Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 100781 keer)

Offline arie94

• Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #320 Gepost op: 18-01-2010, 19:29:09 »
Kim die het kaartje met het mol-logo in de mond doet, vervolgens met een blik  opkijkt: "heeft iemand het gezien?"
Ik ben niet zo handig met screenshots, maar het is bij 13:34.
(beetje laat maar..) Alsjeblieft ;D
molletje maak je bekend.....

Offline Nessie79

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: 18-01-2010, 21:14:58 »
Ik ben ook nieuw hier, dus nog niet zo bedreven in het analyseren van de afleveringen als jullie (hoewel, ik volg de Mol wel al voor de 13e keer).

Maar goed, nog even in verband met die peace/flower power-theorie uit aflevering twee. Op een bepaald moment bij de tramopdracht zie je een Japans meisje aan een tramhalte ook het V-teken maken met haar vingers. Het komt maar even in beeld, maar het past zo goed in de hele gedachtengang van die opdracht dat het wel iets te betekenen moet hebben...

Mijn mol blijft Sanne trouwens. Dat Arjen die open deur voorbijloopt en zij toch nog naar binnen loopt om die knop in te drukken is op zich misschien geen traditionele molactie, maar het scherm dat daarbij verschijnt kon de overblijvers ook op het verkeerde been zetten (wat trouwens aardig lukt). Als mol zou ik trouwens als eerste naar buiten willen en wel net om die reden.

Anyway, het is waarschijnlijk al een keer gezegd allemaal.  ;)
Wie is de mol 2011?       1. Pepijn, 2. Karin, 3. Patrick

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #322 Gepost op: 18-01-2010, 21:25:01 »
Maar goed, nog even in verband met die peace/flower power-theorie uit aflevering twee. Op een bepaald moment bij de tramopdracht zie je een Japans meisje aan een tramhalte ook het V-teken maken met haar vingers. Het komt maar even in beeld, maar het past zo goed in de hele gedachtengang van die opdracht dat het wel iets te betekenen moet hebben...
Dat is Japanse traditie.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #323 Gepost op: 18-01-2010, 21:57:00 »
Heb wel iets leuks gevonden..

De kandidaten vertrekken in tram 209. Je ziet het nummer als ze ingestapt zijn en PJ legt het spel uit..

2 --> B
O --> O
9 --> I

Boi kan je vergelijk met Boy --> De mol is een man?  ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #324 Gepost op: 19-01-2010, 13:53:58 »
Ik hoor vrij weinig over die stem tijdens de holland village opdracht :P of ben ik de enigste die dat verdacht vind? Leek mij niet echt een waardevolle toevoeging aan het programma behalve als er een hint in zou zitten  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline lydiaatje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
« Reactie #325 Gepost op: 19-01-2010, 15:07:39 »
heb de aflevering nog eens bekeken en er is me iets opgevallen, weet niet of het iets is of
dat ik paranoide word (zou goed kunnen hoor :) )

we hebben al geconstateert dat de kleur blauw sterk naar voren komt in zowel de de 1e als 2e aflevering, bij de hollandopdracht laat pj een kaartje zien, de kokers zijn met kleuren aangeduid als volgt:

Hind, Barbara en frits gaan volgens het kaartje richting de ]blauwe kokers!
Erik, Arjen en Kim gaan richting de gele kokers
sanne,tim en Manuel gaan richting de roze kokers

toeval dat barbara steeds iets blauws aan heeft en richting de blauwe koker moet en dan een koker met een nieuwe kleur namelijk oranje vind???
toeval dat sanne de opdracht daarna haar blauwe broekpak aan wil met absoluut onlogisch gekozen Roze sokken,

dit is mij erg opgevallen terwijl ik beiden niet echt verdenk hoor...nou ja een beetje dan
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #326 Gepost op: 19-01-2010, 16:21:39 »
Ik hoor vrij weinig over die stem tijdens de holland village opdracht :P of ben ik de enigste die dat verdacht vind? Leek mij niet echt een waardevolle toevoeging aan het programma behalve als er een hint in zou zitten  :P

Je bedoelt die engerd achter de monitors? Die stuurt die schutter aan. Dat vervormde geluid is vast voor de creapyness (?) van de opdracht.

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #327 Gepost op: 19-01-2010, 16:38:14 »
Je bedoelt die engerd achter de monitors? Die stuurt die schutter aan. Dat vervormde geluid is vast voor de creapyness (?) van de opdracht.
Niets is wat het lijkt... Alles moet onderzocht worden.. Als ik de tijd toch had..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: 19-01-2010, 16:48:13 »
Niets is wat het lijkt... Alles moet onderzocht worden.. Als ik de tijd toch had..

Hmm.. ach, aan het eind blijken er altijd maar een paar hints te zijn, terwijl er tientallen gevonden zijn, dus ik heb mezelf afgeleerd in alle hoeken en gaten naar mogelijke hints te zoeken.

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #329 Gepost op: 19-01-2010, 16:49:31 »
Hmm.. ach, aan het eind blijken er altijd maar een paar hints te zijn, terwijl er tientallen gevonden zijn, dus ik heb mezelf afgeleerd in alle hoeken en gaten naar mogelijke hints te zoeken.

Maar is het niet zo dat juist het zoeken naar hints het punt is. Het maakt niet uit of ze nou later kloppen of niet, het blijft een leuke bezigheid
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 19-01-2010, 16:52:57 »
Maar is het niet zo dat juist het zoeken naar hints het punt is. Het maakt niet uit of ze nou later kloppen of niet, het blijft een leuke bezigheid

Heb je gelijk in  :) evenals kijken naar verdacht gedrag en mogelijke kandidaat- en molstreken tegen elkaar afwegen.

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 19-01-2010, 17:01:25 »
Idd..  Dat zoeken is gewoon heel leuk... K heb er at the moment alleen geen tijd voor :(
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #332 Gepost op: 19-01-2010, 17:06:59 »
Ik ben na een paar hints in de finale afleveringen laatste keren ook minder gaan zoeken naar details maar die vervormde stem was gewoon raar  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 19-01-2010, 17:11:59 »
Het is niet duidelijk in welk kamernummer Hind en Barbara zaten + een derde. Zou dit misschien kamernummer 209 (de tram) kunnen zijn? Barbara zegt in haar kamer ook van oh wat leuk die bloemetjes. Is dit een verwijzing naar die flower power tijd?

Offline The Waver

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: 19-01-2010, 17:41:33 »

Naast alles mbt tot de kleur blauw werd ik erop gewezen dat  het "blauwe-broekpak" van Sanne verdraait veel
overeenkomsten heeft met de kleding van "Henk de Mol" uit de Alfred J. Kwak" tekenfilms.

Dit kan toeval zijn, het kan ook zijn dat Sanne dit expres gedaan heeft om de andere kandidaten (gedurende de serie) te misleiden, maar het kan wellicht ook een hint zijn.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #335 Gepost op: 19-01-2010, 17:44:19 »
Is al gezegd.
Zie [hier]
The British are not impressed.

Offline titatoon

• Forumlid
  • of tog niet...
« Reactie #336 Gepost op: 19-01-2010, 18:04:34 »
niet alweer ::rofl::
vorig jaar ook al  8)
maar toen was hij wel master gevonde 8)
of tog niet...

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #337 Gepost op: 20-01-2010, 13:25:21 »
Ik vond het ook een leuke spannende aflevering, al heb ik het idee dat de mol zich bij de eerste opdracht minder mollerig heeft gedragen dan bij de tweede opdracht. Die tweede opdracht was veel geschikter om te mollen zou ik zo zeggen. Als je in de eerste opdracht veel zou gaan mollen moet dat aan jou partners wel zijn opgevallen. Kleine dingetjes zijn er zeker gebeurd, maar ik denk dat de mol veel minder kans had door actie's de opdracht compleet te laten mislukken. Wat dat aangaat was de twede opdracht veel handiger. Als ik mol was geweest had ik in ieder geval een sleutelpositie willen hebben. En daar kwamen er volgens mij maar twee voor in aanmerking: als allereerste naar buiten gaan en zo het pad te 'effenen', of juist als laatste om de held uit te hangen door net niet het geld te vinden. Fouten gemaakt door de tussenliggende teams zijn denk ik makkerlijker weer te verhelpen geweest... Maar goed, waarom denk ik dan toch dat Kim de mol is...
Ich bin ein Bärliner!

Offline PM

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 20-01-2010, 20:38:39 »
Ik weet niet of er al iets gezegd is over de vooruitblik - en ik weet ook niet of dit het goede topic ervoor is - dus vergeef mij als het wel zo is.
Maar kunnen die twee "belangrijke gasten" niet Karel en Angela zijn? Frits heeft het in de interviews over een grote verrassing. Pieter Jan benadrukt daarna nog eens dat de echo naar het verleden wel heel sterk is in aflevering 3..
The see has many drops of water / But the salt won't let you taste the sweat

Offline theluckyboatman

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 20-01-2010, 21:06:24 »
Ik weet niet of er al iets gezegd is over de vooruitblik - en ik weet ook niet of dit het goede topic ervoor is - dus vergeef mij als het wel zo is.
Maar kunnen die twee "belangrijke gasten" niet Karel en Angela zijn? Frits heeft het in de interviews over een grote verrassing. Pieter Jan benadrukt daarna nog eens dat de echo naar het verleden wel heel sterk is in aflevering 3..

Dat zou natuurlijk mooi zijn maar goed dat zien we dan in aflevering 3.
Ananas