Ik ben de serie nog eens opnieuw aan het kijken, vooral met als doel om te zien hoe mijn mol zich gedraagt. Bij het terugkijken van aflevering 2 viel me het volgend op:
Op de deur van het pand in het Hollandse dorp van waaruit de kandidaten beginnen hangt een poster met daarop de tekst:
"Capten Verstaan 3D Sound Theater sinds 1538"
Ik vond dat zo'n rare tekst (waarom 'capten'? werd kapitein ooit zo geschreven? Wat is een 3D sound theater in vredesnaam?) dat ik er maar eens mee aan het puzzelen ben geslagen. Van de letters kan ik ondermeer maken "Verdacht nette euros naast pand". Ik vraag me af of er nog iets anders in zit. Misschien dat die cijfers ook nog wel iets betekenen.
Of het iets is of niet, ik vind 'm geweldig gepuzzeld.
echt genieten zulke vondsten.
En omdat het zo'n rare tekst is kan het best wel eens een hint zijn voor de kandidaten waar het geld ligt. Hoewel ze (logisch) niet de tijd nemen om met de letters te husselen, dus toch voor de kijker?
En om de tekst verder te ontleden: met 1538 kom je uit op IECH. Hier kan ik niks van maken. Volgens mijn woordenboek betekent het 'gemeten' vanuit het Duits maar dat is door een gare vertaalmachine, dus ik weet niet of het klopt. Ik kan ook niet zo iets linken aan dat woord.
En 538 is een radiozender, misschien heeft een kandidaat daar een link mee?
Een 3d sound theater, zou dat iets te maken kunnen hebben met de karaokeopdracht van afgelopen aflevering? Of misschien als knipoog naar de theateropdracht van vorig seizoen, maar dat had niets met 3d te maken, wel alles met sound.