Door me niet te fixerenh op 1 kandidaat, zie ik van iedereen wel iets mollerigs in deze aflevering. Bij opdracht twee zag ik Kim iets opvallends doen: tegen haar eigen aankoop in handelen, waarbij Erik een vraagteken zette. Daarna zag ik een andere kandidaat iets doms doen. Waar de een vindt, dat een hint richting Kim wijst, vindt de ander dat dezelfde hint naar Frit wijst.
Die fout maak ik dus niet, ik kijk naar het totaal, en kijk later nog eens of ik kan ontdekken waar het volgens mij fout is gegaan. De mol heeft niet gemold, wordt gezegd. Nou, als je nagaat dat er bij 1 opdracht 70000 euro niet in de pot gekomen is, en bij de tweede opdracht toen het om een veel kleiner totaalbedrag ging, bijna het hele bedrag binnen kwam, kom ik tot de conclusie dat de mol echt wel van zich heeft doen spreken.
Vergelijk die twee opdrachten eens, en kijk bij de eerste eens waar de basis lag, waarop het moet zijn misgegaan. Dan kom je al een heel eind.
Samenvattend: vantevoren iemand uitzoeken, en daarbij verdachte zaken zoeken, werkt dus niet.