Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110487 keer)

Offline Rubmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 1
« Reactie #260 Gepost op: 9-01-2010, 19:28:40 »
Nou, we zijn hier om informatie met elkaar uit te wisselen. Het is (nog) niet zo dat je echt wat wint als je de pool wint, dus waarom zou je dan niet zo vriendelijk zijn je info hier neer te zetten?

Zal wel aan mijn competatieve aard liggen  ;)

Offline Molow

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #261 Gepost op: 9-01-2010, 20:19:06 »
Zal wel aan mijn competatieve aard liggen  ;)

Ja sorry. ik dacht eerst hetzelfde. Maar ik kan het niet uitstaan dat anderen niet weten dat ik ergens achter ben gekomen. =p
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #262 Gepost op: 9-01-2010, 20:26:00 »
Ik wil iedereen alvast bedanken voor alle theorietjes over afl.1 want ik moet zelf nog een beetje 'warm draaien'en dat is het altijd fijn als anderen er al wel helemaal inzitten. Mijn theorietjes zullen ongetwijfeld nog volgen... ::)
Ik houd het voorlopig even op Barbara als mol. Maar dat is slechts mijn intuïtie..Tot later!

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
Aflevering 1
« Reactie #263 Gepost op: 9-01-2010, 21:19:19 »
Ja sorry. ik dacht eerst hetzelfde. Maar ik kan het niet uitstaan dat anderen niet weten dat ik ergens achter ben gekomen. =p

Dat had ik nou ook toen ik er achter kwam, maar ik kon me met moeite bedwingen ;)

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #264 Gepost op: 9-01-2010, 22:50:17 »
Zojuist pas aflevering 1 gekeken, was een paar dagen naar Duitsland. Dit gaat de komende 9 afleveringen hopelijk niet gebeuren. ;D

Prima eerste aflevering! Een korte introductie op deze manier vond ik veel prettiger, ik zat er gelijk helemaal in. Opdracht 1 was wat vaag uitgelegd, maar uiteindelijk begreep ik het wel. Opdracht 2 was een typische WIDM-opdracht, genieten dus! Jammer dat Loretta eruit is, ik vind haar altijd zo leuk overkomen. De groep verder is erg leuk, dit worden leuke en gezellige weken. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline M90

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #265 Gepost op: 9-01-2010, 23:07:57 »
Ik wou dit liever niet vertellen, maarja.

Je ziet in het volgende week filmpje een joker, en je ziet 2 handen die het pakken. Na onderzoek is de hand met het horloge Arjen, en de hand met het wit/blauw randje Tim. (Dat zie je ook bovenaan zn trui, vlak ervoor) Tims hand is de onderste. Dit betekend dat Tim dus sowieso een joker krijgt in aflevering 2. Misschien ook nog Arjen, of iemand anders, of misschien wel iedereen, maar als je Tim invult in de pool heb je, denk ik, dus sowieso punten. Iemand die dit kan bevestigen, of nakijken ofzo en dan zeggen of ik gelijk heb?? :)

de hand met het horloge is van Hind. het is vrij duidelijk te zien dat het een vrouwenhand is en ook dat de persoon een kledingstuk draagt met lange mouwen (Arjen had een t-shirt aan)

Offline luckyluuk12

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #266 Gepost op: 9-01-2010, 23:08:15 »
Ligt het aan mij of probeert PJ ons (en de kandidaten) extra duidelijk te maken die absoluut wel/niet gaan gebeuren.
Hij zegt dat er zeker iemand naar huis gaat deze aflevering. (Volgens mij wel 2x echt heel duidelijk in de aflevering)
Er komen écht maar 3 mensen in de finale.
De mol maakt zich bekend in aflevering 3.

En dat zegt ie allemaal meteen al bij de eerste ontmoeting.
Misschien dat het me nu in een keer opvalt maar volgens mij wordt er in andere seizoenen toch nooit zó stellig van zulk soort dingen gezegd, behalve dan dat de mol altijd in het spel blijft.

Ik weet niet wat ik er mee moet, maar ik vond het gewoon een beetje vreemd.
Nou ja niet echt vreemd maar gewoon anders dan anders.
Maar goed dit seizoen is alles anders dus. :P

Edit: die hand op het eind onderop die de "het goud" te pakken krijgt is van Tim. Die (blauw met witte dacht ik) streep op z'n mouw is hetzelfde als die op z'n kraag een shot eerder.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2010, 23:12:06 door luckyluuk12 »

Offline Molow

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #267 Gepost op: 9-01-2010, 23:21:47 »
Edit: die hand op het eind onderop die de "het goud" te pakken krijgt is van Tim. Die (blauw met witte dacht ik) streep op z'n mouw is hetzelfde als die op z'n kraag een shot eerder.

Ja, dat had ik ook gezien en al gezegd. (Zie de quote van 3 posts terug ofzo.)

Dus Tim krijgt sowieso een joker.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #268 Gepost op: 9-01-2010, 23:22:37 »
Ligt het aan mij of probeert PJ ons (en de kandidaten) extra duidelijk te maken die absoluut wel/niet gaan gebeuren.
Hij zegt dat er zeker iemand naar huis gaat deze aflevering. (Volgens mij wel 2x echt heel duidelijk in de aflevering)
Er komen écht maar 3 mensen in de finale.
De mol maakt zich bekend in aflevering 3.

En dat zegt ie allemaal meteen al bij de eerste ontmoeting.
Misschien dat het me nu in een keer opvalt maar volgens mij wordt er in andere seizoenen toch nooit zó stellig van zulk soort dingen gezegd, behalve dan dat de mol altijd in het spel blijft.

Ik weet niet wat ik er mee moet, maar ik vond het gewoon een beetje vreemd.
Nou ja niet echt vreemd maar gewoon anders dan anders.
Maar goed dit seizoen is alles anders dus. :P

Jaa idd dat met dat ie zegt over dat 3 kandidaten in de finale komen en dat het niet makkelijk wordt om daar te komen..

Heel raar.. Misschien komen er oud afgevallen kandidaten terug ofzo.. (jaa ben nog steeds van slag over Loretta :( )
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Noentje

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #269 Gepost op: 10-01-2010, 00:03:33 »
Behalve dan dat Arjen weer als eerste genoemd zoals iemand anders elders op het forum ook al opviel. Arjen schijnt heel vaak de eerste te zijn.

[edit]
Hier:

[/edit]

Uhm, ja, gek hè, als zijn naam de eerste is, alfabetisch gezien...
"Leven is het meervoud van lef"

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
Aflevering 1
« Reactie #270 Gepost op: 10-01-2010, 00:12:21 »
Haha, goed geobserveerd :P

Maarja, dat hoeft niet te betekenen dat hij als eerste in de biecht komt.
The British are not impressed.

Offline NajRad

• Forumlid
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
Aflevering 1
« Reactie #271 Gepost op: 10-01-2010, 09:38:50 »
Ik denk dat de volgende letters dan zullen worden:

"I", "G", "E", "E", "N", "H", "I", "N", "T".

:)

::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::  ::zwaai:: ::zwaai::
Alles van waarde is gevoel

Offline NajRad

• Forumlid
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
Aflevering 1
« Reactie #272 Gepost op: 10-01-2010, 10:20:23 »
Dat de mol zich bekend maakt in aflevering 3 zal wel niet ;-)) Daar zit vast de eerste echte hint in verstopt. Daar loont zich dus framesearchen en mp3 scannen (versneld,vertraagd en omgedraaid  ::schaam::)

De hind hint lijkt me een grappige om te volgen, lijkt me toch wat ver gezocht dat een kandidaat zich hiervoor laat gebruiken. Het leidt wel erg af van je eigen zoekacties.

In de eerste aflevering echt mollen is een beetje gevaarlijk denk ik. Iedereen is toch geneigd om in de eerste aflevering te zoeken naar potentiele molkandidaten en die verder nadrukkelijker te onderzoeken en in de gaten te gaan houden. Je effectiviteit als mol over het geheel is waarschijnlijk dus groter als je de eerste aflevering juist niet in het vizier van de andere kandidaten komt. Dat wordt m.i. overigens bevestigd door de hoge complexiteit van de eerste opdracht. Die gaat vanzelf wel mis. 

Al met al een leuke start van een nieuw seizoen.
Alles van waarde is gevoel

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #273 Gepost op: 10-01-2010, 12:21:38 »
Ik er is me iets op gevallen over alle mollen van de afgelopen jaren namelijk
de mol van 2007 Inge Ipenburg / actrice.
2008 Edo / Acteur/tv presentator.
2009 jon van eerd / acteur.
Oftewel ze hebben allemaal acteer ervaring en Ik ben van mening dat je wel het een en ander moet acteren als mol zijnde.
Zou dit puur toeval zijn of doelbewust door de programma makers worden gedaan.
graag jullie mening hier over ;D

VOlgens mij was Dennis de mol in 2008..  ;D En die doet alles behalve acteren.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline maikel24

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #274 Gepost op: 10-01-2010, 12:28:32 »
VOlgens mij was Dennis de mol in 2008..  ;D En die doet alles behalve acteren.

Oke foutje  :-X bedankt voor de snelle reactie was op tunnel vissie
« Laatst bewerkt op: 10-01-2010, 12:32:38 door maikel24 »

Offline Geerte

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #275 Gepost op: 10-01-2010, 13:00:07 »
Uhm, ja, gek hè, als zijn naam de eerste is, alfabetisch gezien...

Logisch ja opzich dat hij met de a begint maar de rest van de namen zijn meestal niet op alfabetische volgorde dus dan is het als nog niet logisch;)

Offline creno

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #276 Gepost op: 10-01-2010, 14:18:04 »
Misschien is mijn suggestie al gepost, maar om 14 pagina's na te lezen... ::oink::

Dit betreft de 1e opdracht:
De mol weet wat de opdracht is, dus hij/zij weet waar hij moet gaan staan om het beste te kunnen mollen, en dat is de boot omdat je dan kunt doen of je niets ziet, vlaggen verwisselen, verwarring zaaien.

Afgaande op de reacties van degene die op de boot komen weten zij dus niet hoe de anderen worden ingedeeld (heli of brug), behalve de mol, want hij/zij kijkt om om even te kijken wie er in het midden stonden (de heli) en welke vier er links stonden (de brug). Het gedoe met de blauwe vlag brengt mij tot de conclusie dat Arjen de mol is.

Offline Mister Kripple

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #277 Gepost op: 10-01-2010, 14:44:59 »
Manuel kan wel eens de mol zijn. Hij had zijn pet scheef op en dat heeft Henk de mol uit Alfred J. Kwak ook.

Offline udetje

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #278 Gepost op: 10-01-2010, 14:54:44 »
Misschien is mijn suggestie al gepost, maar om 14 pagina's na te lezen... ::oink::

Dit betreft de 1e opdracht:
De mol weet wat de opdracht is, dus hij/zij weet waar hij moet gaan staan om het beste te kunnen mollen, en dat is de boot omdat je dan kunt doen of je niets ziet, vlaggen verwisselen, verwarring zaaien.

Afgaande op de reacties van degene die op de boot komen weten zij dus niet hoe de anderen worden ingedeeld (heli of brug), behalve de mol, want hij/zij kijkt om om even te kijken wie er in het midden stonden (de heli) en welke vier er links stonden (de brug). Het gedoe met de blauwe vlag brengt mij tot de conclusie dat Arjen de mol is.

De boot is inderdaad de beste plek om te mollen. ::jaja:: En hoe kwam je op de boot? Door rechts in het rijtje te gaan staan. In de aflevering op 9:09 blijft Hind even stil staan om iets met haar tas te doen. In het volgende shot loopt ze ineens links in beeld (dus rechts is het rijtje). Dat betekend dat ze expres daar is gaan lopen! ::oink:: De mol weet van te voren waar je moet staan om op de boot te komen.
Niets is wat het lijkt... dus ook niets lijkt op hoe het is(?)

Offline creno

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #279 Gepost op: 10-01-2010, 14:57:57 »

De boot is inderdaad de beste plek om te mollen. ::jaja:: En hoe kwam je op de boot? Door rechts in het rijtje te gaan staan. In de aflevering op 9:09 blijft Hind even stil staan om iets met haar tas te doen. In het volgende shot loopt ze ineens links in beeld (dus rechts is het rijtje). Dat betekend dat ze expres daar is gaan lopen! ::oink:: De mol weet van te voren waar je moet staan om op de boot te komen.

Maar Hind kijkt bij het weglopen niet echt om, de andere drie wel, en dan met name Arjen en Kim, die zie je echt nog kijken.