nummer 6 stond Yvon, DE... Mol!  
Hint 2. Iedereen kreeg de nacht op Goat Island krokodillenfilms en documentaires te zien terwijl Yvon een aflevering van 'Wie is de Mol?' te zien kreeg.
Hint 3. Achter op Yvons foto onder water (tijdens de duikopdracht) stond het logo van de Mol. In aflevering 7 zien we Lottie deze foto omdraaien.
Hint 4. Tijdens de vliegeropdracht bestuurde Yvon de vlieger met daarop het woord 'Mol'.

Milouska:
Hint 1. In de opdracht op het zoutmeer won Roderick de aanwijzing 'de Mol heeft nooit een andere kleur gekregen'. Deze zin sloeg op een terugkerende verborgen aanwijzing in aflevering 1 t/m 6. Iedereen behalve Milouska had namelijk wel eens een attribuut met een andere kleur dan de rest: alleen Chris had een rood molboekje, alleen Frédérique had een gele kaars op de tafel bij het speeddaten, alleen Peggy had een oranje helm in de boomtoppen, alleen Roderick had een grijze koffer in de metro, alleen Frédérique en Toine hadden een witte roos tijdens het spel met de bankbiljetten en Richard had een bloemetje met afwijkende kleur op het bord bij het diner met het belangrijke echtpaar.
Hint 2. Milouska droeg af en toe een t-shirt met een grote letter M, van Mol er op. (Bijvoorbeeld in de schoolopdracht en de opdracht met de gaucho's.)
Hint 3. De autorace in Salta duurde 24 minuten en daarin moesten de kandidaten 6 ronden rijden. In diezelfde aflevering moest Richard zijn gastheer het getal 1972 laten zeggen. Hieruit is 24 juni (06) 1972 te halen. Een aflevering later kreeg Milouska in de kapel de vraag welk getal Richard de gastheer moest laten zeggen. Ze zei: 1973. Daarmee werd de datum 24 juni 1973, en dat is haar eigen geboortedatum. Die van de Mol dus.

Inge:
Hint 1. De brommerkoerier uit de speurtocht door Chinatown (aflevering 1) had een oranje T-shirt aan, waarop op de voorkant 'LOMED Transport' stond en op de achterkant 'Route 66'. 'LOMED' is omgedraaid 'DEMOL' ofwel 'De Mol'. Als je net als LOMED het getal 66 omdraait krijg je 99. Zet je dit om in letters via de sleutel A=1, Z=26, dan krijg je de initialen van de Mol: II (Inge Ipenburg).
Hint 2. Op iedere groepsfoto maakte Inge een teken in gebarentaal. Na negen weken kon je lezen: 'Inge de Mol'. De opdrachten met 'Geef Karel de hand' (aflevering 2) en 'Geef elkaar de hand' (aflevering 8) vertelden je dat je op handen moest letten.
Hint 3. In de introductie van de liftopdracht (aflevering 6) (waar de kandidaten bij het geven van drie goede antwoorden de Mol te zien kregen) zei Karel dat het motto van die opdracht 'Enig speurwerk opent deuren' was. 'Enig' is een anagram van 'Inge'.
Hint 4. Iedere keer bij het maken van de test begon Inge haar verhaal met 'toen'. Het Thaise woord voor mol klinkt hetzelfde als onze 'toen'.

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 12-01-2010, 14:40:31 »
Dennis:
Hint 1. De Mol draagt een pet van de hardrockband 'El Guapo Stuntteam'. Als je van elk woord de laatste letter neemt en deze drie letters achterstevoren naast elkaar zet, krijg je 'MOL'.   
Hint 2. Het getal 8 komt in deze achtste serie veel voor.  In de Mayakalender heet de achtste maand 'mol'. De acht is in verband te brengen met Dennis doordat hij van rechts gezien als achtste op de eerste groepsfoto staat, we hem bij de test van aflevering 2 vraag 8 zien beantwoorden en hij in aflevering 3 de bordjes 'ik' en 'acht' draagt. Daarnaast was Dennis jarig op de dag dat aflevering 8 werd uitgezonden.
Hint 3. In de kerk (aflevering 4) vraagt Dennis niet 'Is Edo de Mol?' maar 'Is ego de Mol?'. De Mol beantwoordt deze vraag met 'ja'.   
Hint 4. De Mol maakt nog meer verwijzingen naar 'ik' (als antwoord op de vraag 'Wie is de Mol?'). Dennis heeft de bordjes 'ik' en 'acht' (aflevering 3), in de taxi (aflevering 6) rijdt hij met de 'I' op het dak en 'I' is in het Engels 'ik', en in de taxi neemt Dennis de telefoon steeds op met 'yo', wat 'ik' is in het Spaans.     
Hint 5. Het Maya sterrenbeeld van de Mol is 'Red Crystal Moon'. Dit is op verschillende manieren terug te zien: De Mol draagt veel rode kleding, pakt de rode topitos en moet in de cenote op zoek naar de rode kaarten. Er wordt een muzikale hint gegeven in de auto na de Maya-boodschap (aflevering 8). Je hoort het nummer 'Underground' van David Bowie. Hierin zingt hij over een Crystal Moon én over 'down in the underground'. Bovendien zie je in aflevering 9 een duidelijk shot van het molboekje van de Mol. Hierin zie je staan: 'Crystal Moon - David Bowie'. Op de kluis tijdens de opdracht met de duizenden foto's stond de code 1106. Dit wees naar 11 juni, de dag van de finale. Die dag stond volgens de Mayakalender tevens in het teken van de Red Crystal Moon. (Bovendien: 1 + 1 + 0 + 6 = 8).     
Hint 6. Het was een hint dat Dennis in de opdracht van aflevering 9 in een kist onder de grond lag. Daar waar molletjes zich het best voelen.

Met dank aan Heinz  ::vergroot:: Nu maar zien welke hints terugkomen van de voorgaande seizoenen. Het zou iig volgens Pieter Jan voor de oplettende molkijker een feest van herkenning worden. Kortom: die verwijzingen naar voorgaande series moeten ze wel erin zetten. En ohja, 3 berichten ja vanwege die 5000 tekens grens.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #33 Gepost op: 12-01-2010, 16:52:14 »
Maar ik ben even in de website www.nietsiswathetlijkt.com en www.itloungeclub.com gedoken.
De websites staan alle 2 geregistreerd bij een bedrijfje (metaregistrar) wat de servers heeft staan in Papendrecht. De websites hebben daardoor beide het zelfde IP adres voor de server. Geen echte bruikbare info, maar voor de compleetheid toch maar gepost :P:P.
Wat wel interessant is, is het volgende:

Expiration Date: 2010-07-23
Creation Date: 2009-07-23
Last Update Date: 2009-07-23

Expiration Date: 2010-07-29
Creation Date: 2009-07-29
Last Update Date: 2009-07-29

Dit is voor beide websites bijna het zelfde, bijna tegelijk aangemaakt, bijna tegelijk aangepast en lopen bijna gelijktijdig af.
Dit kan gewoon toeval zijn, maar gezien het gegeven dat de websites precies het zelfde weer geven, zou het misschien ergens op kunnen duiden.

Verder kan ik melden dat de sites beiden staan op naam van Frans Buffing uit Amsterdam, mocht er iemand zijn die in A'dam woont dan pm me maar, dan kan ik de adres gegevens geven als je zou willen gaan kijken ;) (ik post ze niet hier omdat ik niet weet of die man er iets mee te maken heeft, beetje lullig als anders z'n adres gegevens ineens op internet staan :P)
Ze zijn geregistreerd met een Gmail email-adres, niet gigantisch boeiend, maar natuurlijk wel handig om in het achterhoofd te houden, want de avro zal natuurlijk niet met hun eigen mails gaan registreren.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #34 Gepost op: 12-01-2010, 17:01:11 »
Citaat
Verder kan ik melden dat de sites beiden staan op naam van Frans Buffing uit Amsterdam
whahahahaha, op 18 september 2008 maakte ene BUFFIE op een paar forums tegelijk wereldkundig, dat het team plus kandidaten van serie 9 naar Jordanië zou gaan. Daarna heeft Buffie nooit meer iets van zich laten horen. Buffie werd ''neergesabeld'' omdat de serie in Noord-Ierland begon. Bleek ie achteraf toch gelijk te hebben gehad........

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #35 Gepost op: 14-01-2010, 18:23:18 »
Ook opvallend vond ik dat in de introfilmpjes meerdere kandidaten met het woord mindfuck aankwamen (o.a. Manuel), en in de afgelopen molmail kwamen er dan weer meerdere kandidaten aan met spooky. Toch woorden die je niet dagelijks gebruikt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #36 Gepost op: 14-01-2010, 19:24:01 »
Spooky heb ik nog niet eerder gehoord, maar het woord mindfuck zal tijdens de opnames wel vaker zijn gevallen en zijn opgepikt door meerdere kandidaten. Volgens mij begon Renate er ooit mee.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #37 Gepost op: 15-01-2010, 20:07:48 »
Spooky heb ik nog niet eerder gehoord,
Zo heette mijn jongste kat, die ik helaas op 24 juni 2008 heb moeten laten inslapen.

Maar dat heeft hier niets mee te maken.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #38 Gepost op: 15-01-2010, 20:15:53 »
Ik ken wel Spooky & Sue, die hadden ooit in 1974 een leuke hit met Swinging on a star.
[YT] Laura, zullen wij dat dansje van 1:37 tot 1:55 instuderen? Hebben we een leuke act voor de fandag :P
« Laatst bewerkt op: 15-01-2010, 20:19:29 door Daedalus »

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2010, 20:28:30 »
En dan nu weer on topic graag :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!