Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110498 keer)

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 1
« Reactie #200 Gepost op: 9-01-2010, 10:50:31 »
Bij de eerste aflevering word er meestal door de mol niet "in beeld" gemold dit gebeurd later pas ::vergroot:: Bij de eerste aflevering word er denk ik niet gemold. Dat het mislukt komt door het fanatisme van de kandidaten voor het spel

Wie de mol zou kunnen zijn : heb nog geen idee  :P

Ja idd, aan de andere kant zou dat nogal oneerlyk zijn tegenover de 1ste afvaller(s)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Cynneke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #201 Gepost op: 9-01-2010, 11:37:19 »
Op dit moment lijkt mij dat tim de mol is. De foto opdracht is een typische opdracht voor een mol om een niet zo duidelijk plaatje te kiezen. Hij nam een tv-gids met een japanse boy-band op de voorkant... En ook in de eerste opdracht legde hij de sleutel op het kistje van hemzelf, terwijl hij in de helicopter zat!!! Lijkt mij duidelijk

Ik ga ook voor Tim!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #202 Gepost op: 9-01-2010, 11:45:44 »
Door me niet te fixerenh op 1 kandidaat, zie ik van iedereen wel iets mollerigs in deze aflevering. Bij opdracht twee zag ik Kim iets opvallends doen: tegen haar eigen aankoop in handelen, waarbij Erik een vraagteken zette. Daarna zag ik een andere kandidaat iets doms doen. Waar de een vindt, dat een hint richting Kim wijst, vindt de ander dat dezelfde hint naar Frit wijst.

Die fout maak ik dus niet, ik kijk naar het totaal, en kijk later nog eens of ik kan ontdekken waar het volgens mij fout is gegaan. De mol heeft niet gemold, wordt gezegd. Nou, als je nagaat dat er bij 1 opdracht 70000 euro niet in de pot gekomen is, en bij de tweede opdracht toen het om een veel kleiner totaalbedrag ging, bijna het hele bedrag binnen kwam, kom ik tot de conclusie dat de mol echt wel van zich heeft doen spreken.

Vergelijk die twee opdrachten eens, en kijk bij de eerste eens waar de basis lag, waarop het moet zijn misgegaan. Dan kom je al een heel eind.

Samenvattend: vantevoren iemand uitzoeken, en daarbij verdachte zaken zoeken, werkt dus niet.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Aflevering 1
« Reactie #203 Gepost op: 9-01-2010, 12:11:34 »
Vanochtend eindelijk de 1e aflevering nog eens kunnen kijken. Mij vielen de volgende dingen op :

- In de eerste seconde van de aflevering wordt een aantal kandidaten even heel snel getoond. We zien achtereenvolgens:
1 Kim
2 Barbara
3 Frits
4 Erik
5 Tim
6 Hind
7 Sanne
8 Manuel
Waarom ontbreken Loretta en Arjen hier?

- Barbara weet niet waar de zon opkomt.
- De mensen op de pilaren stonden allemaal goed.
- Op de boot worden 3 van de 4 mensen verkeerd waargenomen.
- De helikopterploeg maakt afgezien van de blauwe vlag geen fout bij het leggen van de sleutels.
- Kim legt haar eigen foto verkeerd, maar geeft in de biecht de schuld aan Erik omdat hij haar ertoe zou hebben aangezet. Dat laatste zie ik als typisch mollengedrag: Een kandidaat probeert zichzelf verdacht te maken, de mol geeft de schuld aan een ander.
- Het lijkt erop dat Erik aan de rest van de groep heeft verteld dat Kim heeft zitten klooien bij de foto-opdracht. Als Erik een kandidaat is is dat erg dom. Als hij de mol is is dat slim want daarmee legt hij de verdenking bij iemand anders. Echter, het is niet zeker dat Erik het verder heeft verteld. Frits kan het zelf hebben uitgevogeld, want hij wist dat de foto goed lag voordat Kim er langs kwam.
- Erik ziet dat een van de sleutels van Tim en hij merkt daarbij op dat Tim toch in de helikopter zat. Desondanks corrigeert
hij de sleutel niet.
- De helikopter-ploeg maakt geen gebruik van het feit dat zij de mensen op de pijlers erg goed heeft kunnen zien.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Aflevering 1
« Reactie #204 Gepost op: 9-01-2010, 12:32:38 »
Ik had het zelf gemist, maar velen zagen deze a in beeld:

Of wellicht een gespiegelde 6 of dubbel gespiegelde 9  :-X

Anyways, ik weet niet wat dit betekend, maar opvallend is 't wel.

Als elke aflevering een letter verschijnt, dan is "Arjen is mol" exact 10 letters.

Ik heb een verklaring voor deze 6. Weten jullie nog dat bij de beschrijving die Manuel voor las, de persoon die op de oostelijke pilaar moest staan, hield van 'E.T' films? Dit was Barbara. En laat het nou net zijn, dat E.T. in het japans er net zo uit ziet.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #205 Gepost op: 9-01-2010, 12:46:11 »
ik hou het gewoon op ruiten die niet goed zijn schoongemaakt, of juist heel goed (en daarom dingen weerspiegelen).

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Aflevering 1
« Reactie #206 Gepost op: 9-01-2010, 12:48:39 »
ik hou het gewoon op ruiten die niet goed zijn schoongemaakt, of juist heel goed (en daarom dingen weerspiegelen).

Nee, want het bovenste stukje is geen ruit.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Aflevering 1
« Reactie #207 Gepost op: 9-01-2010, 13:00:44 »
Leuke vondst. Hij is te zien om 6:19. Het lijkt mij een spiegeling. Het cijfer beweegt namelijk mee met de rest van het beeld. Het shot zal dus wel door een ruit zijn gemaakt.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #208 Gepost op: 9-01-2010, 13:02:42 »
Ik plaats mezelf in dit geval achter een ruit, waardoor ik heen kijk naar het gebouw met de letters

Als google earth van bovenaf een blik kan werpen op de luchthavan van Tokio, dan zou je eventueel kunnen zien of er op de plaats, van waaruit dit shot is genomen, een hal te vinden is.

Zie het een beetje als ''bloemetje'' uit de vorige serie. Daar concentreerden zich vorig seizoen ook meerdere forummers op, en het bleek gewoon een montagefoutje te zijn (reflectie....). Het was in aflevering 1 of 2. Met de hallen-opdracht.

Offline califax

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #209 Gepost op: 9-01-2010, 13:08:08 »
Analyse

Afl 1
Opd 2

De psychologie achter deze opdracht:

- 2 mensen hebben vetorecht.
- Kandidaten MET vetorecht, gaan die gebruiken, ookal ligt alles al goed.
- De mol met vetorecht is vantevoren ingefluisterd wie wat gekocht heeft, en is dus een onstabiele factor in deze vergelijking.

Vanuit gaande dat de mol geen vetorecht had, en bij de andere 8 kandidaten hoorde, had hij het meeste kans om de opdracht tot mislukking uit te laten draaien, door er voor proberen te zorgen dat alles op de goeie plaats ligt.

Mijn analyse gebaseerd op mijn verdenkingen:

De mol had geen vetorecht.
Kim en Erik waren zelf zo aan het mollen (zonder de mol te zijn in mijn optiek), door te zorgen dat 2 dingen fout lagen, wat de veto-ers weer hebben gecorrigeerd.
De mol was hier machteloos.
Opdracht geslaagd.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #210 Gepost op: 9-01-2010, 13:08:37 »
Dat wat opaweethetbeter zegt, is precies wat ik bedoel, die 6 bevindt zich ACHTER de camerapersoon........ IN de hal waarin deze staat.

Sfeershot dus. Je kan immers niet ALLES wegpoetsen.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2010, 13:23:21 door Bodejos »

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Aflevering 1
« Reactie #211 Gepost op: 9-01-2010, 13:15:26 »
Ben ik nou de eerste die ziet, dat in de intro van WIDM van dit jaar. De naam Barbara in de grond geschreven is. Het kan een opdracht zijn, maar misschien ook een teken ::joehoe::

Offline jovawi

• Forumlid
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Aflevering 1
« Reactie #212 Gepost op: 9-01-2010, 13:17:51 »
Ben ik nou de eerste die ziet, dat in de intro van WIDM van dit jaar. De naam Barbara in de grond geschreven is. Het kan een opdracht zijn, maar misschien ook een teken ::joehoe::
Denkt dat het een opdracht is, had ik idd ook al gezien.

Offline Geerte

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #213 Gepost op: 9-01-2010, 13:18:57 »
Naar mijn idee is er bij sommige al iets te veel tunnelvisie,
De eerste aflevering kan het meestal nog alle kanten op, en als je detailrijk zou gaan kijken kan je bijna iedereen wel als mol aanwijzen met een goede uitleg dan:P
Behalve Loretta dan, ik had het enigszins ook wel verwacht het is wel vaker voorgekomen dat de oudere garde eerder afvalt alhoewel ik wel benieuwd hoe ze het zou gaan doen.

De kandidaten die op de brug stonden kunnen net zo goed de mol zijn, dan ben je vooral nog niet opvallend in de eerste opdracht dat zie je wel vaker bij mollen, maar je hebt natuurlijk ook de mollen die obvious zijn zoals Milouska is geweest waarvan ieder wel geloofde dat het domheid was, dat is een risicovolle tacktiek maar het kan. Zo heb je heel wat moltachtieken en ja naar welke ga je dan kijken. Ik wacht met smart de volgende aflevering af dan kunnen we gaan spiegelen met deze aflevering dan zien we weer wat.

Ik denk dat we maar moeten luisteren naar 'Niets is wat het lijkt'!!
Ik heb idegeval meer afleveringen nodig voor mijn visie.

Offline jovawi

• Forumlid
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Aflevering 1
« Reactie #214 Gepost op: 9-01-2010, 13:21:12 »
nadat deze aflevering mijn mol weg was heb ik de aflevering nog een keer bekeken maar dan niet met een mol in me gedachte. Dan ga je meer dingen zien. Ik denk dat dit de beste manier is om te kijken, zonder een mol ingedachte, vooral de eerste paar afleveringen.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Aflevering 1
« Reactie #215 Gepost op: 9-01-2010, 13:22:14 »
Nog een keer getekend ::rofl:: Aan die 'RA' op het einde is tekenen een beetje lastig.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2010, 13:28:10 door Jelsir »

Offline Badeendje

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #216 Gepost op: 9-01-2010, 13:27:04 »
Weet niet of het al gezegd is, maar over 'Niets is wat het lijkt' (misschien in combinatie met de rode sleutel van Hind-hint): misschien komen er in alle afleveringen wel overduidelijke hints naar een bepaalde persoon (nu dus naar Hind). Het LIJKT een hint, maar dat is het niet want Niets is wat het lijkt.

Haha dat klinkt stom, maar is wel een reden om mezelf er van te overtuigen dat Hind de mol niet is. Dat wil ik namelijk helemaal niet. ::trots::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #217 Gepost op: 9-01-2010, 13:30:04 »
Dat hoefde je echt niet te doen, van die rode letters, Jelsir.

Laat ik toch denken dat het in mei/juni in Japan zomer is, en geen winter. Hoe kan daar in die tijd dan sneeuw liggen? Los daarvan: waarom zou de productie alleen de naam van Barbara zo groot spellen, en die van de anderen niet? De letters zijn groot genoeg om ook door andere kandidaten te worden opgemerkt.

En het dan nog wel leuk voor anderen om te gaan raden wie de mol kan zijn?

@Jovawi: wat jij weergeeft, is precies mijn gedachte. Door je op 1 persoon te tunnelvizieren (ander woord voor focussen), zie je niet wat anderen uitspoken.

« Laatst bewerkt op: 9-01-2010, 13:32:24 door Bodejos »

Offline jol@nd@

• Forumlid
  • ach....het is een spelletje...grrrrrrr.
Aflevering 1
« Reactie #218 Gepost op: 9-01-2010, 13:42:27 »
wanneer de kandidaten weglopen om naar de boot te gaan kijken ze allemaal om behalve Hind....omkijken doe je als je wilt weten wat er met de anderen gaat gebeuren....misschien dat Hind het al wist en weet waar ze heen gaat....zij hoeft dus niet om te kijken uit nieuwsgierigheid???? ::hypocriet::
Wie niet waagt.....

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #219 Gepost op: 9-01-2010, 14:01:58 »
Leuk gevonden. Zo zie je maar weer: iedereen ziet weer iets anders dat als ''verdacht'' kan worden uitgelegd.