Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 100875 keer)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #100 Gepost op: 14-01-2010, 23:16:52 »
Op die wikipage wordt gesproken over EDO. Zat daar 2 seizoenen niet een leuk hintje in xd. Verder gaat het over Batavia - Barbara
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline theluckyboatman

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #101 Gepost op: 14-01-2010, 23:17:09 »
Een (dier) Mol wil natuurlijk letterlijk onder de grond zitten, maar dit is wat te vergezocht van mezelf ;)
Ananas

Offline Molhunter..!!

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
« Reactie #102 Gepost op: 14-01-2010, 23:19:01 »
Een (dier) Mol wil natuurlijk letterlijk onder de grond zitten, maar dit is wat te vergezocht van mezelf ;)

JAAAA Hendrik Godfried Duurkoop is de mol!!!  ::oink::
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline JVB2

• Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
« Reactie #103 Gepost op: 14-01-2010, 23:19:39 »
JAAAA Hendrik Godfried Duurkoop is de mol!!!  ::oink::

Misschien weer een anagram?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #104 Gepost op: 14-01-2010, 23:21:50 »
En waarom wacht de Jap, wanneer Hind en Manuel van de roltrap komen, met schieten tot Hind beneden is terwijl hij Manuel al lang had kunnen raken?
Omdat hij ze dan allebei kan afschieten ipv alleen maar Manuel?
The British are not impressed.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #105 Gepost op: 14-01-2010, 23:25:55 »
Misschien weer een anagram?

Misschien wordt er op het dagboek van de mol gewezen:

Duurkoop schreef, zoals bijna elk opperhoofd van Deshima, een dagboek over zijn reis naar Edo. Dit dagboek, het zogenaamde Daghregister rust nu in de VOC archieven in het Rijksarchief in Den Haag.

Edo = ego = ik.
Duurkoop = barbara schrijft over zichzelf als mol?

Ik vind dit wel theorie waardig ::trots::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 14-01-2010, 23:28:07 »
Ik vind niet dat het duidelijk Manuel is. Het kan ook een japanner zijn ofzo. kweetnie Ik zoek er verder niet veel achter, maar wil wel graag weten wie er zo eng is :P.
Ik zie het ook net, inderdaad freaky maar het is duidelijk Manuel. Denk niet dat we er veel in moeten zoeken.

Offline Molhunter..!!

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 14-01-2010, 23:30:53 »
Kunnen we hier iets mee?

Hendrik is een voornaam van Germaanse origine en betekent "thuis koning" (Heim + Rik). Het eerste lid is moeilijk te duiden, waarschijnlijk heim- "woonplaats, erf" (zoals in het woord "heimwee"). Het veelvoorkomende Germaanse naamelement -rik- vinden we terug in Grieks, Latijn (rex) en Oud-Iers (rig) (de zogeheten Kentum-talen) waar het staat voor "heerser, koning".

Het is een veelvoorkomende keizers- en koningsnaam. Het heeft zijn populariteit waarschijnlijk te danken aan Hendrik II (de Heilige). De vrouwelijke variante is Hendrika, soms verkort tot Rika,

**Volgens mij beginnen we weer een beetje door te draaien**
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline JVB2

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 14-01-2010, 23:33:01 »
http://pitr.net/an/words/dutch/hendrik%20godfried%20duurkoop

Komt een kandidaat soms uit Hoofddorp?  ;D

Offline ThomasMol

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 14-01-2010, 23:37:34 »
Geweldige aflevering ::bravo::
Alleen echt heel jammer dat Tim eruit is.
Had veel liever gehad dat Kim eruit vloog, zeer irritant dat nepmollen, terwijl je duidelijk de mol niet bent.
Als mol ga je niet op een laptop zitten!
De actie van Frits om het geld net niet te pakken bij de lasergame opdracht vond ik erg opvallend.
Hij ging als enige rechtsaf, waardoor hij het 'goede' gebied van de kaart vrijspeelde en dan rent hij ook nog in 1 keer goed richting het geld.
Erik heeft best veel kokers gevonden en op de laptop begon hij als eerste dingen in te typen.
Sanne blijft nog steeds erg verdacht vooral bij de lasergame opdracht, hier zei ze dat het geld bij de draaimolen lag, waardoor ze de andere kandidaten op een dwaalspoor bracht, typische mollenactie.
Ook vind ik haar opmerking over het aantrekken van een blauwe broek raar, je hebt als redactie al zo weinig uitzend tijd en ik zie de toegevoegde waarde er niet van in dus wellicht is het een hint ???

Offline JVB2

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 14-01-2010, 23:38:20 »
Sanne en Arjen waren toch eerder in het kerkje geweest, daar waar Arjen zo sneaky voor een tweede keer na Sanne nogmaals op de knop drukte? Frits gaat op het einde terug naar het kerkje en drukt op de knop waarna de kaart met het € teken tevoorschijn komt. Of Arjen wist dat die knop het geld zou laten zien of de knoppen laten random een kaart zien..  ::vergroot::

Offline Molhunter..!!

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 14-01-2010, 23:42:57 »
Het wordt mij alweer zwart voor mijn ogen (lees: heel veel mollen)

ik ga naar bed....

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 14-01-2010, 23:43:06 »
Wat een briljante aflevering weer! Toffe opdrachten, mooie locaties, spanning bij de jokeropdracht, ik ben weer helemaal aan het genieten. :)

Hind of Kim hou ik het op, maar ik hou Arjen en Frits goed in de gaten.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline ThomasMol

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 14-01-2010, 23:44:34 »
Sanne en Arjen waren toch eerder in het kerkje geweest, daar waar Arjen zo sneaky voor een tweede keer na Sanne nogmaals op de knop drukte? Frits gaat op het einde terug naar het kerkje en drukt op de knop waarna de kaart met het € teken tevoorschijn komt. Of Arjen wist dat die knop het geld zou laten zien of de knoppen laten random een kaart zien..  ::vergroot::

Ja sorry ze waren eerder in het kerkje geweest..
De knoppen laten geen random kaart zien, maar een vaste plek.
Dit zag je toen hind de knop rechtover het huisje uitdrukte en even later iemand(weet even niet meer wie) hem weer indrukte.

Offline Koploper

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 14-01-2010, 23:45:41 »
De mol heeft voorkennis... Je kan je klokje erop gelijk zetten dat ie dat express deed.  ::jaja::

« Reactie #115 Gepost op: 14-01-2010, 23:51:40 »
Zou de keuze van de programma-makers voor het woord Washington weer iets te maken hebben met George en Barbara?
Ik had persoonlijk namelijk niet meteen de link tussen Washington en Atoombom (naast dat Amerika uiteraard de atoombom heeft gegooid op Nagasaki).
De combinatie rodin oranje florence washinton lennon levert op wikepedia een volksheld op Workingclass hero,song van John Lennon en de plastic ono band, ook gezongen door Racoon. deze band heeft ook single Erics's Bar

Offline Westerling

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 14-01-2010, 23:55:20 »
Even over de kokeropdracht:

Alle woorden goed bekeken. Er zit in ieder geval 1 opvallend anagram in:
ORANJE.

Arjen. en dan hou ik een o over. :-) Viel me meteen al op.

De vraag is nu: Wie had die koker met oranje erin? Die moet (als het een aanwijzing zou zijn.....) toch wel gevonden worden..... Dus wie vond deze koker en waar was die geplaatst? Makkelijk, moeilijk?

Net gekeken op uitz gemist, kon niet eerder kijken helaas.
Opvallend: (ik heb een Arjen-bril) Arjen loopt open deur voorbij, Arjen drukt na Sanne op knop waardoor kaart weer uit gaat, Arjen pakt geen joker. (Arjen zegt bij Joker spel: "Dat dacht ik al") als PJ eind van Jokergappen aankondigt.

Tot zover mijn bevindingen.  Groet, Westerling.

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 14-01-2010, 23:58:17 »
Wat een briljante aflevering weer! Toffe opdrachten, mooie locaties, spanning bij de jokeropdracht, ik ben weer helemaal aan het genieten. :)

Hind of Kim hou ik het op, maar ik hou Arjen en Frits goed in de gaten.

Inderdaad een geweldige aflevering! Meestal duurt het drie tot vier afleveringen voor ik er helemaal in ben, maar deze keer is dat al na amper 2 afleveringen. ::ok:: Benieuwd naar de kijkcijfers!

Voorlopig ga ik voor Sanne als Mol, gevolgd door Frits en Arjen. Die drie zouden wel eens de finale kunnen spelen (buikgevoel ::tandpastasmiley::).  

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 14-01-2010, 23:59:33 »
Er zit trouwens een heerlijke vaart in het nieuwe seizoen, iets wat me meer dan positief opvalt! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline afterhours

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 14-01-2010, 23:59:50 »
hebben jullie dit al gezien:

http://www.avro.nl/Pages/player.aspx?maid=tcm:8-211699
17.13 je ziet echt 2x kim staan in die japanse letters als je goed kijkt!
op dat vogelachtige hokje bovenaan zie je KIM
en dat ding aan de zijkant 3e 4e en 5e teken zie je ook KIM (beetje wazig in japanse tekens)

en dan de shot erna
hoor je heel duidelijk 'kim' op de achtergrond echt meteen erna als je goed luistert........
ik vind het heel duidelijk.....