Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 100769 keer)

Offline tdietz

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 2
« Reactie #140 Gepost op: 15-01-2010, 10:06:04 »
Barbara kan er niet uit gestemd worden (mol) dus geeft 2 jokers aan Arjen.
ik denk dat barbara gewoon het vertrouwen van arjen wilt, dat zou kunnen betekenen dat ze de mol is en dat ze hoopt dat arjen haar niet verdenkt en dus vertrouwd
maar het kan ook gewoon betekenen dat barbara kandidaat is en hoopt dat arjen haar ogen is in een opdracht wara het gesplitst is, waar heb je nou meer aan, informatie of één extra goede vraag in het begin van het spel

ik zou denk ik hetzelfde doen als kandidaat, je hebt er niks aan om slechts één goede vraag meer te hebben als je later toch gebrek hebt aan informatie :)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #141 Gepost op: 15-01-2010, 10:25:10 »
ik denk dat barbara gewoon het vertrouwen van arjen wilt, dat zou kunnen betekenen dat ze de mol is en dat ze hoopt dat arjen haar niet verdenkt en dus vertrouwd
maar het kan ook gewoon betekenen dat barbara kandidaat is en hoopt dat arjen haar ogen is in een opdracht wara het gesplitst is, waar heb je nou meer aan, informatie of één extra goede vraag in het begin van het spel

ik zou denk ik hetzelfde doen als kandidaat, je hebt er niks aan om slechts één goede vraag meer te hebben als je later toch gebrek hebt aan informatie :)
Barbara is dan de enige (domme) kandidaat die 2 jokers geeft aan zijn teamgenoot. Maar zoals Arjen zelf zei: Dit kan best wel eens ene mollenstreek zijn. Ik denk dat Arjen goed zit 8)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline De Bolle

• Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 15-01-2010, 11:06:48 »
Ik denk dat ik een duidelijke hint heb gevonden. Niet een verborgen hint, maar meer een hint in de manier waarop de kandidaten het spel spelen.

De opdracht met het spooky verlaten Nederlandse dorpje. Het geld ligt direct om de hoek.
In het begin zijn er nog geen japanse schutters rond het huisje gesignaleerd.
Wat kun je dus doen als kandidaat? Eerst even in de buurt kijken. Met als gevolg: je kunt het geld vinden, de opdracht is klaar, er is geen spanning geweest en er zijn niet genoeg beelden voor op de tv.
Opdracht voor de mol: ren direct een eind weg, en druk op de knop waarbij je het vakje van de kaart vrijspeelt waarop de draaimolen te zien is.
Vervolgens gaan de eerstvolgende kandidaten richting draaimolen en heb je leuke beelden met een grote kans dat het geld niet gevonden gaat worden.
Mijn conclusie: de mol zat overduidelijk in de eerste groep. Arjen of Sanne is de mol.  ::zwaai::
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline arie94

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 15-01-2010, 11:16:43 »
Ik verdenk Arjen heel sterk. Bijvoorbeeld bij de koker opdracht gaat hij zo staan dat hij de koker nooit kan zien:
kijk maar eens bij 08.00 ;)
molletje maak je bekend.....

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 15-01-2010, 11:51:42 »
Ik denk dat ik een duidelijke hint heb gevonden. Niet een verborgen hint, maar meer een hint in de manier waarop de kandidaten het spel spelen.

De opdracht met het spooky verlaten Nederlandse dorpje. Het geld ligt direct om de hoek.
Wat kun je dus doen als kandidaat? Eerst even in de buurt kijken. Met als gevolg: je kunt het geld vinden, de opdracht is klaar, er is geen spanning geweest en er zijn niet genoeg beelden voor op de tv.
Opdracht voor de mol: ren direct een eind weg, en druk op de knop waarbij je het vakje van de kaart vrijspeelt waarop de draaimolen te zien is.
Vervolgens gaan de eerstvolgende kandidaten richting draaimolen en heb je leuke beelden met een grote kans dat het geld niet gevonden gaat worden.
Mijn conclusie: de mol zat overduidelijk in de eerste groep. Arjen of Sanne is de mol.  ::zwaai::

Ik heb ook sterk de indruk dat de vakjes van de kaart behoorlijk gemanipuleerd wroden door WIDM.
Heb eens even een overzichtje gemaakt en wat vooral opvalt is de knop in de kerk.
Bij Sanne en Arjen verschijnt dan het vakje linksboven en bij Frits het middelste .......

Koppel          Knop                 Scherm

Sanne / Arjen     onder poort           midden onder
                         in huisje             rechts midden (2x ingedrukt)
                         in kerk               links boven

Hind / Manuel     onder poort           midden onder verdwijnt
                         bij steiger           onbekend

Kim / Tim         onder poort           midden onder
                         bij hek               rennen ze langs
                         onder aan roltrap     links midden of rechtsonder

Erik / Barbara    bij steiger           kaart midden boven verdwijnt

Frits                 in kerk               midden
« Laatst bewerkt op: 15-01-2010, 13:16:58 door Long Tall Erne »
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Sjappie

• Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #145 Gepost op: 15-01-2010, 12:17:19 »
Was het niet Yvon die zo goed deed bij het lasergame omdat ze haar 'schietvlak' zo goed afschermde? Het leek toen net of ze het heel goed deed, fanatieke kandidaat die graag de vrijstelling wilde. Het is me tijdens de aflevering niet opgevallen, maar wellicht iets om over na te denken.

Offline califax

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 15-01-2010, 12:26:26 »
Ik vind ook dat er btw een bagage-opdracht mag komen hoor... Jemig wat zuilden ze veel mee... :-\\

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 15-01-2010, 12:27:11 »
Ik vind ook dat er btw een bagage-opdracht mag komen hoor... Jemig wat zuilden ze veel mee... :-\\

Die koffer van Kim  ::rofl:: ::rofl::

Offline ootje

• Forumlid
  • Ik haat reality ...
« Reactie #148 Gepost op: 15-01-2010, 12:33:58 »

Ik denk Sanne. Ook omdat ze die laptop niet had gezien. Hoe kun je nou in vredesnaam een eenzame laptop in een tram missen? ???
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #149 Gepost op: 15-01-2010, 12:37:12 »
Weet iemand wat er op 05:57 op het gele bord staat?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline devinmagic

• Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
« Reactie #150 Gepost op: 15-01-2010, 15:54:31 »
Weet iemand wat er op 05:57 op het gele bord staat?
Even een printje:
(Ikzelf zou het ECHT niet weten :P)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #151 Gepost op: 15-01-2010, 15:57:36 »
Niet gewoon zoiets als 'Nagasaki Tram Maatschappij; Halte Waterlooplein'?
The British are not impressed.

Offline Dorian17

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 15-01-2010, 16:01:40 »
Weet niet of het al ergens gezegd is, maar is het jullie al opgevallen dat het Japanse woord op het pijl-bord in de leader ook een gezicht is? (het witte gedeelte) Weet niet of iemand een screen kan maken? ;)

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #153 Gepost op: 15-01-2010, 16:04:17 »
Ok, ik heb ook de Holland Village opdracht bestudeerd. Ik heb alles samengevat in een plaatje.
Als je er op klikt, dan krijg je een grotere versie:

Wat me zeer verbaasd zijn de volgende zaken:

1. De knop in de kerk activeert bij Sanne/Arjen het eerste vlak, maar bij Frits het cruciale vijfde vlak!?!
2. Kim/Tim drukken wel degelijk op de knop 9 waar we ze alleen voorbij zien lopen.
3. Hind/Manuel verprutsen zo lijkt het redelijk veel tijd in de huisjes boven knop 4.
4. Kim is heel dicht bij knop 7 en vindt 'm niet. Al wist niemand dat die knop daar zat.
5. Route van Erik/Barbara is vreemd. Er was geen knop hun bekend in de richting waarop ze gingen. (Knop 7 en 3 liggen wel in die richting, maar die hadden ze nog niet op de kaart gezien.)
6. Waarom ging Frits eigenlijk naar de kerk? Hij wist dat die knop 1 al was ingedrukt. Dat zien en horen wij ook!
7. Arjen drukt consequent op dezelfde knop als Sanne. Toch verschijnt er steeds een vlak op de monitor.
8. De puntjes op de kaart komen niet exact overeen met de werkelijkheid. Punt 1 en 8 liggen bijvoorbeeld iets anders.

« Laatst bewerkt op: 15-01-2010, 16:12:05 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Molz0r

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 15-01-2010, 16:05:28 »

Of beide, stel je voor.. Op twitter van ikbendemol zegt de mol ; Kijk uit voor kokervisie, oftewel tunnelvisie, oftewel ; richt je niet teveel op 1 persoon.. Is maar speculeren, maar niets is onmogelijk.

Offline devinmagic

• Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
« Reactie #155 Gepost op: 15-01-2010, 16:10:06 »
Weet niet of het al ergens gezegd is, maar is het jullie al opgevallen dat het Japanse woord op het pijl-bord in de leader ook een gezicht is? (het witte gedeelte) Weet niet of iemand een screen kan maken? ;)
Hier is íe!

Offline Dorian17

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 15-01-2010, 16:14:51 »
Hier is íe!

T lijkt mij een vrouwengezicht...

Offline molletje20

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 15-01-2010, 16:15:32 »
Sorry, was al geplaatst...
« Laatst bewerkt op: 15-01-2010, 16:49:09 door molletje20 »
Sherlock Moles

Offline InspectorGadget

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 15-01-2010, 16:15:47 »
Hier is íe!
Hier is íe!

Kan aan mij liggen maar ik zie hier echt in de verste verte geen gezicht in  ???
Top aflevering verder! Ik vind Erik nog steeds heerlijk mollen, overal tijd rekken met de tram opdracht en met een stalen-fake-glimlach toch nog een koker vinden.

De blauwe kleurtheorie gaat voor Barbara nog steeds op trouwens. Tot aan randje op het hoedje aan toe!

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 15-01-2010, 16:16:16 »
Wat me zeer verbaasd zijn de volgende zaken:

1. De knop in de kerk activeert bij Sanne/Arjen het eerste vlak, maar bij Frits het cruciale vijfde vlak!?!
2. Kim/Tim drukken wel degelijk op de knop 9 waar we ze alleen voorbij zien lopen.
3. Hind/Manuel verprutsen zo lijkt het redelijk veel tijd in de huisjes boven knop 4.
4. Kim is heel dicht bij knop 7 en vindt 'm niet. Al wist niemand dat die knop daar zat.
5. Route van Erik/Barbara is vreemd. Er was geen knop hun bekend in de richting waarop ze gingen. (Knop 7 en 3 liggen wel in die richting, maar die hadden ze nog niet op de kaart gezien.)
6. Waarom ging Frits eigenlijk naar de kerk? Hij wist dat die knop 1 al was ingedrukt. Dat zien en horen wij ook!
7. Arjen drukt consequent op dezelfde knop als Sanne. Toch verschijnt er steeds een vlak op de monitor.
8. De puntjes op de kaart komen niet exact overeen met de werkelijkheid. Punt 1 en 8 liggen bijvoorbeeld iets anders.

Dat Frits naar de kerk toe ging vond ik ook al vreemd.

verder vraag ik me af of Frits wel zo snel heeft kunnen zien dat "het gebouw met geveltjes" het gebouw waar hij in zat zou moeten zijn en hoe hij wist dat hij de trap op moest.
Dat was niet uit de tekening af te leiden.