Zo, ik ben er ook eens doorheen gegaan. Er is flink in geknipt en geplakt en dat maakt het lastig om alle feiten boven water te halen. Maar dat is een van de leuke dingen aan dit programma: puzzelen met onvolledige en gedeeltelijk onbetrouwbare informatie. Volgens mij is het kaartschema met de nummers van DC als volgt:9 2 ?
4 1 5
? 8 7
Mijn knoppen in combinatie met de vlakken op de monitor is gewoon:
1 2 3
4 5 6
7 8 9
Deze nummers komen overeen met de nummers op mijn plaatje. Let op, sommige nummers zien we nooit ingedrukt worden, en dus weten we ook niet welk vak op de monitor er bij hoort. die nummers hebben linksonderin mijn plaatje geen naam achter zich staan en zijn dus soort van random gekozen door mij. Dat had ik er natuurlijk ff bij moeten vermelden.
Vak 1 (kerk): Arjen en Sanne zijn er binnen geweest maar onduidelijk is of ze de knop hebben gevonden en erop hebben gedrukt. In ieder geval is het centrumbeeld toen niet op de kaart verschenen. Dat gebeurt wel als Frits erop drukt. De knop zat trouwens in de kansel, niet eenvoudig te vinden als je het niet weet.
Dit is bij mij knop 1 (vak 1, linksboven). De montage laat in ieder geval zien dat dat vakje aan gaat als Sanne/Arjen die knop indrukken. Dit geloof ik wel met name omdat er portofoon-contact is over en weer over het indrukken van die knop in combinatie met het aan gaan van het vakje.
Vak 2 (vlonders): aangedrukt door Erik en buiten beeld even later weer uitgedrukt, vermoedelijk door hemzelf. Handig.
Vak 3: een van de twee missende vakken (linksonder en rechtsboven). Of het huisje met de open deur van Sanne en Arjen, of het verst gelegen punt op de kaart.
Vak 4 (waterkant): aangeklikt door Hind.
Vak 5 (carrousel): buiten beeld aangeklikt door Arjen en/of Sanne.
Ik denk niet dat Arjen/Sanne de knop bij de carrousel hebben aangedrukt. Ze willen dat doen, maar die knop wordt bewaakt door een jappanner. Daarom maken ze een omtrekkende beweging via de roltrap, maar daar gaan ze af.
Vak 6: een van de twee missende vakken (linksonder en rechtsboven). Of het huisje met de open deur van Sanne en Arjen, of het verst gelegen punt op de kaart.
Vak 7 (onder roltrap): aangeklikt door Tim (het was dus niet 9 die hij aanklikte).
Heb ik dit gemist? Zie je Tim echt op een knop drukken?
Vak 8 (boogje voor huis): aangeklikt door Sanne/Arjen. Uitgeklikt door Hind. Aangeklikt door Kim.
Vak 9 (rechts van 8 ): buiten beeld aangeklikt door Arjen en/of Sanne.
Heb je redenen om dit vakje niet bij de kerk-knop te laten horen? Zo zit hun montage namelijk in elkaar.
Ik neem aan Arjen en Sanne minstens vijf knoppen hebben gevonden (looppad: A 8 9 8 6 1 5) en dat de Mol ervoor gezorgd dat er daarbij maar drie kaartvakken zijn verschenen. Bij het huisje met de open deur is het beeld zeker weggeklikt door Arjen. Maar wat er bij knop 8 gebeurt, is niet te zien. Misschien heeft hij daar wel over de knop heengeslagen.
Ik weet 't niet hoor. In ieder geval wordt er na het indrukken van de knop in de open-deur-huisje een vakje getoond op de monitor. Vak nummer 6.
Verder snap ik niet dat je Sanne en Arjen terug laat lopen naar de poort (8 ). Hun route lijkt me juist vrij sluitend, rechtom. In mijn kaart lopen ze via 8 en 6 naar 1. Ze willen dan naar de carrousel, maar lopen dan iets terug naar de roltrap. Deze roltrap heb ik met het cap rechtsonder aangeduid.
Speur on!