2. Kim/Tim drukken wel degelijk op de knop 9 waar we ze alleen voorbij zien lopen.
4. Kim is heel dicht bij knop 7 en vindt 'm niet. Al wist niemand dat die knop daar zat.
Zo, ik ben er ook eens doorheen gegaan. Er is flink in geknipt en geplakt en dat maakt het lastig om alle feiten boven water te halen. Maar dat is een van de leuke dingen aan dit programma: puzzelen met onvolledige en gedeeltelijk onbetrouwbare informatie. Volgens mij is het kaartschema met de nummers van DC als volgt:
9 2 ?
4 1 5
? 8 7
Vak 1 (kerk): Arjen en Sanne zijn er binnen geweest maar onduidelijk is of ze de knop hebben gevonden en erop hebben gedrukt. In ieder geval is het centrumbeeld toen niet op de kaart verschenen. Dat gebeurt wel als Frits erop drukt. De knop zat trouwens in de kansel, niet eenvoudig te vinden als je het niet weet.
Vak 2 (vlonders): aangedrukt door Erik en buiten beeld even later weer uitgedrukt, vermoedelijk door hemzelf. Handig.
Vak 3: een van de twee missende vakken (linksonder en rechtsboven). Of het huisje met de open deur van Sanne en Arjen, of het verst gelegen punt op de kaart.
Vak 4 (waterkant): aangeklikt door Hind.
Vak 5 (carrousel): buiten beeld aangeklikt door Arjen en/of Sanne.
Vak 6: een van de twee missende vakken (linksonder en rechtsboven). Of het huisje met de open deur van Sanne en Arjen, of het verst gelegen punt op de kaart.
Vak 7 (onder roltrap): aangeklikt door Tim (het was dus niet 9 die hij aanklikte).
Vak 8 (boogje voor huis): aangeklikt door Sanne/Arjen. Uitgeklikt door Hind. Aangeklikt door Kim.
Vak 9 (rechts van 8 ): buiten beeld aangeklikt door Arjen en/of Sanne.
Ik neem aan Arjen en Sanne minstens vijf knoppen hebben gevonden (looppad: A 8 9 8 6 1 5) en dat de Mol ervoor gezorgd dat er daarbij maar drie kaartvakken zijn verschenen. Bij het huisje met de open deur is het beeld zeker weggeklikt door Arjen. Maar wat er bij knop 8 gebeurt, is niet te zien. Misschien heeft hij daar wel over de knop heengeslagen.