Voordat u deze theorie gaat lezen moet ik vermelden dat Erik op dit moment mijn Mol is, en zoals u zult zien staat deze voorkeur los van de uitkomsten van de theorie, want de uitkomsten sporen niet met mijn originele gedachtegang. Ik ben er van overtuigd dat er ook dit jaar weer een hint in de leader verstopt zit. Met name omdat dit seizoen 10 is, verwacht ik een hint die betrekking heeft op eerdere seizoenen, of leaders uit eerdere seizoenen. Ik heb daarom maar eens onderzocht of er verbanden te vinden zijn tussen de leaders, en inderdaad ben ik tot een theorie gekomen die ons wellicht kan helpen met het voorspellen van het verloop van het spel.
Mijn theorie is gebaseerd op de
volgorde van de huidige leader in verhouding tot die van alle vorige seizoenen. Ik heb gekeken of bijvoorbeeld afvaller 3, dit seizoen Manuel (in de leader op positie 6), bij andere leaders ook op positie 6 zit. Een belangrijke voorwaarde hierbij is dat er geen sprake mag zijn van wat ik noem 'dubbele bezetting' oftewel dat in zowel 2005 als 2008 de 3e afvaller op positie 6 in de leader zat. Dit zou de hele theorie omgooien.
Tot mijn eigen verbazing was dit tot nu toe
nog niet het geval! Ik heb voor Tim, Manuel, Barbara en Hind een gelijke positie gevonden in andere leaders. Het zwakke punt van deze theorie is dat voor Loretta geen 'bezetting' te vinden is...Sterk punt is uiteraard dat er tot nu toe nog geen 'dubbele bezettingen' zijn en dat aan de hand van deze theorie de rest van het spel voorspelt kan worden zonder 'open gaten'. Verder is het geen prioriteit dat uit elk seizoen slechts 1 shot gebruikt mag worden.
Als startpunt, de volgorde van de huidige leader (met alvast enkele verbanden met vorige seizoenen die later aan bod komen):
En nu gaan we kijken of er overeenkomsten te vinden zijn tussen de huidige leader en vorige leaders wat betreft de positie en wanneer iemand af valt. Kijk goed want het is een lastig geheel:
Nu kunnen we enkele conclusies gaan trekken over de nog overgebleven kandidaten en hun mogelijke 'eindstations' in het spel als deze theorie klopt.
Speculatie: Is Frits de Mol omdat hij in de leader correspondeert met George (WIDM 2002), die aan het begin van dit seizoen te zien was als 'boodschapper' op het vliegveld?Ik hoop dat de theorie een beetje duidelijk is. Ik weet dat het een heel verhaal is en de theorie kan binnen 1 aflevering overhoop geholpen worden als Erik NIET afvalt...Valt Erik echter wel af, dan wordt het alleen maar interessanter.
Als er vragen zijn over de theorie of er is iets onduidelijk dan hoor ik het graag.
Gr. Jasper