Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 100791 keer)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2
« Reactie #220 Gepost op: 15-01-2010, 22:50:15 »
dames, dit is geen kledingrubriek :P
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molhunter..!!

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
« Reactie #221 Gepost op: 15-01-2010, 22:51:18 »
Als je die namen uit de kokeropdracht bij Google intikt kom je, zoals eerder gezegd, uit op deze wikipediapagina:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volksheld

Ennn dan citeer ik de bio van Barbera op de molsite:
In 2009 verschijnt haar eigen sportglossy 'Helden'. Is misschien iets minder vergezochte hint?

Ik blijf het opvallend vinden dat je al die woorden, die op het eerste oog niks met elkaar te maken hebben, in 1 wiki pagina terug kan vinden!!! (kan iemand mij al vertellen hoe deze woorden precies naar het park van de vrede linken? zie vorige bericht)
En dan vind ik deze link naar de sportglossy Helden wel het aannemelijkst!!
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

« Reactie #222 Gepost op: 15-01-2010, 22:53:42 »
Zo sterk vond ik hem nou ook weer niet.

Is er uberhaupt wel eens hint geweest die te vinden was op internet/wikipedia? Met uitzondering van die foto van Jon op die site?
ERIK hazel HOFF niet interessant genoeg?

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #223 Gepost op: 15-01-2010, 22:57:42 »
Dank voor dit compliment, maakt m'n dag weer goed  ;D :D
Maar dat is niet helemaal waar hoor, het ligt eraan wat voor type je bent of en welke kleur blauw je staat.  :D

ja oke, dara hebt je gelijk in, maar over het algemeen is het wel een goede combi

dames, dit is geen kledingrubriek :P
ik ben een heer ::)
misschien leer je nog eens iets lukie, kan je een leuk cadeautje aan dolfie geven :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #224 Gepost op: 15-01-2010, 23:01:11 »
::rofl:: ::rofl::

oké nu weer OT ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molhunter..!!

• Forumlid
  • Mol na afl 1: Patrick
« Reactie #225 Gepost op: 15-01-2010, 23:02:24 »
Even weer een ander punt (zo houden we een "helder" beeld)

Het openingsscherm van de avro site van de mol: (pijl natuurlijk erbij geplakt!)

PJ is de MOL!!!
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #226 Gepost op: 15-01-2010, 23:06:51 »
Ok, ik heb ook de Holland Village opdracht bestudeerd. Ik heb alles samengevat in een plaatje.

Mooi gedaan! Ik heb me ook verbaasd over de punten die je noemt. Vooral hierover: dat Arjen in ieder geval tot 2 keer toe na Sanne dezelfde knop indrukt lijkt geen effect te hebben, niks molactie dus. Kennelijk kon alleen een ander team met een al ingedrukte knop een vakje weer laten verdwijnen.

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 15-01-2010, 23:43:28 »
Weet iemand wat er op 05:57 op het gele bord staat?

Die grote letters zijn 築町 (Tsukimachi) en dat is de naam van een tramstation in Nagasaki (zie Street View). Grappig, ik had niet verwacht dat de tram hier langs was gekomen.

Offline sijb

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 16-01-2010, 00:06:47 »
Waarom heeft iedereen het alleen maar over Hendrik Godfried Duurkoop en de combinatie van woorden met de andere maar valt het niet op dat hier ook weer OOST in voorkomt.

Verenigd OOSTINDISCHE compagnie

Ik heb eerder ook al iets gehoord met Indisch, ik weet niet wie het zei, maar volgens mij zijn we op de goede weg met de puzzel. Hij is alleen nog niet compleet!

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 16-01-2010, 00:07:08 »
Ok, ik heb ook de Holland Village opdracht bestudeerd. Ik heb alles samengevat in een plaatje.
Heel knap gedaan, mijn complimenten! ::ok:: Ik denk dat het mij uren zou kosten om dit te controleren. Ongetwijfeld zal ik de verleiding niet kunnen weerstaan maar even niet nu.

Citaat
1. De knop in de kerk activeert bij Sanne/Arjen het eerste vlak, maar bij Frits het cruciale vijfde vlak!?!
6. Waarom ging Frits eigenlijk naar de kerk? Hij wist dat die knop 1 al was ingedrukt. Dat zien en horen wij ook!
7. Arjen drukt consequent op dezelfde knop als Sanne. Toch verschijnt er steeds een vlak op de monitor.
8. De puntjes op de kaart komen niet exact overeen met de werkelijkheid. Punt 1 en 8 liggen bijvoorbeeld iets anders.

1. Ik vermoed hier creatieve montage.
6. Als ik regisseur was dan had ik op dat punt in het spel gewoon Frits voorgesteld om eens in de kerk te gaan kijken. Het geeft een spannender slot dan een kandidaat zijn tijd uit te laten zitten in een huisje. Misschien is het maar goed dat ik geen regisseur ben.
7. Zie 1. Ik ga ervan uit dat ze meer dan drie knoppen hebben gevonden.
8. Ik heb net de tramroute en de haltes opgezocht op Street View en het plaatje van 03:35 is ook niet accuraat. Maar de fouten zijn te verklaren door de extra ruimte die nodig was om de kokers in beeld te brengen.

Offline sijb

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 16-01-2010, 00:52:29 »
En misschien kunnen we hier nog wat mee? Smurf in het japans

スマーフ (Sumaafu) (Japans)

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 16-01-2010, 01:09:29 »
In Holland Village was het niet verstandig om als groepje van 2 op zoek te gaan naar geld. Als iedereen apart was gegaan dan had een ieder een bepaalde route kunnen gaan lopen totdat het geld zou zijn gevonden. In ieder geval had deze optie meer kans van slagen gehad.

Offline brad

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 16-01-2010, 02:41:21 »
Als je Frits volgt in Holland village dan vallen er veel dingen op.
Allereerst roept Barbara dat zij bij de draaimolen het geld ziet liggen en Frits doet daar overtuigend aan mee.
Tja, als je de mol bent, weet je dat er dan verkeerd gezocht wordt.

Frits blijft als laatste over. Waarom en hoe hij als laatste is overgebleven, zien wij niet. Waarom?
Maar daardoor heeft hij wel de gelegenheid om steeds op de basis te blijven en (verkeerde) instructies te geven.
Degene die af zijn, zie je niet meer op de basis terug.
Hij is daarom ook de enige die het middelste plaatje ziet.

Wat ook opvalt is dat anderen verdenkingen uitroepen over wie allemaal lopen te mollen.
Frits niet. Hij blijft heel koelbloedig en lijkt heel duidelijk met een taak bezig te zijn.
Voor hem lijkt niet belangrijk te zijn wie er ‘molt’, maar dat het geld niet wordt gevonden.

Als hij als laatste met zijn ‘tocht’ begint, valt het op dat hij in 1 keer naar de kerk loopt (in ieder geval daar lijkt het op).
Hij drukt op de knop en bedenkt dan dat het handig is om terug naar de basis te gaan.
En wat hier al meer gezegd is, dit is vreemd, want die knop was al gebruikt en je mag verwachten dat eenzelfde knop een plaatje laat verschijnen en verdwijnen.
Vervolgens ziet hij op de basis het middelste plaatje en herkent hier een ‘gebouw met een gevel' in (ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen).
Hij lijkt vervolgens behoorlijk overtuigd dat het geld wel eens op de trap kan liggen. Hoe weet hij dat zo zeker, dat hij de trap op moet?
Het geld had ook in de tuin kunnen liggen of aan de ander kant van het huis (of waar dan ook).
Hij zegt dat hij de ene Japanner ziet weglopen en de andere ziet hij niet meer.
Maar is het niet heel erg toevallig dat deze precies bij de trap staat.
En dan wordt hij ook nog van achteren geraakt terwijl het kastje van met de sensor voor de ‘laser’ volgens mij op zijn buik zit (het valt mij op dat het soms lang duurt voordat iemand geraakt wordt). Maar Frits juist 2 meter van het kistje af.
Verder is er geen andere deelnemer in de buurt, dus kan er naar hartelust zijn gemonteerd, dus ook het geluid dat je geraakt wordt.
Kortom het lijkt er op dat Frits als mol opdracht heeft gekregen om te zorgen dat hij als laatste over bleef.
De rest zou wel eens in scene gezet kunnen zijn. Het verhaal van Frits zelf klinkt ook wel erg mooi.

Nu heb ik laatst de opmerking gehoord ‘Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het meestal ook niet waar’.
En dit waren volgens mij toch wel heel veel toevalligheden achter elkaar, waardoor de mol uiteindelijk het net gevonden geld ‘verliest’.
Of zie ik het helemaal verkeerd?

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 16-01-2010, 04:44:59 »
In Holland Village was het niet verstandig om als groepje van 2 op zoek te gaan naar geld. Als iedereen apart was gegaan dan had een ieder een bepaalde route kunnen gaan lopen totdat het geld zou zijn gevonden. In ieder geval had deze optie meer kans van slagen gehad.
Ze moesten met zijn tweeen. Bij een koppel moest er zelfs iemand terug naar de "basis" om een ander op te halen nadat zij collega geraakt was.Zo komt t ook dat Frits alleen over bleef.

Offline titatoon

• Forumlid
  • of tog niet...
« Reactie #234 Gepost op: 16-01-2010, 09:37:04 »
pieter jan zij tog dat ze ook alleen mochten. ???
of tog niet...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #235 Gepost op: 16-01-2010, 09:59:43 »
1. Ik vermoed hier creatieve montage.
7. Zie 1. Ik ga ervan uit dat ze meer dan drie knoppen hebben gevonden.

Maar als het nog een keer drukken door Arjen het effect zou hebben dat het kaartje weer verdwijnt, dan kan het toch niet dat we twee delen van de kaart blijven zien nadat ze twee knoppen hebben gevonden (per knop 2x gedrukt)? Er zit ook vertraging in; kaartdeel 6 verschijnt pas nadat Arjen via de portofoon tegen Frits zegt dat ze nu twee knoppen hebben gehad. En ook nooit zien we een kaart verschijnen en meteen weer verdwijnen, iets wat door de kandidaten op de basis zeker gemerkt zou zijn.

Blijft er nog die andere mogelijke molactie van Arjen of Sanne over: een eventuele tweede knop in de kerk missen waaraan mogelijke het cruciale stukje plattegrond gekoppeld was.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2010, 10:02:09 door Heinz »

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 16-01-2010, 10:00:50 »
pieter jan zij tog dat ze ook alleen mochten. ???

Klopt, ze mochten in koppels, maar ook alleen. Ik denk dat ze misschien hebben afgesproken met elkaar om steeds met z'n tweeën te gaan. Dan kan de één de ander in de gaten houden.

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #237 Gepost op: 16-01-2010, 11:01:19 »
Maar als het nog een keer drukken door Arjen het effect zou hebben dat het kaartje weer verdwijnt, dan kan het toch niet dat we twee delen van de kaart blijven zien nadat ze twee knoppen hebben gevonden (per knop 2x gedrukt)? Er zit ook vertraging in; kaartdeel 6 verschijnt pas nadat Arjen via de portofoon tegen Frits zegt dat ze nu twee knoppen hebben gehad. En ook nooit zien we een kaart verschijnen en meteen weer verdwijnen, iets wat door de kandidaten op de basis zeker gemerkt zou zijn.

Blijft er nog die andere mogelijke molactie van Arjen of Sanne over: een eventuele tweede knop in de kerk missen waaraan mogelijke het cruciale stukje plattegrond gekoppeld was.
Nee, in de kerk zit 1 knop. Er staan negen rode puntjes op de te onthullen kaart. 1 voor elk deel van de kaart. Ik ben bang dat we deze montage-mind-fuck niet op gaan lossen. Hetgeen zeer onbevredigend is.

Trouwens met het middelste kaartje wordt de oplossing van de opdracht onthuld. De overige kaartdelen heb je eigenlijk niet eens nodig om het spel te kunnen winnen. Als je gelijk de juiste knop vindt is het spel klaar. Oftewel de cruciale midden-knop ligt waarschijnlijk niet in de buurt van de start. De kerk vind ik dus geen waarschijnlijke plek voor de knop voor de middelste kaart. Zeker niet omdat het geld om de hoek lag van de startpositie. Ik hou het er op dat Frits de knop naast de draaimolen heeft ingedrukt, buiten beeld, waarmee de middelste kaart zichbaar is gemaakt. Deze knop werd in het begin ook goed bewaakt door een japanner (Sanne/Arjen). Om te zorgen dat deze knop niet gelijk ingedrukt zou worden?

Verder vraag ik me af waarom er drie lokaties gegeven worden: Huisje, draaimolen en molen op de te onthullen kaart. Was dit bedoeld als drie mogelijke geldlokaties waarvan er dus twee nep zijn? Als je goed kijkt zie je trouwens in de startplek een groen vlekje. Is dat een geld-aanduiding? Of de startaanduiding?

Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 16-01-2010, 11:14:37 »
Nee, in de kerk zit 1 knop. Er staan negen rode puntjes op de te onthullen kaart. 1 voor elk deel van de kaart. Ik ben bang dat we deze montage-mind-fuck niet op gaan lossen. Hetgeen zeer onbevredigend is.

Helaas, daar zit ik ook mee. Tevens vraag ik me nog steeds af of het tijdens het spel zo is geweest dat de knop in de kerk 2 verschillende plaatjes openbaarde of dat Frits nog een andere knop heeft ingedrukt.

Trouwens met het middelste kaartje wordt de oplossing van de opdracht onthuld. De overige kaartdelen heb je eigenlijk niet eens nodig om het spel te kunnen winnen. Als je gelijk de juiste knop vindt is het spel klaar. Oftewel de cruciale midden-knop ligt waarschijnlijk niet in de buurt van de start. De kerk vind ik dus geen waarschijnlijke plek voor de knop voor de middelste kaart. Zeker niet omdat het geld om de hoek lag van de startpositie. Ik hou het er op dat Frits de knop naast de draaimolen heeft ingedrukt, buiten beeld, waarmee de middelste kaart zichbaar is gemaakt. Deze knop werd in het begin ook goed bewaakt door een japanner (Sanne/Arjen). Om te zorgen dat deze knop niet gelijk ingedrukt zou worden?

Dit valt uit de uitzending niet te achterhalen. Daar lijkt het alsof Frits alleen maar even naar het kerkje is gelopen.
Het is ook niet logisch om alleen naar buiten te gaan en dan meerdere knoppen in te gaan drukken. Je ziet dan namelijk niet wat het resultaat is.

Verder vraag ik me af waarom er drie lokaties gegeven worden: Huisje, draaimolen en molen op de te onthullen kaart. Was dit bedoeld als drie mogelijke geldlokaties waarvan er dus twee nep zijn? Als je goed kijkt zie je trouwens in de startplek een groen vlekje. Is dat een geld-aanduiding? Of de startaanduiding?

Dat is volgens mij de geldaanduiding ( euroteken)
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #239 Gepost op: 16-01-2010, 11:16:02 »
Nee, in de kerk zit 1 knop. Er staan negen rode puntjes op de te onthullen kaart. 1 voor elk deel van de kaart. Ik

Ah, dus die mogelijke molactie van Arjen en Sanne kunnen we ook schrappen.

Citaat
Trouwens met het middelste kaartje wordt de oplossing van de opdracht onthuld. De overige kaartdelen heb je eigenlijk niet eens nodig om het spel te kunnen winnen. Als je gelijk de juiste knop vindt is het spel klaar.

Om dat helemaal te voorkomen is er misschien voor gezorgd dat de laatst ingedrukte knop pas het geld toont? Jammer dat het voor een groot deel gissen blijft.