Mol- en kandidatenacties, precies wat ik doe ! Volgend jaar informatie delen ?
In principe lijkt me dat prima, maar de hoeveelheid tijd ik er in steek verschilt van jaar tot jaar. Maar als ik iets bij houdt kunnen we dat zeker delen.
Grappig dat je Kim kon pakken op tells, terwijl je hier vaak leest dat je Mol echt niet aan z'n gezichtsuitdrukkingen kunt herkennen ... zou leuk zijn als je een paar screenshots kunt plaatsen waarop je Kim haar blik doorgrondde .
Ik moet even zeggen dat ik slechts een amateur ben op het gebied van fysieke tells, niet meer dan een handje vol live poker met vrienden en collega's en het bekijken van een aantal Joe Navarro filmpjes op YouTube. Het kan ook toeval zijn dat mijn interpretatie van fysieke
uitdrukkingen mij naar Kim geleid hebben. Gezichtsuitdrukking alleen zijn trouwens vrij onbetrouwbaar.
Ik had hier een lang verhaal willen en kunnen typen, maar dat zit mijn afkick proces in de weg. Voor mijn doen zal ik het daarom kort houden.
Ten eerste vond ik Kim opvallen in de molmails. Ik had daarbij het gevoel dat ze dit seizoen een belangrijke rol had. Ik had haar in mijn schot voor de boeg pool als winnaar en vervolgens als mol. Ik heb het niet meer teruggekeken om te analyseren waarom ik dat vond.
Ten tweede (zie afbeelding 1) zijn er momenten tijdens foto/voorwerpen opdracht (bruggen) waar zij zich (mogelijk onderbewust) erg ongemakkelijk lijkt te voelen.
Het plaatje links is het moment dat ze zegt "maar we moeten iets kiezen" (oid). Erik steld volgens Kim eerst voor om te gaan klooien, maar op dit moment lijkt ze toch op weerstand vanuit Erik te stuiten. Ze heeft een aangespannen nek, gefronst voorhoofd en kijkt weg (omhoog). Dat zijn allemaal eigenschappen van iemand die zich ongemakkelijk voelt.
Rechts is het moment dat ze zegt dat ze haar voorwerp nog niet gehad hebben (terwijl dat wel zo is). Ze draait zich volledig weg van Erik (draai rug naar hem toe), hierdoor creert ze een emotionele afstand tussen haar en Erik. Dit is een extreme uiting van ongemak. Als ze oprecht gezellig zat te klooien met Erik, dan had zou je juist het tegenovergestelde verwachten.
(De gezichtsuitdrukkingen van Erik in deze screenshots zijn trouwens ook veelzeggend, maar dat zie ik nu pas.)Ten derde (zie afbeelding 2) is ze de eerste paar afleveringen bijna continu zenuwachtig aan het doen. Op de afbeelding zie je slecht een kleine selectie screenshots uit de eerste twee afleveringen. Ik had met gemak 3x zo veel screenshot kunnen plaatsen waar ze met haar handen zit te frunniken of aan haar gezicht zit.
Nu laat ik het weer even 9 maanden rusten.