Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110485 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #160 Gepost op: 8-01-2010, 17:19:12 »
wat mijn op viel is dat sanne vergat een molboekje te paken ik denk dat zij het is omdat een mol geen molboekje nodig heeft
dat is dan een zo duidelijke vergissing, dat het weer onwaarschijnlijk wordt.

Wat je dus nooit moet doen, is op basis van 1 rare actie jouw molbeeld bepalen. Of zoals in het begin van dit topic: je neemt een mol in gedachten, gaat kijken wat die kandidaat voor verdachts uitspookt, en ziet niet dat de anderen dus ook rare dingen doen.

Ik vond het een toplokatie, snapte eerst niet veel van de opdrachten, maar na een keer terugkijken, zat er wel struktuur in. En ook meteen veel veiling-items voor 28 maart.

Ik wil het theepothe wel hebben.

Is er iemand opgevallen of er kandidaten waren, die in opdracht twee een item hebben gekocht dat totaal niet aan die persoon te linken was?

Offline jovawi

• Forumlid
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Aflevering 1
« Reactie #161 Gepost op: 8-01-2010, 17:19:39 »
Ja echt alles van Hind was rood, haar outfit, haar portomonnaie, de sleutel en (waarschijnlijk) ook haar boekje. Bovendien ging ze wel erg makkelijk mee met Kim die beweerde dat Barbara Tim zei.

hind haar molboekje is oranje

Offline Rubmol

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #162 Gepost op: 8-01-2010, 17:38:24 »
Mijn Mol Top 9, Na Aflevering 1:

9. Kim, ligt er te dik bovenop, word duidelijk neergezet als "mol" door de regie. Klassieke hulp-mol die we kennen van de afgelopen jaren. Maar dé mol? Nee absoluut niet. Al is er haar "Kennis Is Macht" opmerking ietwat vreemd.

8. Erik, zou een hartstikke leuke mol zijn, er is echter één probleem: Hij is niet de mol. Want wanneer je bij de eerste test al 4 of 5 keer verdacht word dan zijn er twee opties: Je bent een dramatische mol of je bent niet de mol. Die laatste optie lijkt me dan het meest logisch.

7. Manuel, had makkelijk kunnen mollen toen hij het veto recht had, en kreeg een goede voorzet van Loretta bij het item de rode kat van Sanne. Maar Manuel greep die kans niet, iets wat een mol nooit zou doen, die zou die kans met beide handen aangrijpen.

Bovenstaande zijn voor mij absoluut niet de mol. Dan gaan we door met de volgende drie, de misschiens:

6. Tim, volgens mij een über fanatieke kandidaat, met die lijstjes die hij al thuis had gemaakt. Tim is zo'n jongen die de mol niet eens zijn wil, omdat hij het spel wil spelen en het spel wil winnen. Maar goed, dit kan ook een tactiek van een geslepen mol zijn. Toch schat ik Tim voorlopig als kandidaat in, en tip ik hem zelfs als eventuele winnaar.

5. Frits, Deze is lastig, aangezien ik Frits nauwelijks heb opgemerkt gister. Heb geen enkele reden om heb te verdenken, maar eveneens geen reden om hem van mijn lijstje te schrappen.

4. Hind, stil meisje dat manipulatief te werk gaat. Zo bleek op de boot. Kan me alleen niet voorstellen dat ze de mol is, vind haar daar totaal geen type voor. Maar precies dat is de reden dat ik haar in de gaten houd. Hind is in mijn ogen nog een meisje (en dan komt nu mijn dichterlijke aard naar boven): Hind is nog een kind. En waar zijn kinderen goed in? Juist! In dingen mollen.

En dan nu mijn 3 topverdachten:

3. Sanne, Sanne, Sanne, Sanne. Komt over als een liefe meid. En dat zijn de gevaarlijkste. Over het item dat ze kocht was veel discussie en verwarring, ze had de pech dat de kandidaten toch voor haar kozen, tenminste als ze de mol is. En die kans acht ik redelijk.

2. Barbara, Barbara zorgde meteen voor veel verwarring bij opdracht één. Ze vond het kompas en 'molde' het meteen. Althans, daar leek het op want het kompas werd niet meer gebruikt. BIj het item spel kocht ze een bal, maar wel één waar honden mee spelen. Heel slim, maar de kandidaten trapten er niet in. Maar toch vind ik Barbara erg verdacht.

1. Arjen, Zat te kloten met de verrekijker, snapte niet dat wanneer er maar één blauwe vlag is de combi blauw + blauw niet mogelijk is. Nou had niemand dit door op de boot maar Arjen leek de leidende rol te hebben aldaar. HIj kocht een stripboek, iets wat op meerdere mensen kon slaan, ook er mollerig allemaal. Maar werd toch door niemand verdacht. Maar wel door mij Arjen, jazeker, jij bent mijn mol. En ik ga je pakken  >:D.

Dit is mijn voorlopige top 9. Het zal me niks verbazen als mijn top 8 er volgende week totaal anders uit ziet.

Vond het overigens een leuke aflevering, zeker voor een 1e aflevering. Ben benieuwd naar wat komen gaat!

Offline Qper

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #163 Gepost op: 8-01-2010, 17:47:33 »
Ik vraag me af waarom George net zo'n pakkie draagt als de Japanners met de guns in het introfilmpje en het volgende week-filmpje.

Misschien is George wel de mol die zich bekend maakt in aflevering 3 :P

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
Aflevering 1
« Reactie #164 Gepost op: 8-01-2010, 17:50:50 »
Leuk is dat, denk je woensdagavond thuis te komen uit Londen, ruim op tijd voor de Mol, kom je doordat er geen vliegtuigen vliegen pas vrijdagochtend aan. En als je dan de aflevering wil gaan kijken op .nl zie je al gelijk wie er is afgevallen. Fijn begin. Maar goed, ik weet het nog niet. Ik heb morgen en overmorgen 2 nachtdiensten waarbij ik 17x de aflevering terug kan kijken. Kom ik er vast wel uit.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Aflevering 1
« Reactie #165 Gepost op: 8-01-2010, 17:52:33 »
Even een bijwerking van mijn: De kleur van de mol theorie.
Het nieuwe onderdeel van de website, het 'twitteren' bracht mij op het idee, dat het logo van twitter de zelfde kleur is als de kleur van de mol. Ook het shirt dat Barbare draagt op de homepage is deze kleur. ::regenboog::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #166 Gepost op: 8-01-2010, 17:59:55 »
Wist je trouwens dat de kapper van Barabara Vivienne heet?

Dus TOCH????????

Offline caesarius

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #167 Gepost op: 8-01-2010, 18:09:46 »
heey allemaal!

Dat bordje met 'niets is wat het lijkt' heeft me toch wel bezig gehouden.. Heb gekeken op www.nietsiswathetlijkt.com, en op die site staat 'it's coming soon' Misschien na aflevering drie, als er een foto van de mol op komt?

Verder nog op youtube gekeken, blijkt er een liedje te zijn dat 'niets is wat het lijkt' heet... de zanger heeft de naam ERIK Lindeman.. Toeval dat er in WIDM ook een Erik rondloopt? Zijn shirt viel btw ook wel op, met dat Japan.. Kandidaten weten toch niet van tevoren waar ze heen gaan?? Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn allemaal  ::pinokkio::

iig, heb al weer zin in de volgende aflevering (en vooral in aflevering drie natuurlijk)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
Aflevering 1
« Reactie #168 Gepost op: 8-01-2010, 18:15:02 »
heey allemaal!

Dat bordje met 'niets is wat het lijkt' heeft me toch wel bezig gehouden.. Heb gekeken op www.nietsiswathetlijkt.com, en op die site staat 'it's coming soon' Misschien na aflevering drie, als er een foto van de mol op komt?
Als je de broncode bekijkt, zie je dat het doorlinkt naar itloungeclub.com. Dus tenzij de focus wordt verlegd van televisieprogramma naar loungeclub, ben ik toch bang dat het niks is.

Verder nog op youtube gekeken, blijkt er een liedje te zijn dat 'niets is wat het lijkt' heet... de zanger heeft de naam ERIK Lindeman.. Toeval dat er in WIDM ook een Erik rondloopt?
Ja, toeval. De mol wordt niet geselecteerd omdat een uitspraak die al zeker sinds 2002 gebezigd wordt een link heeft met een zanger die toevallig dezelfde naam heeft als een deelnemer.
The British are not impressed.

Offline Berend Poeplawaai

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #169 Gepost op: 8-01-2010, 18:18:29 »
Ik heb de aflevering nog eens nader bekeken. Dit viel mij op.

- In het begin als de kandidaten de trap op liepen loopt Barbara helemaal rechts en switched bij de volgende shot naar de linkerkant.
- Pieter Jan zegt: 'Twee van jullie spreek ik straks op het dak'. De mensen voor in de helicopter. Waarom zijn deze twee al van te voren gekozen?
- Barbara die een beetje verwaring over de richtingen probeert te zaaien voordat ze de torens opgaan.
- Frits die vanaf de toren roept: 'Hier is Frits', waardoor de nadruk komt te staan op het woord: Hier.
- Kim die roept dat Frits Tim is en Hind hier wel heel makkelijk mee in gaat.
- Waarom twee keer de blauwe vlag, terwijl ze zien dat er slechts 1 blauwe vlag is. Dan moet er toch een belletje rinkelen?
- Hind die zeker weet dat Frits in een helicopter zit.
- Waarom is de sleutel van Hind rood en de rest wit?
- Tim en Erik leggen toch de sleutel van Tim neer terwijl ze weten dat hij in de helicopter zat.
- Hoe weet Tim dat Barbara zat te kutten over die windrichtingen?
- Bij het kopen van spullen vond ik het heel raar dat Arjen een boek kocht, omdat die veel leest. Hoe kunnen de andere kandidaten dat snel linken met Arjen?
- Hind zegt dat Loretta zich vergelijkt met een vlinder, terwijl zij niet eens meedeed met het kopen van items.
- Kim die heel overduidelijk molt bij dat fotospel.
- Manuel die heel stellig blijft dat Hind bij het potje thee hoort.

Overigens denk ik dat Loretta op Manuel zat. Ze gaf aan dat ze te veel op 1 persoon zat.

Aflevering 1
« Reactie #170 Gepost op: 8-01-2010, 18:41:11 »
Leuke eerste aflevering, beetje rommelig dat wel!
Heel veel kijkcijfers, maar zal me niks verbazen als een boel mensen afhaken omdat ze er niet veel van snapten..

Ik verdenk vooral de mensen op de boot.. Die hadden toch echt wel een behoorlijke sleutelpositie en kwamen wat mij betreft het meest mollerig over.. En dan verdenk ik met name Sanne en Arjen
Hind is iets te overduidelijk (Opvallend rood, rode sleutel, rode helicopter die natuurlijk landde op een hele grote H)...
Is Kim nou de Mol die de Nep-Mol-tactiek gaat toepassen??

Eigenlijk streep ik stiekem de mensen op de brug al af..
Daar wil je toch niet staan als Mol? Bovendien hebben ze het ook nog eens alle 4 goed gedaan..
Als Mol wil je of op de boot of in de helikopter..
Als je in de boot wilde moest je gewoon links gaan staan, wat Hind heel overduidelijk wilde (bewust of onbewust)
Als je in de helikopter wilde, moest je worden gekozen door Pieter Jan, die de Mol van te voren wist dit jaar!

in het mollendagboek staat : ik heb goed om me heen gekeken naar oost,zuid,west en noord. Vanuit je eigen standpunt kun je maar 3 richtingen uitkijken toch? Tenzij je niet op de brug staat, want dan kun je wel naar die 4 windstreken - lees kandidaten ook de brug kijken.

Offline J

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #171 Gepost op: 8-01-2010, 18:42:18 »
Jippie, het is weer begonnen!! Kriebels al bij de begintune :D

Dingen die mij opvielen (sommige zijn al genoemd):
- Frits heeft hoogtevrees, zegt hij (en een aantal anderen weten dit ook), maar daar is niks van te merken als hij de brugpijler naar boven klimt/er bovenop staat. Denk niet dat dit iets is, kan ook door montage zo lijken.
- Sanne pakte in eerste instantie geen molboekje. (--> de mol heeft geen molboekje nodig?!)
- Tim wist dat Barbara zat te kloten bij die windrichtingen, terwijl hij er niet bij was. Tim's "vriend" Sanne was daar ook niet bij, dus zij kan het niet tegen hem verteld hebben. Heeft Tim nog een andere vertrouweling of was het algemeen bekend?
- De vlindertjes bij het welk-voorwerp-hoort-bij-wie-spel kunnen zowel op Loretta als op Erik slaan.
- De sleutel met Hind's naam (bij het boot-brug-heli spel) was als enige rood (de andere sleutels waren wit). Hind had rode kleding aan, en leverde een rode portemonnee in.
- Hind is aan het einde van de aflevering de enige die letterlijk in de camera zegt dat ze nog geen "vriend" heeft. (--> de mol heeft geen vrienden nodig?!)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Aflevering 1
« Reactie #172 Gepost op: 8-01-2010, 18:59:54 »
- Tim wist dat Barbara zat te kloten bij die windrichtingen, terwijl hij er niet bij was. Tim's "vriend" Sanne was daar ook niet bij, dus zij kan het niet tegen hem verteld hebben. Heeft Tim nog een andere vertrouweling of was het algemeen
Het klinkt alsof hij erbij was. Mogelijk stond hij samen met Erik achter de camera's mee te kijken hoe het viertal dat de brug op moest bezig was met de discussie.
Ik kan mij herinneren dat we in het verleden ook wel eens te maken hebben gehad met kandidaten die weggestuurd zouden zijn, maar eigenlijk nog buitenbeeld mee kijken. Volgens mij was dat bij een opdracht op een stand met verschillende vakje, mogelijk was het een memmory spel(?). Op de fandag was daarna volgens mij verteld dat ze er naast stonden, buiten beeld.

Offline tureluurs

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #173 Gepost op: 8-01-2010, 19:53:09 »
in het mollendagboek staat : ik heb goed om me heen gekeken naar oost,zuid,west en noord. Vanuit je eigen standpunt kun je maar 3 richtingen uitkijken toch? Tenzij je niet op de brug staat, want dan kun je wel naar die 4 windstreken - lees kandidaten ook de brug kijken.

Nou nee hoor. Maakt niet waar je bent, je hebt altijd 4 windrichtingen om je heen. Ook op de brug dus.
Gewoon weer zo'n lekker vage mollendagboekuitspraak.

Offline THT

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #174 Gepost op: 8-01-2010, 19:55:44 »
Leuke eerste aflevering, beetje rommelig dat wel!
Heel veel kijkcijfers, maar zal me niks verbazen als een boel mensen afhaken omdat ze er niet veel van snapten..

Ik verdenk vooral de mensen op de boot.. Die hadden toch echt wel een behoorlijke sleutelpositie en kwamen wat mij betreft het meest mollerig over.. En dan verdenk ik met name Sanne en Arjen
Hind is iets te overduidelijk (Opvallend rood, rode sleutel, rode helicopter die natuurlijk landde op een hele grote H)...
Is Kim nou de Mol die de Nep-Mol-tactiek gaat toepassen??

Eigenlijk streep ik stiekem de mensen op de brug al af..
Daar wil je toch niet staan als Mol? Bovendien hebben ze het ook nog eens alle 4 goed gedaan..
Als Mol wil je of op de boot of in de helikopter..
Als je in de boot wilde moest je gewoon links gaan staan, wat Hind heel overduidelijk wilde (bewust of onbewust)
Als je in de helikopter wilde, moest je worden gekozen door Pieter Jan, die de Mol van te voren wist dit jaar!

Dat van het rood is inderdaad erg opvallend, maar het idee van een H(ind) vind ik al beter.

Offline THT

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #175 Gepost op: 8-01-2010, 19:57:02 »
Nou nee hoor. Maakt niet waar je bent, je hebt altijd 4 windrichtingen om je heen. Ook op de brug dus.
Gewoon weer zo'n lekker vage mollendagboekuitspraak.

En iemand van wie ik vind dat hij de hele tijd vage uitspraken doet is Arjen.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Aflevering 1
« Reactie #176 Gepost op: 8-01-2010, 20:00:29 »
 ::love::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #177 Gepost op: 8-01-2010, 20:00:50 »

De Mol is dus het meest zeker van een sleutelpositie als die helemaal links in de rij ging staan.. Ik heb Hind twee keer duidelijk naar links gezien proberen te manoeuvreren.. Dit zit me toch niet lekker, ook omdat de bootgroep toch behoorlijk wat fouten heeft gemaakt..

Alleen Barbara stond in het begin links maar toen opeens weer helemaal rechts.. de rest stond de hele tijd zoals die in het begin stond..

Niet mee eens. Er van uitgaande dat de mol op de boot moest en bij het eerste groepje van 4 dat afgezonderd ging worden moest zitten, kon de mol op plaats 1, 2, 3, 4 van links, of plaats 1, 2, 3, 4 van rechts gaan staan. Aangezien PJ weet wie de mol is, is het voor hem heel simpel te zeggen, de eerste 4 links of de eerste 4 rechts gaan weg. Het zou best eens kunnen zijn dat PJ het deze keer weet zodat het voor de mol makkelijker is een onopvallende plaats in de groep te in te nemen en er evengoed van verzekerd te zijn dat hij/zij daar terechtkomt waar bedoeld is.

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
Aflevering 1
« Reactie #178 Gepost op: 8-01-2010, 20:04:08 »
Niet mee eens. Er van uitgaande dat de mol op de boot moest en bij het eerste groepje van 4 dat afgezonderd ging worden moest zitten, kon de mol op plaats 1, 2, 3, 4 van links, of plaats 1, 2, 3, 4 van rechts gaan staan. Aangezien PJ weet wie de mol is, is het voor hem heel simpel te zeggen, de eerste 4 links of de eerste 4 rechts gaan weg. Het zou best eens kunnen zijn dat PJ het deze keer weet zodat het voor de mol makkelijker is een onopvallende plaats in de groep te in te nemen en er evengoed van verzekerd te zijn dat hij/zij daar terechtkomt waar bedoeld is.
Maar dan nog hij koos voor de mensen aan de linkerkant.. Dus als ik van bovenstaande uitga, zit de Mol tussen die vier die op de boot zijn gegaan..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Ilène

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #179 Gepost op: 8-01-2010, 20:07:45 »
Leuk al die reacties weer 8)

Vind hind een beetje te voor de hand liggen met al dat rood.
Maar ga er toch op letten of er volgende keer iemand anders een bepaalde kleur draagt.
Verder vond ik die actie van erik en kim een beetje te doorzichtig.
maja kan natuurlijk ook weer tactiek zijn.
vind 't lastig na 1x kijken te beslissen.
kan niet wachten tot de volgende keer! ::tandpastasmiley::
maar ben volgens mij niet de enige die niet kan wachte^^
ga toch nog maar is 'n keer de aflevering checke zometeen. ::vergroot::