Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 100812 keer)

Offline juul4

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 2
« Reactie #200 Gepost op: 15-01-2010, 21:03:39 »
Het is wellicht toch interessant om nog eens verder naar de woorden uit de kokers te speuren:

Washington > George = eventuele verwijzing naar eerdere WIDM
Lennon     > John   = eventuele verwijzing naar eerdere WIDM
Rodin      > Auguste
Oranje     > Willem? de Zwijger?
Florence   > Nightingale?

iemand nog meer ideeën???
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Non Profit

• Forumlid
  • AAAAA
« Reactie #201 Gepost op: 15-01-2010, 21:11:08 »
T lijkt mij een vrouwengezicht...
Kijk nou eens goed:
sprekend Erik, toch??   ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 15-01-2010, 23:07:01 door Non Profit »
hmmm.... A-part

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #202 Gepost op: 15-01-2010, 21:22:19 »
Het is wellicht toch interessant om nog eens verder naar de woorden uit de kokers te speuren:

Rodin      > Auguste {Zijn bekende beeld De Denker... verwijzing naar de denkers/dromers etc.}
Oranje     > Willem? de Zwijger? {Was oranje niet de koninklijke kleur van Thailand? seizoen 7}
Florence   > Nightingale? {Nachtegaal, vogel, Sanne Vogel???}

Zie aanvullingen.
Volgens mij hoort dit ondertussen meer thuis in de Terugblik-op-eerdere-seizoenen topic.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

« Reactie #203 Gepost op: 15-01-2010, 21:26:28 »

Rodin      > Auguste

Via google kom je als je al deze namen ingeeft terecht op wikepedia, dit kan geen toeval zijn, bij de omschrijving volks HELD
Workingclass hero van John Lenon en de  plastic Ono band, deze song werd ook door Racoon gespeeld, Racoon heeft eerder single uitgegeven met de titel Erics Bar.

Offline Wendy17

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 15-01-2010, 21:28:24 »
Wat mij nog is opgevallen, is dat Manuel Kim even aanstoot op het moment dat PJ over de vriendjes begint. Voordat ze in de duo's moeten gaan staan. Alsof ze samen hebben afgesproken Hind alleen te laten???
Als je nooit begint is er nooit een einde

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 15-01-2010, 21:28:43 »
Zo ik heb weer heel het forum goed bekeken...  ;D

Allereerst vond ik het, zoals de meeste hier, een geweldige aflevering!! Prachtige en spectaculaire opdrachten, waardoor je al helemaal in het spel zit! Volgens mij echt vele malen beter dan andere seizoenen!

Ook prachtig camerawerk, zo leuk dat een camerman zo'n koker wel ziet liggen en het snel filmt en de kandidaten er voorbij lopen :p

Verder:
-In de eerste opdracht vertraagt Arjen de boel heel erg vind ik, en hij besluit de tram eigenlijk te laten schieten en rekt daarbij veel tijd door een discussie met Erik...

-Ik vond het vooral duidelijk dat Hind de knop in de Holland Village opdracht nog een keer indrukte, waardoor de kaart weer verdween. En zij deed dit zo mols (echt zoals of ze dat wist en zonder dat ze dat ook liet merken aan de andere kandidaat -weet ff niet meer wie- die voor haar liep) vond ik, maar ik vind wel dat zij ook overduidelijk laat zien wat ze doet, dus echt slim doet ze het dan niet!

-Arjen drukte de knop ook voor een tweede keer in, maar daardoor verdween de kaart blijkbaar niet, dus dan heeft het niet goed uitgepakt als hij de mol is.

-Over Barbara ben ik nog niet helemaal uit, zij doet af en toe raar en zou het daarom goed kunnen zijn.

-En ook Tim die afviel, ik had het al wel verwacht, nadat ik hem in de leader in de helikopter zag zitten, dacht ik al: een spectaculairder beeld zullen ze niet van hem hebben.. Maar ik denk daarentegen niet dat Hind volgende week afvalt, omdat zijn in de leader alleen te zien is met de Holland Village opdracht..

Verder zag ik tot mijn grote verbazing dat ik er in de poule goed voorsta: 4e ::oink:: Had ik echt nooit verwacht! Ik had wel verwacht dat er meerdere mensen Tim als afvaller zouden hebben, maar veel hadden hem natuurlijk als winnaar van het spel..

En grappige quotes van de kandidaten mis ik nog een beetje, dat was vorig seizoen wel meer. De enige waar ik om moest lachen was Arjen die zei: oh liggen die 2 samen op een kamer, dan kunnen ze het samen over hun prostaatproblemen hebben ::rofl:: (volgens mij missen wij als kijkers veel inside-information waardoor deze grappen ontstaan)

Oh jah...
De jokeropdracht: ge-wel-dig! De kandidaten zo lekker tegen elkaar opzetten door dit psychologische spelletje, geweldige eindopdracht van deze geweldige aflevering!
Geweldig ook hoe PJ de jokers voor Manuel zijn neus wegpakt en iets later bij het jokers uitwisselen zegt: geef ze maar ::rofl::

Ik zag ook weer leuke opdrachten in de vooruitblik, ik heb zo'n zin in volgende week...

Offline Molhunter..!!

• Forumlid
  • Mol na afl 1: Patrick
« Reactie #206 Gepost op: 15-01-2010, 21:32:31 »

Rodin      > Auguste

Wat was nu ook al weer de hint van elk woord om aan het "park van de vrede" te denken.

Washington: Atoombom?
Lennon: vrede?
Rodin: Beeld ?????
Oranje: bij het Nederlandse beeld moesten ze kijken
Florence: ????

Zit daar niet een hint bij? Bijvoorbeeld eentje die eigenlijk niet naar het park te linken is?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2010, 21:37:22 door Molhunter..!! »
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #207 Gepost op: 15-01-2010, 21:33:40 »
Via google kom je als je al deze namen ingeeft terecht op wikepedia, dit kan geen toeval zijn, bij de omschrijving volks HELD
Workingclass hero van John Lenon en de  plastic Ono band, deze song werd ook door Racoon gespeeld, Racoon heeft eerder single uitgegeven met de titel Erics Bar.

Ik vind dat een zwakke hint. Dat je door deze woorden op deze pagina komt, vind ik wel frapant.
http://74.125.77.132/search?q=cache:KcqzKZNoym8J:nl.wikipedia.org/wiki/Volksheld+washington+lennon+rodin+oranje+florence+wikipedia&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Noord Amerikaanse held: George Washington (1732 - 1799), generaal, eerste president van de Verenigde Staten.
Italiaanse held: Giovanni dalle Bande Nere de' Medici (1498 - 1526), militair, vocht voor Florence.
Franse held: De Burgers van Calais wilden tijdens de Honderdjarige Oorlog, in 1347, hun leven schenken aan de Engelse belegeraars om aldus hun stad te sparen. Gekleed in een hemd en met de strop reeds om hun nek boden ze de sleutel van de stad aan. De koningin redde hun leven en ze zijn vereeuwigd door een beroemde beeldengroep van Auguste Rodin.
Nederlandse held: Erik Hazelhoff Roelfzema (1917 - 2007), verzetsheld, bijgenaamd Soldaat van Oranje, bevriend met Prins Bernhard en indringend verfilmd
Overig: Het lied Working Class Hero van John Lennon verscheen op zijn eerste soloalbum, John Lennon/Plastic Ono Band in 1970. Het is een van zijn meest uitgesproken politieke liederen, en bovendien een van de eerste popliederen met in de tekst het woord fucking.[1]
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #208 Gepost op: 15-01-2010, 21:45:10 »
en we missen natuurlijk ook nog 1 (of meerdere kokers)... ???
Twijfel is het begin van wijsheid

« Reactie #209 Gepost op: 15-01-2010, 21:48:24 »
Ik vind dat een zwakke hint. Dat je door deze woorden op deze pagina komt, vind ik wel frapant.
http://74.125.77.132/search?q=cache:KcqzKZNoym8J:nl.wikipedia.org/wiki/Volksheld+washington+lennon+rodin+oranje+florence+wikipedia&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Noord Amerikaanse held: George Washington (1732 - 1799), generaal, eerste president van de Verenigde Staten.
Italiaanse held: Giovanni dalle Bande Nere de' Medici (1498 - 1526), militair, vocht voor Florence.
Franse held: De Burgers van Calais wilden tijdens de Honderdjarige Oorlog, in 1347, hun leven schenken aan de Engelse belegeraars om aldus hun stad te sparen. Gekleed in een hemd en met de strop reeds om hun nek boden ze de sleutel van de stad aan. De koningin redde hun leven en ze zijn vereeuwigd door een beroemde beeldengroep van Auguste Rodin.
Nederlandse held: Erik Hazelhoff Roelfzema (1917 - 2007), verzetsheld, bijgenaamd Soldaat van Oranje, bevriend met Prins Bernhard en indringend verfilmd
Overig: Het lied Working Class Hero van John Lennon verscheen op zijn eerste soloalbum, John Lennon/Plastic Ono Band in 1970. Het is een van zijn meest uitgesproken politieke liederen, en bovendien een van de eerste popliederen met in de tekst het woord fucking.[1]
Dat van Erik Hazelhoff had ik ook gezien en idd lijkt dit een sterkere hint.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #210 Gepost op: 15-01-2010, 21:55:40 »
Dat van Erik Hazelhoff had ik ook gezien en idd lijkt dit een sterkere hint.
Zo sterk vond ik hem nou ook weer niet.

Is er uberhaupt wel eens hint geweest die te vinden was op internet/wikipedia? Met uitzondering van die foto van Jon op die site?

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 15-01-2010, 21:56:24 »
Als je die namen uit de kokeropdracht bij Google intikt kom je, zoals eerder gezegd, uit op deze wikipediapagina:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volksheld

Ennn dan citeer ik de bio van Barbera op de molsite:
In 2009 verschijnt haar eigen sportglossy 'Helden'. Is misschien iets minder vergezochte hint?

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #212 Gepost op: 15-01-2010, 22:00:54 »
Als je die namen uit de kokeropdracht bij Google intikt kom je, zoals eerder gezegd, uit op deze wikipediapagina:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volksheld

Ennn dan citeer ik de bio van Barbera op de molsite:
In 2009 verschijnt haar eigen sportglossy 'Helden'. Is misschien iets minder vergezochte hint?

Goed gevonden ::bravo::
Het liedje van John Lennon is ook gecoverd door Tokio Hotel

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 15-01-2010, 22:08:10 »
Goed gevonden ::bravo::
Het liedje van John Lennon is ook gecoverd door Tokio Hotel
Wat een held is Jelsir toch ook  ::tandpastasmiley::

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #214 Gepost op: 15-01-2010, 22:11:39 »
Wat een held is Jelsir toch ook  ::tandpastasmiley::
Het was ook een grapje. Dit is wel sirieus. Kan iemand dit vertalen:

Keep you doped with religion and sex and TV
And you think you're so clever and classless and free
But you're still fucking peasants as far as I can see
A working class hero is something to be

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #215 Gepost op: 15-01-2010, 22:27:34 »
Een redelijke letterlijke vertaling:
Ik neem aan dat Lennon het anders bedoelde ;)

Keep you doped with religion and sex and TV
blijf onder invloed van godsdienst en seks en tv

And you think you're so clever and classless and free
en jij denkt dat je slim en ongebonden en vrij bent
But you're still fucking peasants as far as I can see
Maar je bent nog steeds een (fucking weet je wel neem ik aan ;D) boer zoals ik het zie
A working class hero is something to be
een held uit de arbeidersklasse is iets om te worden
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #216 Gepost op: 15-01-2010, 22:31:07 »
Dat klopt wel. Daardoor gaan we steeds meer overal iets achter zoeken. In alles dat in beeld komt wordt wel een hint gezien...

Deze quote heeft er alles mee te maken (discussie van twee pagina's terug, maar goed ;)):

Citaat van: anton
"Ik vind het jammer dat de fans er zoveel energie insteken. Onze geheime aanwijzingen kunnen daardoor alleen maar tegenvallen".

:)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2010, 22:35:07 door Lautjuh »

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 15-01-2010, 22:31:38 »
Na afl 1, nu ook in afl 2. Barbara Blauwe broek Blauwe trui?
En dan nog die blauwe cardigan op de groepsfoto van wieisdemol.nl.. wordt nu wel heel obvious?
Begin een tunnelvisie/kokervisie te ontwikkelen.. ::schaam::

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #218 Gepost op: 15-01-2010, 22:41:23 »
sorry hoor, maar barbara wete gewoon heel goed wat haar goed staat, het is toch algemeen bekend dat als iemand rood haar heeft blauwe kleren haar automatisch goed staan
Rood haar past bij blauwe kleren, duh ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #219 Gepost op: 15-01-2010, 22:47:35 »
sorry hoor, maar barbara wete gewoon heel goed wat haar goed staat, het is toch algemeen bekend dat als iemand rood haar heeft blauwe kleren haar automatisch goed staan
Rood haar past bij blauwe kleren, duh ::)

Dank voor dit compliment, maakt m'n dag weer goed  ;D :D
Maar dat is niet helemaal waar hoor, het ligt eraan wat voor type je bent of en welke kleur blauw je staat.  :D