Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 100868 keer)

Offline Mit

• Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #180 Gepost op: 15-01-2010, 17:06:39 »
wat mij opviel is dat bij de vraag: was de mol als laatste af(in holland village)
Hind op "ja"klikte hiermee had ze dus maar 1/8 kans dat de vraag goed was. ook had ze geen joker.
het feit dat ze er dus in zit is misschien omdat ze er niet uit kan> MOL  :)

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #181 Gepost op: 15-01-2010, 17:06:55 »
Ik neem aan dat de rode stippen op de widmkaart de knoppen zijn. Daar tel ik er 9 van, dus je zou verwachten dat elke knop aan één vlak op de kaart is gelinkt )om te doen verschijnen danwel verdwijnen). Is het dan misschien zo dat Arjen en Sanne de knop in de kerk aan en meteen weer uitgezet hebben en dat wij in de montage een ander knopmoment zien? Bijvoorbeeld de knop die dan vlak bij de kerk in het L-vormige gebouw moet staan? (6 op de Google kaart). Dat is dan misschien gedaan om de verdenking van Arjen/Sanne af te houden, voor ons lijkt het alsof de kerkknop wel een stukje van de kaart zichtbaar maakte, maar dat gebeurde in werkelijkheid niet, pas toen Erik nogmaals het kerkje bezocht had.

Het L-vormige gebouw (6) is het huisje met de open deur waar Arjen voorbij liep, en Sanne naar binnen wou.
We horen Sanne/Arjen in de kerk spreken met de anderen. Op het moment dat vakje 1 dus aan ging. Daar lijkt mij geen montage-mind-fuck te zitten.

Ik vermoed eerder dat Frits nog een andere knop heeft geactiveerd. De knop bij de carousel (5) ligt voor de hand qua afstand. Echter dan moet hij wel van de kerkknop zijn afgebleven (of deze 2x hebben ingedrukt). Want als hij terug is is vakje 1 ook nog steeds aan.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline titatoon

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
« Reactie #182 Gepost op: 15-01-2010, 17:09:21 »
ik vind het in ieder geval maar raar.
waarom zouden ze met de montage de volgorde verandere.  ik vind niet de taak van de montage om mensen zo minder verdacht te maken.
of tog niet...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #183 Gepost op: 15-01-2010, 17:10:09 »
Ik vermoed eerder dat Frits nog een andere knop heeft geactiveerd. De knop bij de carousel (5) ligt voor de hand qua afstand. Echter dan moet hij wel van de kerkknop zijn afgebleven (of deze 2x hebben ingedrukt). Want als hij terug is is vakje 1 ook nog steeds aan.
Dat denk ik ook, lijkt me ook waarschijnlijk dat als je dan toch buiten bent en een schijnbaar willekeurige knop indrukt, je er meteen nog maar een paar indrukt alvorens je terugkeert om te zien of het iets nieuws heeft opgeleverd.
Hoewel als er na zijn actie 3 vakjes uit waren geweest, had hij natuurlijk niet meer geweten welke hij nu wel of niet nóg eens in moest drukken :P
The British are not impressed.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 15-01-2010, 17:10:26 »
Zou kunnen.
Ik vind wel dat de laatste jaren de hints in de afleveringen erg mager  zijn geweest en daarom ben ik nu ook iets minder enthousiast qua aanwijzingen zoeken omdat ik toen ook zo teleurgesteld was. Iedereen zag zo veel overal en uiteindelijk bleken er maar heel weinig te kloppen, hebben jullie dit gevoel ook?

Dat klopt wel. Daardoor gaan we steeds meer overal iets achter zoeken. In alles dat in beeld komt wordt wel een hint gezien...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline M90

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 15-01-2010, 17:10:44 »
Het L-vormige gebouw (6) is het huisje met de open deur waar Arjen voorbij liep, en Sanne naar binnen wou.
We horen Sanne/Arjen in de kerk spreken met de anderen. Op het moment dat vakje 1 dus aan ging. Daar lijkt mij geen montage-mind-fuck te zitten.

dus de vraag is eigenlijk of een knop naar een willekeurige kaart leidt, of niet? Want volgens mij was de knop recht tegenover het huis waar zij zaten echt maar verbonden aan één kaart. Des te opmerkelijker dat de 'kerkknop' pas geld onthulde toen Frits ernaar toe ging. Wat deden Sanne en Arjen daar en hoe wist Frits dit?

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #186 Gepost op: 15-01-2010, 17:13:15 »
Frits wist dat Arjen/Sanne in de kerk op de knop gedrukt hadden. Hij had de portofoon, en we zien vakje 1 oplichten.

Verder zien we drie teams op knop 8 drukken (onder 't poortje). In alle gevallen gaat het achtste vakje (Onder-Midden) aan - uit -aan. Kortom elke knop is gefixeerd op een vakje op 't scherm.

We worden hoe dan ook voor de gek gehouden. Maar wie beschermd de redacteur? Het lijkt er op dat Frits zijn tocht afgeraffeld is in de montage.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 15-01-2010, 17:17:33 »
dus de vraag is eigenlijk of een knop naar een willekeurige kaart leidt, of niet? Want volgens mij was de knop recht tegenover het huis waar zij zaten echt maar verbonden aan één kaart. Des te opmerkelijker dat de 'kerkknop' pas geld onthulde toen Frits ernaar toe ging. Wat deden Sanne en Arjen daar en hoe wist Frits dit?

Voor wat betreft deze opdracht geef ik het op ... Ik heb het al heel wat keren bekeken en de combinatie van knoppen met bijbehorende beelden klopt gewoon niet.

Enige vraag blijft in hoeverre dit tijdens het spel (knop in kerk - middelste vakje) gebeurd is en in hoeverre bij de montage van de serie.

Ook vraag ik me nog steeds af hoe Frits nu wist dat hij die trap op moest. Die kan hij nauwelijks gezien hebben...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #188 Gepost op: 15-01-2010, 17:17:47 »
wat mij opviel is dat bij de vraag: was de mol als laatste af(in holland village)
Hind op "ja"klikte hiermee had ze dus maar 1/8 kans dat de vraag goed was. ook had ze geen joker.
het feit dat ze er dus in zit is misschien omdat ze er niet uit kan> MOL  :)

Ze zat gewoon op het goede spoor.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #189 Gepost op: 15-01-2010, 17:23:08 »
Ze zat gewoon op het goede spoor.
Of weer een montageding, wie zegt dat Hind echt op Frits stemde? We zien niet haar antwoorden, maar wat de editor ons wil laten zien en in zijn vrije tijd op zijn zolderkamer in MS Paint heeft zitten animeren (waarmee ik maar wil zeggen dat die testvragen er gewoon nog steeds knullig uitzien, verder is het programma uitmuntend gemonteerd, waarvoor hulde, alleen die testvragen, doe daar eens wat aan :P )
En al heeft Hind dat daadwerkelijk op die vraag geantwoord, dit is maar één vraag van de 20! Misschien zat Frits in de tram wel bij de mol in de groep, dan heeft Hind die vraag toch goed beantwoord, terwijl ze eigenlijk iemand anders op het oog had. En zo zijn er nog 15 vragen waarop één antwoord meerdere kandidaten tegelijk aanwijst. Hind kan fout zitten en toch goed antwoorden. Deze ene vraag zegt niks.

Offline Moni

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #190 Gepost op: 15-01-2010, 17:25:44 »
Zou kunnen.
Ik vind wel dat de laatste jaren de hints in de afleveringen erg mager  zijn geweest en daarom ben ik nu ook iets minder enthousiast qua aanwijzingen zoeken omdat ik toen ook zo teleurgesteld was. Iedereen zag zo veel overal en uiteindelijk bleken er maar heel weinig te kloppen, hebben jullie dit gevoel ook?

Ja dat ben ik helemaal met je eens. Ik was afgelopen jaar heel erg teleurgesteld in de hints die we in de afleveringen konden vinden en daarom speur ik er nu niet echt naar.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #191 Gepost op: 15-01-2010, 17:37:34 »
Komt ook doordat wij onder elke steen naar hints graven. En dan komt afl 10 en dan is het, ja joh, alleen onder dit kiezeltje lag de hint.

Offline califax

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 15-01-2010, 17:43:04 »
Komt ook doordat wij onder elke steen naar hints graven. En dan komt afl 10 en dan is het, ja joh, alleen onder dit kiezeltje lag de hint.

::rofl::

Offline titatoon

• Forumlid
  • of tog niet...
« Reactie #193 Gepost op: 15-01-2010, 17:43:53 »
ogg ja het is tog leuk om te doen :P
of tog niet...

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 15-01-2010, 18:22:38 »
Het vinden van de kokers. Barbara 2, Manuel 1, Erik 2.
Wat kunnen we hiermee i.v.m. de twitteropmerking "kokervisie".

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 15-01-2010, 18:27:57 »
Wilde Barbara misschien perse Hind (hint) in de groep?
Want Barbara zegt bij de grafsteen: Even kijken bij wie die ligt.
Of ze is een fanatieke kandidaat of ze geeft als mol een hint door.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #196 Gepost op: 15-01-2010, 18:32:08 »
Wilde Barbara misschien perse Hind (hint) in de groep?
Want Barbara zegt bij de grafsteen: Even kijken bij wie die ligt.
Of ze is een fanatieke kandidaat of ze geeft als mol een hint door.
Als Hind niet zelf de mol is, ga ik er vanuit dat Hind-hints alleen in de eerste afleveringen gepland kunnen zijn en voorkomen, omdat Hind had kunnen afvallen bij de eerste executie.

Offline MrJasper

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 15-01-2010, 19:39:37 »
Ik weet niet of het tussen neus en lippen door al genoemd is maar bij deze!

Ik vond dat Arjen nogal verdacht was deze aflevering, en dan met name in de lasergame. Niet ten eerste omdat hij de open deur voorbij liep, maar vooral omdat hij bij elke knop waar ze langsliepen hij NIET als eerste op de knop wilde slaan. Hij zat in een team met Sanne en zij drukte bij de poort en in dat kamertje van de 'open deur' beiden keren als tweede. Voor een mol is dat heel logisch, waarom? Omdat 1x drukken = plaatje verschijnt, 2x drukken = plaatje verdwijnt. Nu moet ik m'n eigen theorie een beetje ontkrachten omdat de plaatjes bij zijn tweede druk wel bleven staan in zijn geval, maar bij Hind bijvoorbeeld niet. Dus het idee erachter is wel heel mollig, om 'nog een extra keer te drukken'.

Verder vond ik hem niet echt moeite doen om weg te rennnen van die japanner, op de roltrap. Daarnaast was hij erg verwarrend en slecht in de tramopdracht waarbij ie de koker over het hoofd zag en daarbij ook nog eens tijd rekte door 1) iedereen te vragen of ze Engels konden, 2) aan het einde een discussie te starten over of ze in de tram moesten stappen of niet.

Hij is mijn mol op dit moment

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #198 Gepost op: 15-01-2010, 19:45:38 »
Ja, het probleem is alleen dat zo'n beetje iedereen Arjen ineens verdenkt. En dat betekent dat hij te verdacht is overgekomen deze afl. Zo erg dat hij het al bijna niet meer kan zijn.

Offline *Myra*

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 15-01-2010, 21:02:54 »
Ik zit even te denken: wat is voor de mol nou de beste strategische positie in het Holland Village spel? Wil de mol echt als laatste? Dat betekent dat 8 mensen voor hem de kans zouden hebben het geld te vinden. Het enige wat hij dan kan doen, zoals Frits deed, is een soort schop na en bijna het geld vinden. Als eerste werd ook genoemd; maar dan geef je wel erg de vrijheid voor de rest om het nog goed te doen.
Arjen deed, van wat we zagen, precies wat een mol zou doen: telkens weer op die knop drukken nadat Sanne dat al had gedaan. En verder tijd rekken door ergens anders naar te rennen.
Hind stond wel erg op dat plein te rond te dartelen, bijna "joehoe, hier ben ik. schiet maar! Kijk mama zonder handen."  :P

Nog andere ideeen over de beste plek voor de mol in dit spel? 
Ik kan namelijk niet echt een conclusie trekken uit mn eigen gedachtengang  ::) :-[