Auteur Topic: Hints in de leader  (gelezen 34176 keer)

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Hints in de leader
« Reactie #60 Gepost op: 30-01-2010, 17:13:29 »
Als ik naar de leader kijk zie ik 1 kandidaat in beweging. 1 kandidaat die op de vlucht is, alsof ze achterna gezeten wordt. Dit is Hind. De mol wordt natuurlijk ook achterna gezeten gedurende de hele missie.
De overigen zijn allen passief in de leader.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #61 Gepost op: 30-01-2010, 17:20:33 »
Da's een leuke DC! ::ok::

revadebe

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 30-01-2010, 20:17:51 »
Goed gevonden zeg, dat dat geluidje telkens anders is! Kan niet anders dan een hint zijn lijkt me, al is het misschien een bliksemafleider.

Offline belg

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 30-01-2010, 21:19:50 »
Dat is natuurlijk ook mogelijk.
Maar zou de redactie er dan niet voor zorgen dat het wat meer opvalt, als het een afleidingsmanoeuvre is? Want ik heb het nog nergens anders gelezen, zo veel mensen hebben het nog niet gehoord. Rare blimksemafleider dus, aangezien het bijna niemand afleidt.

Conlusie: ik denk dat de kans redelijk groot is dat dit een hint is.
Misschien eens versneld of vertraagd afspelen. Maar hoe moet ik doen?

revadebe

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2010, 23:27:36 »
Maar zou de redactie er dan niet voor zorgen dat het wat meer opvalt, als het een afleidingsmanoeuvre is?

Daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in. Als we kunnen uitvissen wat het betekent, hebben we de oplossing!  ::bravo::

Offline majornono

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #65 Gepost op: 4-02-2010, 12:54:36 »
Misschien niet het juiste topic, maar ik kon geen betere vinden. Het viel me vanmiddag tijdens de reclame op de radio op dat er de quote "Niets is wat het lijkt" wordt gebruikt. Deze quote heb ik al eerder gehoord, al in aflevering 1. Ook Pieter gebruikt hem tijdens de eerste ontmoeting met de kandidaten.

Misschien is het iets, maar ik ben er nog niet uit. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je de tekst heel letterlijk moet nemen en dat NIETS echt is wat het lijkt. Wat is NIETS?

Offline Mollerd

• Forumlid
  • Mand!
« Reactie #66 Gepost op: 4-02-2010, 13:04:00 »
Misschien niet het juiste topic, maar ik kon geen betere vinden. Het viel me vanmiddag tijdens de reclame op de radio op dat er de quote "Niets is wat het lijkt" wordt gebruikt. Deze quote heb ik al eerder gehoord, al in aflevering 1. Ook Pieter gebruikt hem tijdens de eerste ontmoeting met de kandidaten.

Misschien is het iets, maar ik ben er nog niet uit. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je de tekst heel letterlijk moet nemen en dat NIETS echt is wat het lijkt. Wat is NIETS?

Daar is al een heel topic over gestart, je bent dus niet de eerste die dit is opgevallen. Klik hier

'Niets' kan worden gezien als 'Dingen zijn niet wat ze lijken te zijn', maar ook als 'Het ontbreken van iets'. Niets = niks, dus zou er gezocht moeten worden naar opvallende dingen die ontbreken. En dat 'Niets' is dus wat het lijkt, en dan zouden we op het rechte spoor zitten.

Offline majornono

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 4-02-2010, 14:20:37 »
Eedankt voor de tip, ik had hem nog niet gevonden! Ik heb weer leesvoer ;-)

Offline belg

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 4-02-2010, 22:01:24 »
En ja hoor, de ninja was wéér eens anders. Ik weet dat ik in herhaling val, maar ik weet nog steds niet hoe ik het fragment versneld/vertraagd kan beluisteren waardoor ik er nog niets heb van kunnen maken. Zou iemand mee hiermee aub kunnen helpen, want ik word gek van het feit dat dit misschien mogelijks aldanniet dé oplossing zou kunnen zijn.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #69 Gepost op: 4-02-2010, 22:45:23 »
Als het tegen die tijd nog niet gebeurd is, zal ik er tijdens de Olympische onderbreking wel eens op puzzelen  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #70 Gepost op: 4-02-2010, 23:24:49 »
En ja hoor, de ninja was wéér eens anders. Ik weet dat ik in herhaling val, maar ik weet nog steds niet hoe ik het fragment versneld/vertraagd kan beluisteren waardoor ik er nog niets heb van kunnen maken. Zou iemand mee hiermee aub kunnen helpen, want ik word gek van het feit dat dit misschien mogelijks aldanniet dé oplossing zou kunnen zijn.
Ik gebruik zelf met veel enthousiasme Audacity om audio te bewerken. Is degelijk, uitgebreid, redelijk intuitief en bovenal gratis.

Ik heb nog niks van die ninja geluidjes kunnen maken.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #71 Gepost op: 5-02-2010, 01:40:37 »
Trouwens, het eerste 'swoosh' geluidje bij de ninja zit gewoon in de muziek, als je die soundtrack hebt zit er op dat punt ook een swoosh. Het tweede swoosh geluidje onder de ninja is toegevoegd.
The British are not impressed.

Offline Pindarotsje

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 5-02-2010, 20:12:25 »
Heeft iemand misschien al gekeken naar de stukjes van Google Maps? Deze worden vooraf aan elke aflevering laten zien, wanneer de wereldkaart met Japan opgelicht wordt. Is dit inderdaad het beeld van een stad in Japan dat wordt laten zien of misschien toch bijvoorbeeld de woonplaats van een van de deelnemers in Nederland?

Kan iemand dit uitzoeken?

Offline Renske.

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 12-02-2010, 12:13:25 »
En volgens mij zat er weer een ander geluidje in de leader bij de ninja. Maar wat zou dat kunnen betekenen?:)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #74 Gepost op: 12-02-2010, 12:19:56 »
En volgens mij zat er weer een ander geluidje in de leader bij de ninja. Maar wat zou dat kunnen betekenen?:)
idd hij was vet hard dit x.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 12-02-2010, 12:22:25 »
Wie zal er in het Ninja-pak zitten? ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MrJasper

• Forumlid
[Theorie] De "Leader bepaalt"-Theorie
« Reactie #76 Gepost op: 16-02-2010, 13:51:17 »
Voordat u deze theorie gaat lezen moet ik vermelden dat Erik op dit moment mijn Mol is, en zoals u zult zien staat deze voorkeur los van de uitkomsten van de theorie, want de uitkomsten sporen niet met mijn originele gedachtegang. ;)

Ik ben er van overtuigd dat er ook dit jaar weer een hint in de leader verstopt zit. Met name omdat dit seizoen 10 is, verwacht ik een hint die betrekking heeft op eerdere seizoenen, of leaders uit eerdere seizoenen. Ik heb daarom maar eens onderzocht of er verbanden te vinden zijn tussen de leaders, en inderdaad ben ik tot een theorie gekomen die ons wellicht kan helpen met het voorspellen van het verloop van het spel.

Mijn theorie is gebaseerd op de volgorde van de huidige leader in verhouding tot die van alle vorige seizoenen. Ik heb gekeken of bijvoorbeeld afvaller 3, dit seizoen Manuel (in de leader op positie 6), bij andere leaders ook op positie 6 zit. Een belangrijke voorwaarde hierbij is dat er geen sprake mag zijn van wat ik noem 'dubbele bezetting' oftewel dat in zowel 2005 als 2008 de 3e afvaller op positie 6 in de leader zat. Dit zou de hele theorie omgooien.

Tot mijn eigen verbazing was dit tot nu toe nog niet het geval! Ik heb voor Tim, Manuel, Barbara en Hind een gelijke positie gevonden in andere leaders. Het zwakke punt van deze theorie is dat voor Loretta geen 'bezetting' te vinden is...Sterk punt is uiteraard dat er tot nu toe nog geen 'dubbele bezettingen' zijn en dat aan de hand van deze theorie de rest van het spel voorspelt kan worden zonder 'open gaten'. Verder is het geen prioriteit dat uit elk seizoen slechts 1 shot gebruikt mag worden.

Als startpunt, de volgorde van de huidige leader (met alvast enkele verbanden met vorige seizoenen die later aan bod komen):

En nu gaan we kijken of er overeenkomsten te vinden zijn tussen de huidige leader en vorige leaders wat betreft de positie en wanneer iemand af valt. Kijk goed want het is een lastig geheel:

Nu kunnen we enkele conclusies gaan trekken over de nog overgebleven kandidaten en hun mogelijke 'eindstations' in het spel als deze theorie klopt.

Speculatie: Is Frits de Mol omdat hij in de leader correspondeert met George (WIDM 2002), die aan het begin van dit seizoen te zien was als 'boodschapper' op het vliegveld?

Ik hoop dat de theorie een beetje duidelijk is. Ik weet dat het een heel verhaal is en de theorie kan binnen 1 aflevering overhoop geholpen worden als Erik NIET afvalt...Valt Erik echter wel af, dan wordt het alleen maar interessanter.
Als er vragen zijn over de theorie of er is iets onduidelijk dan hoor ik het graag.

Gr. Jasper

« Laatst bewerkt op: 16-02-2010, 14:02:14 door MrJasper »

Offline Lo

• Forumlid
Re: [Theorie] De "Leader bepaalt"-Theorie
« Reactie #77 Gepost op: 16-02-2010, 14:08:42 »
Tjsa, ik kan niet anders zeggen, prachtig! Maar ik geloof nooit dat de productie zulke schema's in elkaar zet. Kijkend naar alleen deze serie is het in de leader duidelijk dat er een dame afvalt. Kans van 1 op miljoen dat het maar random is dat eerst de voorste 4 en daarna al de helft van de 2e rij afvalt. En verder niemand van de laatste rij.

Dat gemixt met wat ik net las op de afvallerspoll zal Sanne van de dames afvallen vanwege haar gekruiste armen in de leader. Ook daar geen toeval dat daar tot nu toe iedereen van af is en met handen in de broekzak niemand (buiten zieke Manuel). Dus er zit zeker wat in de leader!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MrJasper

• Forumlid
Re: [Theorie] De "Leader bepaalt"-Theorie
« Reactie #78 Gepost op: 16-02-2010, 14:21:25 »
Tjsa, ik kan niet anders zeggen, prachtig! Maar ik geloof nooit dat de productie zulke schema's in elkaar zet. Kijkend naar alleen deze serie is het in de leader duidelijk dat er een dame afvalt. Kans van 1 op miljoen dat het maar random is dat eerst de voorste 4 en daarna al de helft van de 2e rij afvalt. En verder niemand van de laatste rij.

Dat gemixt met wat ik net las op de afvallerspoll zal Sanne van de dames afvallen vanwege haar gekruiste armen in de leader. Ook daar geen toeval dat daar tot nu toe iedereen van af is en met handen in de broekzak niemand (buiten zieke Manuel). Dus er zit zeker wat in de leader!

Tja ik weet 'it's a long shot' maar btw ik bedoel met leader het introliedje bij elke aflevering en niet de groepsfoto ;) http://www.youtube.com/watch?v=07aVgVFrGXs

Offline MrJasper

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 13-03-2010, 19:44:56 »
LOL! Mijn theorie blijkt nog te kloppen ook! De finale iig goed voorspeld...

Nog ff wat finaleconclusies wat betreft deze theorie:

Kim of Sanne is de verliezer
Frits of Sanne de winnaar
Frits of Kim de Mol

Sanne is de mol NIET
Frits verliest NIET
Kim wint NIET