Auteur Topic: Alles combineren  (gelezen 60703 keer)

Offline -ELISE-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alles combineren
« Reactie #120 Gepost op: 17-03-2010, 23:02:59 »
Zelfs het systeem komt in tunnelvisie ....

::rofl:: toppunt van tunnevisie haha
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #121 Gepost op: 21-03-2010, 21:20:40 »
Bij dezen het laatste diagram voor dit jaar. Misschien geen verrassende uitslag, maar ik heb er wel weer alles keurig voor doorgerekend:

Ik had gezegd dat ik na afl. 9 de grafieken per criterium, per kandidaat, per aflevering zou posten, maar ik wil hier nog even mee wachten. Als ik ze namelijk nu post, moet ik ze bespreken zonder zeker te weten wie De Mol is. Ik wil ze dan uiteraard weer bespreken als De Mol bekend is, dus dat is dubbel werk ...
Wat ik nu van plan ben, is om een PDF'je te maken met daarin die grafieken en de bespreking (een PDF'je is beter bewaarbaar / printbaar dan een paar forum posts). Aan dit PDF'je ben ik uiteraard al begonnen (ervanuitgaande dat Kim De Mol is  ::)) en waarschijnlijk is het over een paar dagen af. Als Kim dan De Mol blijkt, plaats ik de PDF donderdagavond.
Ik wil jullie wel vast een sneak preview geven: de grafiek van criterium 1 (kijken wie er objectief dingen fout doet waardoor er geen geld wordt verdiend):

Gebaseerd op deze grafiek zou je dus zeggen dat Sanne De Mol is. Wat je ook kunt zien, is dat Frits niet zoveel verkeerd heeft gedaan (sorry Lautjuh).
Als Kim De Mol is, gaf dit criterium dus niet de goede Mol. Denk dat we moeten concluderen dat ook kandidaten die zich verdacht proberen te maken en zelfs kandidaten die gewoon niet zo slim/handig zijn, op dit criterium hoog scoren.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #122 Gepost op: 21-03-2010, 21:27:11 »
En wie heb je nu allemaal gevolgd? Of maak je dat nog niet bekend?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #123 Gepost op: 21-03-2010, 21:58:19 »
Wat ik nu van plan ben, is om een PDF'je te maken met daarin die grafieken en de bespreking (een PDF'je is beter bewaarbaar / printbaar dan een paar forum posts). Aan dit PDF'je ben ik uiteraard al begonnen (ervanuitgaande dat Kim De Mol is  ::)) en waarschijnlijk is het over een paar dagen af. Als Kim dan De Mol blijkt, plaats ik de PDF donderdagavond.
Ja, leuk :) Ik vind dit toch wel een leuke methode (ondanks dat hij helemaal fout is, niet Kim, maar Sanne is de mol). De eerste paar afleveringen heb ik het ook kunnen gebruiken om de afvaller goed te gokken. Dus ik ben benieuwd.
The British are not impressed.

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 22-03-2010, 00:30:40 »
Bij dezen het laatste diagram voor dit jaar. Misschien geen verrassende uitslag, maar ik heb er wel weer alles keurig voor doorgerekend:
Geweldig weer! ::ok:: ::bravo:: ::respect:: Dit werkt een stuk beter dan de gelijkekansentheorie of het klassement bij .nl. Bij de Molbeurs staat Kim wel dik bovenaan en de Molbeurs heeft het al vier keer achter elkaar goed gehad in de laatste week (vorig jaar wel nipt). Jammer dat we hier niet kunnen stemmen bij de pool want ik had wel willen zien wat voor effect het vertrek van Frits had gehad op de bezoekers van deze site.

Offline G-root

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 22-03-2010, 00:51:13 »
Dit werkt een stuk beter dan de gelijkekansentheorie of het klassement bij .nl. Bij de Molbeurs staat Kim wel dik bovenaan en de Molbeurs heeft het al vier keer achter elkaar goed gehad in de laatste week (vorig jaar wel nipt).

Een open sollicitatie om de Molbeurs mee nemen als criterium ? Al 4 jaar goed klinkt indrukwekkend! Maar welke aflevering neem je dan als moment waarop je de goede Mol moet hebben ?

Jammer dat we hier niet kunnen stemmen bij de pool want ik had wel willen zien wat voor effect het vertrek van Frits had gehad op de bezoekers van deze site.

Ja inderdaad, vorige week zaten er nog meer mensen op Sanne dan op Kim, maar ik denk dat dat vooral komt omdat mensen alles of niets spelen en hun Pool-Mol trouw blijven. Je kunt wel naar het De Grote WIDM-poll topic kijken bijvoorbeeld, die staat nu 31 voor Kim tegen 8 voor Sanne ...

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 22-03-2010, 01:47:02 »
Een open sollicitatie om de Molbeurs mee nemen als criterium ? Al 4 jaar goed klinkt indrukwekkend! Maar welke aflevering neem je dan als moment waarop je de goede Mol moet hebben ?

Ik heb alleen gekeken naar de laatste peiling vlak voor de finale. Vlak voor de eerdere afleveringen is de score een stuk slechter:

2007: goed vanaf aflevering 9 (van 10)
2008: goed vanaf aflevering 4 (van 10)
Junior: goed vanaf aflevering 4 (van 6)
2009: goed vanaf aflevering 9 (van 10)
2010: goed vanaf aflevering 6 (van 10) mits Kim de Mol is

Zie: Geschiedenis Molbeurs

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #127 Gepost op: 22-03-2010, 10:56:44 »
Mooi zo'n grafiekje van 'geld kostende molacties'. Leuk dat je Frits' lijntje Avroblauw hebt gemaakt. ;)

Offline G-root

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 22-03-2010, 10:59:03 »
Mooi zo'n grafiekje van 'geld kostende molacties'. Leuk dat je Frits' lijntje Avroblauw hebt gemaakt. ;)

Het was kiezen, of Frits blauw voor de AVRO, of Sanne voor haar broekpak  ;D .

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #129 Gepost op: 22-03-2010, 10:59:24 »
Het was kiezen, of Frits blauw voor de AVRO, of Sanne voor haar broekpak  ;D .

::rofl::

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #130 Gepost op: 22-03-2010, 11:35:42 »
Mooie grafiek! Mocht onverhoopt Sanne de mol blijken te zijn heeft ze het op dat gebied dus perfect gedaan!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 23-03-2010, 09:25:28 »
niet Kim, maar Sanne is de mol

Ik ga haast vurig hopen dat niet alles was zoals het leek.

Goeie om de molbeurs mee te wegen! Als je "alles wil combineren" hoort die er zeker bij... van alle kanten input scoort!

De rato hierboven snap ik alleen niet zo. Het was toch Frits die weliswaar niet veel maar wel steeds zeer hoge bedragen uit de pot hield mocht hij de mol zijn. Ik denk dat je dat hier niet meeweegt maar bijv. -250 even zwaar rekent als -6000?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 23-03-2010, 10:05:33 »
Ik denk dat je dat hier niet meeweegt maar bijv. -250 even zwaar rekent als -6000?

Klopt, Molacties tellen nu altijd even zwaar, ongeacht het bedrag. Ik had inderdaad ook al eens bedacht dat het misschien beter is om het te winnen bedrag mee te wegen. Misschien volgend jaar  ;) .

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 23-03-2010, 10:27:48 »
Zou ik zeker doen: in het verleden waren er immers nog wel eens mollen die om vertrouwen te kopen onverwacht 50, 100 of zelfs meer in de pot deden. Als je dat net zo zwaar telt als -6000 wordt alles wel heel scheef.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 25-03-2010, 22:07:00 »
Gelukkig, ze was het ! Anders had ik flink wat werk voor niets gedaan ...

Maar ik kan nu dus het beloofde document uploaden. Ben erg benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier met lezen !

(hieronder een screenshotje van het document, de pdf zelf is te downloaden via de link daaronder (hij is te groot om hier op het forum te uploaden...) Als je op de link geklikt hebt, scroll dan naar beneden en klik op: Save file to your PC: click here )

http://www.2shared.com/file/12291095/5303781b/AllesCombineren2010.html

Offline jumper

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 25-03-2010, 22:27:35 »
G-root, gefeliciteerd! Je analyses werken!  ::ok::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #136 Gepost op: 26-03-2010, 01:57:21 »
Ik heb nog even geprobeerd met Arjen je statistieken in de war te schoppen maar dat mocht niet baten, goede manier om de Mol te vinden dus! :P ::ok::

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 26-03-2010, 08:10:51 »
Rat is wat mij betreft forum-molspeurder van het jaar ::respect:: echt een fantastisch plaatje met die hint van die spiraal! Maar G-root is zeker een hele goede tweede, erg mooi gedaan dit ::respect:: ::respect::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 26-03-2010, 10:12:50 »
Fantastisch dit! ::ok:: ::bravo:: ::respect:: Gefeliciteerd met het mooie resultaat! Ik hoop dat je er volgend seizoen weer mee aan de slag gaat.

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 26-03-2010, 10:22:03 »
Gelukkig, ze was het ! Anders had ik flink wat werk voor niets gedaan ...

Maar ik kan nu dus het beloofde document uploaden. Ben erg benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier met lezen !

(hieronder een screenshotje van het document, de pdf zelf is te downloaden via de link daaronder (hij is te groot om hier op het forum te uploaden...) Als je op de link geklikt hebt, scroll dan naar beneden en klik op: Save file to your PC: click here )

LaTeX! Volgens mij ben ik niet de enige wetenschapper hier  ::trots::
Goed gedaan G-root!