Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 100822 keer)

Offline titatoon

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
Re: Aflevering 2
« Reactie #240 Gepost op: 16-01-2010, 11:30:08 »
waar kunnen we niet gewoon contackt opnemen met avro 8)
haha grapje
of tog niet...

Offline arie94

• Forumlid
« Reactie #241 Gepost op: 16-01-2010, 11:56:24 »
Arjen gaat hier zo staan dat hij nooit de koker kan zien, voorkennis??
molletje maak je bekend.....

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #242 Gepost op: 16-01-2010, 12:25:13 »
Arjen gaat hier zo staan dat hij nooit de koker kan zien, voorkennis??

Volgens mij staat die er helemaal niet voor. En zijn ze gewoon dom bezig daar. De hoeveelste koker was dit? Als het de eerste was zou het kunnen, dat ze nog niet wisten hoe het er uit zou zien.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #243 Gepost op: 16-01-2010, 12:28:20 »
En dan nog die blauwe cardigan op de groepsfoto van wieisdemol.nl.. wordt nu wel heel obvious?
Begin een tunnelvisie/kokervisie te ontwikkelen.. ::schaam::
Je vergeet haar broek
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Nessie79

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 16-01-2010, 12:49:41 »
Het is trouwens ook Barbara die al snel roept 'kijk daar ligt het geld, dus daar moeten ze naartoe' (of iets dergelijks) op het moment dat de icoontjes voor de molen enzo in beeld komen. Om de anderen op het verkeerde been te zetten?
Wie is de mol 2011?       1. Pepijn, 2. Karin, 3. Patrick

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #245 Gepost op: 16-01-2010, 12:51:44 »
Een heel algemene opmerking, maar daar is dit het topic ook voor: het lijkt alsof deze groep al veel langer bij elkaar is dan de paar dagen dat ze het spel spelen. De manier waarop afscheid genomen werd van Tim, verraadt gewoon dat dit een heel leuke groep mensen is.

Offline titatoon

• Forumlid
  • of tog niet...
« Reactie #246 Gepost op: 16-01-2010, 13:19:39 »
idd ;D
of tog niet...

Offline Sophiej1

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 16-01-2010, 13:28:59 »
Wat ik niet snapte was dat ze allemaal in dezelfde tram uit kwamen? (met de computer erin)
Als het groepje van Arjen nou die eerdere tram had gepakt waren ze dan in een andere??

Offline M90

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 16-01-2010, 13:31:29 »
volgens mij reed die tram gewoon een aantal keer hetzelfde rondje

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 16-01-2010, 13:44:29 »
Vorige week ontbrak Sanne in de beelden voor de volgende week en nu Manuel. Dit is iets om in de gaten te houden ::vergroot::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #250 Gepost op: 16-01-2010, 14:14:16 »
volgens mij reed die tram gewoon een aantal keer hetzelfde rondje
yep, dat viel me ook p. Het was geen stadslijn, in elk geval, en wellicht daardsoor makkelijk in te zetten voor het spel.

Offline lydiaatje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
« Reactie #251 Gepost op: 16-01-2010, 14:58:43 »
ik heb er nog niemand over gehoord dus zeg ik het maar....vorige week kwam er een kat niet al te opvallend in beeld en vandaag een stenen beeldje van een kat..toeval of hint? in elk geval iets om in de gaten te houden!

in aflevering 1 zien we een boze kat als boegbeeld op de boot (te zien op tijd 13.18)
in Aflevering 2 zien we een kat met een zwaaiend pootje in het hotel waar ze gaan slapen ( zie 17.30)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2010, 15:48:52 door lydiaatje »
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #252 Gepost op: 16-01-2010, 15:07:25 »
bij mijn weten is er toch wel vaker over die kat gesproken? Aan de ene kant een algemeen geluks-symbool in Azië, aan de andere kant wordt het beestje toch wel regelmatig in verband gebracht met Sanne, omdat het vaak samen met haar in beeld wordt gebracht.

Toeval, of ''op-het-verkeerde-been-zetterij''?

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #253 Gepost op: 16-01-2010, 15:13:48 »
katten jagen op vogels
de kandidaten jagen op de mol ::vergroot::

dus vogel=mol
sanne is de mol :P ::)

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline luckyluuk12

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 16-01-2010, 15:25:27 »
katten jagen op vogels
de kandidaten jagen op de mol ::vergroot::

dus vogel=mol
sanne is de mol :P ::)

::rofl:: Die vind ik wel leuk verzonnen!

Om dat helemaal te voorkomen is er misschien voor gezorgd dat de laatst ingedrukte knop pas het geld toont? Jammer dat het voor een groot deel gissen blijft.

Dat zou ook wel kunnen, dus dan zou Frits (als mol dus) eerst alle knoppen die nog niet in waren gedrukt, 2x indrukken (zodat ze niet op de kaart verschijnen als wij dat beeld zien), en daarna als laatste die in de kerk indrukken zodat het middelste stukje verschijnt.
Als dat zo is gaat dat leuke beelden opleveren van Frits die rustig de overige knoppen 2x indrukt en vrolijk naar het Japannertje zwaait.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #255 Gepost op: 16-01-2010, 15:32:21 »
Maar is het niet heel erg toevallig dat deze precies bij de trap staat. (quote van Brad)

Ik denk niet dat dit toevallig is. Die man staat daar omdat hij daar het geld moet bewaken. Aangezien Frits de laatste was die kans had om dat geld te pakken is het logisch dat die Japanse beveiliger daar staat.

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 16-01-2010, 17:14:12 »

2. Kim/Tim drukken wel degelijk op de knop 9 waar we ze alleen voorbij zien lopen.
4. Kim is heel dicht bij knop 7 en vindt 'm niet. Al wist niemand dat die knop daar zat.

Zo, ik ben er ook eens doorheen gegaan. Er is flink in geknipt en geplakt en dat maakt het lastig om alle feiten boven water te halen. Maar dat is een van de leuke dingen aan dit programma: puzzelen met onvolledige en gedeeltelijk onbetrouwbare informatie. Volgens mij is het kaartschema met de nummers van DC als volgt:
9 2 ?
4 1 5
? 8 7
Vak 1 (kerk): Arjen en Sanne zijn er binnen geweest maar onduidelijk is of ze de knop hebben gevonden en erop hebben gedrukt. In ieder geval is het centrumbeeld toen niet op de kaart verschenen. Dat gebeurt wel als Frits erop drukt. De knop zat trouwens in de kansel, niet eenvoudig te vinden als je het niet weet.

Vak 2 (vlonders): aangedrukt door Erik en buiten beeld even later weer uitgedrukt, vermoedelijk door hemzelf. Handig.

Vak 3: een van de twee missende vakken (linksonder en rechtsboven). Of het huisje met de open deur van Sanne en Arjen, of het verst gelegen punt op de kaart.

Vak 4 (waterkant): aangeklikt door Hind.

Vak 5 (carrousel): buiten beeld aangeklikt door Arjen en/of Sanne.

Vak 6: een van de twee missende vakken (linksonder en rechtsboven). Of het huisje met de open deur van Sanne en Arjen, of het verst gelegen punt op de kaart.

Vak 7 (onder roltrap): aangeklikt door Tim (het was dus niet 9 die hij aanklikte).

Vak 8 (boogje voor huis): aangeklikt door Sanne/Arjen. Uitgeklikt door Hind. Aangeklikt door Kim.

Vak 9 (rechts van 8 ): buiten beeld aangeklikt door Arjen en/of Sanne.

Ik neem aan Arjen en Sanne minstens vijf knoppen hebben gevonden (looppad: A 8 9 8 6 1 5) en dat de Mol ervoor gezorgd dat er daarbij maar drie kaartvakken zijn verschenen. Bij het huisje met de open deur is het beeld zeker weggeklikt door Arjen. Maar wat er bij knop 8 gebeurt, is niet te zien. Misschien heeft hij daar wel over de knop heengeslagen.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #257 Gepost op: 16-01-2010, 17:29:04 »
Vergeet ook niet dat de mol dit seizoen twittert, en wat doen vogels (nou ja.....)? Twitteren.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #258 Gepost op: 16-01-2010, 17:37:32 »
Arjen en Sanne met de knoppen. We zeggen nu steeds dat Arjen alle knoppen voor de tweede keer indrukt en dat daarmee de stukken kaart weer zouden moeten verdwijnen. Maar het kan ook andersom zijn, Sanne drukt de knop (expres) niet goed in, zodat de kaart überhaupt niet verschijnt. Het is dan haar pech dat Arjen er juist nog een keer op drukt, waardoor sommige stukken kaart alsnog zichtbaar worden.
The British are not impressed.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #259 Gepost op: 16-01-2010, 17:47:42 »
Arjen en Sanne met de knoppen. We zeggen nu steeds dat Arjen alle knoppen voor de tweede keer indrukt en dat daarmee de stukken kaart weer zouden moeten verdwijnen. Maar het kan ook andersom zijn, Sanne drukt de knop (expres) niet goed in, zodat de kaart überhaupt niet verschijnt. Het is dan haar pech dat Arjen er juist nog een keer op drukt, waardoor sommige stukken kaart alsnog zichtbaar worden.
Ik vindt het ook best verdacht dat de cameraman de eerste knop eerste in beeld heeft, maar als Sanne en Arjen drukken is hij net uit beeld zodat je niet goed kan zien wat ze precies doen. En een geluidseffectje heb je er zo bij geplakt.