Mijn Mol Top 9, Na Aflevering 1:
9. Kim, ligt er te dik bovenop, word duidelijk neergezet als "mol" door de regie. Klassieke hulp-mol die we kennen van de afgelopen jaren. Maar dé mol? Nee absoluut niet. Al is er haar "
Kennis
Is
Macht" opmerking ietwat vreemd.
8. Erik, zou een hartstikke leuke mol zijn, er is echter één probleem: Hij is niet de mol. Want wanneer je bij de eerste test al 4 of 5 keer verdacht word dan zijn er twee opties: Je bent een dramatische mol of je bent niet de mol. Die laatste optie lijkt me dan het meest logisch.
7. Manuel, had makkelijk kunnen mollen toen hij het veto recht had, en kreeg een goede voorzet van Loretta bij het item de rode kat van Sanne. Maar Manuel greep die kans niet, iets wat een mol nooit zou doen, die zou die kans met beide handen aangrijpen.
Bovenstaande zijn voor mij absoluut niet de mol. Dan gaan we door met de volgende drie, de misschiens:
6. Tim, volgens mij een über fanatieke kandidaat, met die lijstjes die hij al thuis had gemaakt. Tim is zo'n jongen die de mol niet eens zijn wil, omdat hij het spel wil spelen en het spel wil winnen. Maar goed, dit kan ook een tactiek van een geslepen mol zijn. Toch schat ik Tim voorlopig als kandidaat in, en tip ik hem zelfs als eventuele winnaar.
5. Frits, Deze is lastig, aangezien ik Frits nauwelijks heb opgemerkt gister. Heb geen enkele reden om heb te verdenken, maar eveneens geen reden om hem van mijn lijstje te schrappen.
4. Hind, stil meisje dat manipulatief te werk gaat. Zo bleek op de boot. Kan me alleen niet voorstellen dat ze de mol is, vind haar daar totaal geen type voor. Maar precies dat is de reden dat ik haar in de gaten houd. Hind is in mijn ogen nog een meisje (en dan komt nu mijn dichterlijke aard naar boven): Hind is nog een kind. En waar zijn kinderen goed in? Juist! In dingen mollen.
En dan nu mijn 3 topverdachten:
3. Sanne, Sanne, Sanne, Sanne. Komt over als een liefe meid. En dat zijn de gevaarlijkste. Over het item dat ze kocht was veel discussie en verwarring, ze had de pech dat de kandidaten toch voor haar kozen, tenminste als ze de mol is. En die kans acht ik redelijk.
2. Barbara, Barbara zorgde meteen voor veel verwarring bij opdracht één. Ze vond het kompas en 'molde' het meteen. Althans, daar leek het op want het kompas werd niet meer gebruikt. BIj het item spel kocht ze een bal, maar wel één waar honden mee spelen. Heel slim, maar de kandidaten trapten er niet in. Maar toch vind ik Barbara erg verdacht.
1. Arjen, Zat te kloten met de verrekijker, snapte niet dat wanneer er maar één blauwe vlag is de combi blauw + blauw niet mogelijk is. Nou had niemand dit door op de boot maar Arjen leek de leidende rol te hebben aldaar. HIj kocht een stripboek, iets wat op meerdere mensen kon slaan, ook er mollerig allemaal. Maar werd toch door niemand verdacht. Maar wel door mij Arjen, jazeker, jij bent mijn mol. En ik ga je pakken
.
Dit is mijn voorlopige top 9. Het zal me niks verbazen als mijn top 8 er volgende week totaal anders uit ziet.
Vond het overigens een leuke aflevering, zeker voor een 1e aflevering. Ben benieuwd naar wat komen gaat!