Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 100852 keer)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #160 Gepost op: 15-01-2010, 16:18:07 »
Hadden jullie al gezien dat er iemand achter het raam stond?

Ja, dat hebben we gezien. Alleen Laura niet. Zij dacht dat het een neus was.
The British are not impressed.

Offline Dorian17

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #161 Gepost op: 15-01-2010, 16:19:26 »
Kan aan mij liggen maar ik zie hier echt in de verste verte geen gezicht in  ???

Haha de eerste aflevering zag ik ook alleen dat Japanse woord. Gisteren zag ik ineens een gezicht. Het witte gedeelte is het gezicht, het zwarte is het haar. De zwarte dingen in het wit zijn de neus en ogen enzo.. Kijk maar eens goed!

... Of ik zie spoken :P

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #162 Gepost op: 15-01-2010, 16:20:22 »
... Of ik zie spoken :P
Denk ik wel. Dit hoort trouwens in het 'hints in de leader'-topic :P

Offline molletje20

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 15-01-2010, 16:23:30 »
Sorry nu zie ik het ook, was ook zo blij met mn vinding :P
Sherlock Moles

Offline devinmagic

• Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
« Reactie #164 Gepost op: 15-01-2010, 16:25:49 »
Geen hint, wel vreemd  ::trots::
Zie de twee afbeeldingen in de bijlage, eerste is van een WIDM uitzendinggemist ivideo en de 2de van een journaal.
Die van WIDM is waziger!

Offline Molz0r

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 15-01-2010, 16:28:46 »
http://www.youtube.com/watch?v=mag4WT7Jov4

Doorspoelen naar sanne, en letten op de wenkbrauw..

Offline devinmagic

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 15-01-2010, 16:35:11 »
http://www.youtube.com/watch?v=mag4WT7Jov4

Doorspoelen naar sanne, en letten op de wenkbrauw..
HAHAHA; SUPER!
Echt geweldig, eerst een interview en zeggen ik ben het niet (wenkbrauw :P) en dan zeggen mijn wenkbrauw gaat omhoog als ik lieg :P

Offline devinmagic

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 15-01-2010, 16:36:11 »
HAHAHA; SUPER!
Echt geweldig, eerst een interview en zeggen ik ben het niet (wenkbrauw :P) en dan zeggen mijn wenkbrauw gaat omhoog als ik lieg :P
Edit; Spoel door naar Frits, "Niets is wat het lijkt" zegt hij met vele nadruk! Dat is misschien iets voor de theorie!!

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 15-01-2010, 16:43:00 »
HAHAHA; SUPER!

Als je goed kijkt doet ze dit ook terwijl ze in de biecht uitlegt dat ze dit doet als ze liegt ... ::jaja::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline devinmagic

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 15-01-2010, 16:47:05 »
Als je goed kijkt doet ze dit ook terwijl ze in de biecht uitlegt dat ze dit doet als ze liegt ... ::jaja::
Da's vreemd :)
Als het nep is: liegt ze tijdens het zeggen (dus doet ze een wenkbrauw)
als het echt is: is het waar wat ze zegt (Maar doet ze een wenkbrauw, dus is het toch nep)
ik begrijp het niet meer :) ??? ??? ???

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 15-01-2010, 16:48:38 »
Da's vreemd :)
Als het nep is: liegt ze tijdens het zeggen (dus doet ze een wenkbrauw)
als het echt is: is het waar wat ze zegt (Maar doet ze een wenkbrauw, dus is het toch nep)
ik begrijp het niet meer :) ??? ??? ???

Wat zou ze voor haar vak doen ???  ::tandpastasmiley::

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #171 Gepost op: 15-01-2010, 16:50:56 »
Ja, als voorbeeld. Ze zegt: "ik trek met mijn wenkbrauw" en bij wijze van 'kijk maar' trekt ze met haar wenkbrauw.
Dus ze kan het ook faken.

Offline molletje20

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 15-01-2010, 16:52:30 »
Ze doet het ook als  ze zegt dat ze Arjen niet vertrouwd (bij de indeling van de groepen bij de hollandse huisjes)
Sherlock Moles

Offline molletje20

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 15-01-2010, 16:54:30 »
Op een gegeven moment staan er ook kandidaten in zo\n cabine aan een kabelbaan. Er staat een japanse vrouw met een microfoon iets te vertellen, echt recht in en voor de camera alsof ze iets tegen ons zegt. Ik ben wel heel benieuwd wat ze aan het vertellen is, misschien wel een hint? Is er niet iemand die er heeel toevallig japans kan vertalen ;D?
Sherlock Moles

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 15-01-2010, 16:54:42 »
Timmmm  ::schaam::
Zo zonde dat hij er nu al uit is!

Over Frits: hij was wél degene die de groep aanspoorde om te gaan rennen bij de eerste opdracht, iedereen liep daar op z'n gemakje! En dat Japannertje zat bij opdracht 3 wel heeeeeel sneaky achter die trap.

Verder vond ik die Japanner in het hok met monitoren heel raar? Vreemd geluid en rare stem.. zoals eerder gezegd, het past niet echt bij Wie is de Mol.. zou me niet verbazen als daar een hint in zit.

Ook opvallend dat er zoveel mensen langs een goed zichtbare koker of knop lopen!

Ben benieuwd naar volgende week, of aflevering 3 ook echt zo spectaculair wordt als ze aankondigen..

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 15-01-2010, 16:58:18 »
Op een gegeven moment staan er ook kandidaten in zo\n cabine aan een kabelbaan. Er staat een japanse vrouw met een microfoon iets te vertellen, echt recht in en voor de camera alsof ze iets tegen ons zegt. Ik ben wel heel benieuwd wat ze aan het vertellen is, misschien wel een hint? Is er niet iemand die er heeel toevallig japans kan vertalen ;D?

Als u links kijkt, ziet u rechts niets ....

Ik denk dat dit, net als het bord bij de tramhalte, geen hint is...

Offline molletje20

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 15-01-2010, 17:01:02 »
Als u links kijkt, ziet u rechts niets ....

Ik denk dat dit, net als het bord bij de tramhalte, geen hint is...

Zou kunnen.
Ik vind wel dat de laatste jaren de hints in de afleveringen erg mager  zijn geweest en daarom ben ik nu ook iets minder enthousiast qua aanwijzingen zoeken omdat ik toen ook zo teleurgesteld was. Iedereen zag zo veel overal en uiteindelijk bleken er maar heel weinig te kloppen, hebben jullie dit gevoel ook?
Sherlock Moles

Offline titatoon

• Forumlid
  • of tog niet...
« Reactie #177 Gepost op: 15-01-2010, 17:02:18 »
ff is het nu als er 2 keer op een knop geduwt word dat hij dan weer uit gaat??
want sanne en arjan duwen bijde op de knop en het scherm gaat gewoon aan ???
later gebeurt dit nog eens
of tog niet...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #178 Gepost op: 15-01-2010, 17:02:36 »
Ok, ik heb ook de Holland Village opdracht bestudeerd. Ik heb alles samengevat in een plaatje.
Als je er op klikt, dan krijg je een grotere versie:

Wat me zeer verbaasd zijn de volgende zaken:

1. De knop in de kerk activeert bij Sanne/Arjen het eerste vlak, maar bij Frits het cruciale vijfde vlak!?!
2. Kim/Tim drukken wel degelijk op de knop 9 waar we ze alleen voorbij zien lopen.
3. Hind/Manuel verprutsen zo lijkt het redelijk veel tijd in de huisjes boven knop 4.
4. Kim is heel dicht bij knop 7 en vindt 'm niet. Al wist niemand dat die knop daar zat.
5. Route van Erik/Barbara is vreemd. Er was geen knop hun bekend in de richting waarop ze gingen. (Knop 7 en 3 liggen wel in die richting, maar die hadden ze nog niet op de kaart gezien.)
6. Waarom ging Frits eigenlijk naar de kerk? Hij wist dat die knop 1 al was ingedrukt. Dat zien en horen wij ook!
7. Arjen drukt consequent op dezelfde knop als Sanne. Toch verschijnt er steeds een vlak op de monitor.
8. De puntjes op de kaart komen niet exact overeen met de werkelijkheid. Punt 1 en 8 liggen bijvoorbeeld iets anders.

Ik neem aan dat de rode stippen op de widmkaart de knoppen zijn. Daar tel ik er 9 van, dus je zou verwachten dat elke knop aan één vlak op de kaart is gelinkt )om te doen verschijnen danwel verdwijnen). Is het dan misschien zo dat Arjen en Sanne de knop in de kerk aan en meteen weer uitgezet hebben en dat wij in de montage een ander knopmoment zien? Bijvoorbeeld de knop die dan vlak bij de kerk in het L-vormige gebouw moet staan? (6 op de Google kaart). Dat is dan misschien gedaan om de verdenking van Arjen/Sanne af te houden, voor ons lijkt het alsof de kerkknop wel een stukje van de kaart zichtbaar maakte, maar dat gebeurde in werkelijkheid niet, pas toen Erik nogmaals het kerkje bezocht had.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #179 Gepost op: 15-01-2010, 17:05:46 »
Je moet voortaan ook gewoon op de chat komen, want daar is dit ook al besproken. Naar verluidt spreekt de dame alleen beleefdheden (welkom aan boord etc) en blijkbaar vindt ze het gewoon leuk dat er een camera aanwezig is :P (Japans merk camera wellicht, ze is gewoon trots)