Ik wil niet vervelend doen, maar ik vraag me af of deze methode nou zo betrouwbaar is. Want zoals jij noemt een 'objectieve waarneming' kan dit nooit zijn. Immers, jij bent degene die als enige de criteria invult. Het zou zo maar kunnen zijn dat jij Tim en Frits minder verdacht vindt en Sanne en Arjen heel erg verdenkt. Daardoor ga je bepaalde acties van de eerste twee minder snel als verdacht zien en acties van de laatste twee juist eerder als verdacht bestempelen. Je zult zeggen dat het niet zo is, maar onbewust doe je het toch, in meer of mindere mate.
Ik zal nooit beweren dat ik echt objectief kan zijn, maar ik probeer het zoveel mogelijk te zijn. Maar de methode wordt er inderdaad minder betrouwbaar door.
En wat is jouw definitie van verdacht? Als iemand meegaat met het foute verhaal van iemand anders, is die eerste dan ook verdacht?
Dan zijn ze allebei verdacht.
Begrijp ik nou goed dat je jouw uitkomst van de stemwijzer even zwaar weegt als de uitkomst van alle forummers bij elkaar? Waarom?
Dat begrijp je goed. De reden dat ik dat doe is dat ik merk dat er behoorlijk wat mensen zijn die de stemwijzer op een in mijn ogen verkeerde manier gebruiken. Ze hebben een Mol in hun hoofd en vullen de vragen zo in dat ze hun Mol eruit krijgen. Dat is natuurlijk niet het idee van de stemwijzer. Ikzelf probeer echt in te vullen wat mij het beste lijkt voor de Mol (ook hier ben ik natuurlijk niet 100% objectief). Daarom heb ik besloten mijn uitkomst en de gemiddelde uitkomst van iedereen 50-50 te doen.
Daarbij doe je niet vervelend, je toont gewoon aan dat het ook kan dat deze methode nergens op slaat. We zullen het zien.
maar eeeh welke forummers volg je ?
Dat zeg ik liever niet. Misschien willen die forummers helemaal niet weten dat ik ze in de gaten houdt, en misschien voelen mensen die ik niet volg zich wel beledigd
.
Heb je dit vorig jaar ook al gebruikt? Was het toen succesvol?
Dit soort methodes doe ik eigenlijk al vanaf seizoen 1, maar nog nooit zo serieus als nu. Vorig jaar kwam het systeem na ongeveer afl. 5 uit op Jon als Mol. In het verleden heb ik andere Mollen (Nico, Elise, Yvon) al na 2-3 afleveringen gehad. Maar soms sloegen mijn voorspellingen ook nergens op. We zullen zien hoe het dit jaar gaat.