Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110486 keer)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Aflevering 1
« Reactie #280 Gepost op: 10-01-2010, 17:28:06 »
Op Youtube staan een aantal backstagefilmpjes van aflevering 1, heeft iemand dat al gepost?

bijvoorbeeld deze:

even goed gemaakt ;)

en ja deze ken ik al :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #281 Gepost op: 10-01-2010, 17:38:43 »
Sorry, had mijn post al weer verwijderd...het leek even of er nieuwe filmpjes bijgekomen waren want er stond '4 dagen geleden' in mijn subscriptions lijst, maar het blijkt gewoon van afgelopen dinsdag te zijn. :-[
Tell me what your telescope says

Offline yessie

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #282 Gepost op: 10-01-2010, 18:16:18 »
Ik heb nog geen idee wie de mol is, wel zeker 6 hhahaha.
Maar zeker wil ik kwijt hoe mooi Nagasaki is, rekening houdend met dat daar de atoombom viel en hoe mooi die stad is.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
Aflevering 1
« Reactie #283 Gepost op: 10-01-2010, 18:24:42 »
Eén van de atoombommen viel er inderdaad, maar zo goed als alle Japanse steden zijn gebombardeerd. Weliswaar alleen Nagasaki en Hiroshima kregen een atoombom op hun daken, maar de verwoesting van de andere steden was er niet minder om. Ik meen dat er slechts één stad bewaard is gebleven, volgens mij Nagano.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #284 Gepost op: 10-01-2010, 20:58:12 »
Ik denk dat er zeker nog iets van het verleden te zien zal zijn, maar dat ze dat op de een of andere manier uit respect niet in de opdrachten zullen gebruiken.

Offline E-ri-Q

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #285 Gepost op: 10-01-2010, 22:12:26 »
Zo de eerste aflevering zit er op en ik heb eindelijk alle 15 pagina's helemaal gelezen, nu vanavond ook de podcast nog even luisteren en ik ben weer up to date!

Zeeeeer leuke eerste aflevering ;D Ik ben blij dat het eindelijk een keer meteen lekker begint met een spannende opdracht i.p.v. met een lange kennismaking met de kandidaten...

Ik vond de eerste opdracht verder wel warrig uitgelegd, want ik kon er maar weinig van volgen, maar ik denk nu dat ik em beter begrijp...

Nog weinig aanknopingspunten dus ik weet nog totaal niet wie de mol is.. Hind is het voor mijn gevoel gewoon niet en ik heb niet zoveel op met Barbara, dus ik wil gewoon niet dat zij het is..

Verder zal ik de eerste aflevering nog een keer goed bekijken, om alles nog eens goed op een rijtje te zetten :p

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Aflevering 1
« Reactie #286 Gepost op: 10-01-2010, 22:17:55 »
Nog even over die eerste opdracht, als de kandidaten op de pijlers al niet goed zouden staan, dan was de opdracht bijna zeker mislukt toch? Omdat de windrichting verbonden was met de kleur van een kandidaat, en zij dus bij de kleur van hun windrichting moesten staan.

Offline jovawi

• Forumlid
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Aflevering 1
« Reactie #287 Gepost op: 10-01-2010, 22:27:32 »
Ja als Barbara op de pilaar van Frits was gestaan was het kistje dat bij deze pilaar past ook niet opengegaan als ze Barbara hadden herkend(wat ze hadden) Want Frits zijn kistje was gekoppeld aan pilaar zuid. Als Barbara hier had gestaan ging deze niet open.

Maar het lijkt mij niet logisch dat hier een fout is gemaakt of je kan mollen, want met 4 beschrijvingen moet je er wel uit komen, want als je er eentje niet weet dan blijft die over. dus ik denk niet dat je hier kan mollen als mol.

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Aflevering 1
« Reactie #288 Gepost op: 10-01-2010, 22:58:27 »
Kan iemand even naluisteren wat je precies hoort als Frits vanaf de toren naar beneden staat te gillen? Hij roept: 'Hier is Frits!' en vervolgens lijkt de echo op de stem van Barbara... Rond de 18.30 minuut.
The sun came up and reality set in.

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
Aflevering 1
« Reactie #289 Gepost op: 10-01-2010, 23:01:16 »
Kan iemand even naluisteren wat je precies hoort als Frits vanaf de toren naar beneden staat te gillen? Hij roept: 'Hier is Frits!' en vervolgens lijkt de echo op de stem van Barbara... Rond de 18.30 minuut.

Frits roept inderdaad 'Hier is Frits' en dan hoor je de echo van Barbera hetzelfde roepen, en een paar seconden later opnieuw.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Lautjuh

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #290 Gepost op: 10-01-2010, 23:06:41 »
Beter was de mol niet op de pijlers gaan staan dan, want je hebt daar zo weinig invloed op het spel. De kans dat de drie anderen op de verkeerde pijlers gaan staan is volgens mij best klein.

De helikopter lijkt me de beste plek, want daar heb je de grootste invloed op het eindresultaat. Ook omdat je met zijn tweeen bent en je de ander misschien sneller kan overtuigen dan wanneer je met meerdere mensen bent.

Offline jovawi

• Forumlid
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Aflevering 1
« Reactie #291 Gepost op: 10-01-2010, 23:10:59 »
Mij lijkt de boot de beste plek. Het lijkt me lastig om sowieso de kandidaten te zien en als mol kan je hierin dan ook nog mollen. In de heli zie je toch duidelijk de vlaggen. Als je als mol combinaties gaat veranderen die doorgegeven zijn vanaf de boot word je ten eerste denk ik tegengehouden door de andere in de heli en ten tweede valt het snel op.

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Aflevering 1
« Reactie #292 Gepost op: 10-01-2010, 23:19:38 »
Frits roept inderdaad 'Hier is Frits' en dan hoor je de echo van Barbera hetzelfde roepen, en een paar seconden later opnieuw.

Hoorde ik het toch goed. Maar dat is toch raar? Als er twee mensen roepen 'Hier is Frits'.. dan snappen de mensen op de boot er niets meer van.
The sun came up and reality set in.

Offline Geerte

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #293 Gepost op: 11-01-2010, 11:26:00 »
Hoorde ik het toch goed. Maar dat is toch raar? Als er twee mensen roepen 'Hier is Frits'.. dan snappen de mensen op de boot er niets meer van.

Nou miss kun je dus wel een beetje mollen op de pijlers:P

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Aflevering 1
« Reactie #294 Gepost op: 11-01-2010, 13:17:44 »
Ik heb is gekeken naar het beklimmen van de trap naar de tempel. Naar de verdeling van de deelnemers over de eerste drie teams. De rechter vier staan op de boot, de linker vier op de pilaren, en de middelste twee in de helicopter.
Je mag zelf bepalen waar de mol zou gaan zitten. Ik zou op de boot gaan staan.

Dit is de volgorde gaandeweg de beklimming:

Sanne, Kim en Arjen begonnen gelijk op hun 'boot' positie.
Loretta, Manuel begonnen gelijk op hun 'pilaar' positie.
Tim begon op zijn helicopter positie.

Opvallend is dat Barbara vrij snel switcht van kant. Ze start uiterst rechts, maar eindigt toch op de pilaar positie.
Hint start in het midden, komt dan achter de groep te lopen, en eindigd helemaal rechts op de boot-positie.
Erik start links, maar schuift op naar het midden op de helicopter-positie.

Barbara was al niet mols omdat ze op de goede pilaar stond, maar nog minder voor mij omdat ze van de boot positie naar de pilaarpositie is gelopen.

PS. Het derde shot is horizontaal gespiegeld voor het overzicht! Deze is immers van achteren gefilmd.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Lautjuh

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #295 Gepost op: 11-01-2010, 13:24:26 »
 ::ok:: goed gevonden. Grote kans dat de mol naar die positie loopt waar hij wil zijn.

Bij de tweede opdracht is er ook iemand die nadat Loretta haar hand opstak voor vetorecht, meteeen oppert dat er ook een man bij moet. Lijkt me ook mols, in aanmerking gekomen dat de mol geen vetorecht wil. Volgens mij is het Kim, die Manuel oppert, en Sanne zegt meteen dat ze het daar mee eens is.
Opvallend hoe snel dat besloten wordt trouwens, er zijn wel eens langere discussies aan vooraf gegaan...
« Laatst bewerkt op: 11-01-2010, 13:34:02 door Lautjuh »

Offline Xyzzal

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #296 Gepost op: 11-01-2010, 13:45:36 »
Hallo ik ben nieuw hier.

Zoals iedereen hier heb ik ook de eerste aflevering zo snel mogelijk bekeken. Er vielen me een paar dingen op, maar de meeste dingen daarvan zijn al genoemd (sleuter Hind etc.). Wat mij echter ook opviel was dat helemaal aan het einde van de aflevering tijdens de vooruitblik voor de volgende week je Arjen heel kort hoort zeggen "Er zit maar één mol in het spel." Misschien is het niks, maar ik dacht, laat ik het toch maar even noemen.

Offline DikkeControleur

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #297 Gepost op: 11-01-2010, 14:10:21 »
Nogmaals opdracht 1. Nu met een verslag van wie wat zegt enzo.

Heenweg: Arjen legt uit welke toren welke windrichting is. Dit is correct.
Arjen hangt vast de oostvlag op, en beslist dus niet mee wie waar staat. (zo lijkt 't)
Kim: “Het is volgens mij de trui van Barbara” (17:58)  (Wie checkt ff dat dit Kim is?)
Barbara:” Joehoehoe. Ze hebben ons gezien, ik hoorde wat. Hallo!!!”
Hind: “Het is Barbara, ja” (18:20)
Barbara: “Barbara hier!Barbara, rood haar. Barbara”
Frits: “Hier is Frits! Ze zijn met een rood doek bezig. Hier is Frits”
Barbara: “Hier is Frits”
Hind: “Tim zegt ze. Tim.”
Hind of Kim: “Iets met een ‘ie’ ”

Terugweg. Arjen hangt vast de West-vlag op.
Sanne: “Is dat Erik?”
Hind: “We moeten gaan gokken jongens” (20:58)
Arjen: “Ja, Manuel dan heh” Terwijl hij een vlag afhaald.
Kim: “Erik en Manuel”
Hind: “Ja, ik denk daar inderdaad Erik en daar Manuel dan”

Conclusies
Arjen heeft de windrichtingen van de brugpijlers goed!
Hind verstaat Barbara verkeerd en hoort ‘Tim’ ipv ‘Frits’.
Arjen trekt zich terug in het kijken wie waar staat. Hij hijst de vlaggen.
Sanne hijst ook vlaggen, maar volgens mij zegt zij dat Erik op de west toren staat. (wat fout is)
Arjen zegt dat Manuel op Noord staat ipv Loretta.
Hind bevestigd Arjen foute inzicht.
Arjen en Sanne proberen 2x blauw te hijsen, wat toch een idee moet geven dat ze fout zitten. Maar Hind en Kim vinden het schijnbaar ook een prima fout.
En geen van allen kijken met hun kijker wie in de helicopter zit. Of wel, en was ’t niet te zien.
Waarom konden ze wel Barbara verstaan, en niet Manuel?
Heenweg (Barbara/Frits) krijgt veel meer zendtijd dan terugweg. Is de mol op de terugweg bezig geweest?
Volgens Hind zit Frits in de helicopter omdat Frits hoogtevrees heeft! Arjen is hier nog kritisch op.
Arjen erkend dat (hij) de vlaggen 'belabberd' heeft opgehangen.

PS. Het is heel moeilijk om Hind en Kim uit elkaar te houden. Met name 17:58 zou ik zeker willen weten wie als eerste Barbara herkend.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2010, 14:21:14 door DikkeControleur »

Offline M90

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #298 Gepost op: 11-01-2010, 14:20:53 »
Mooi overzicht  ::ok::

moeilijk uit elkaar te houden die twee. dit hoor ik erin:
Kim - "Wil jij oost.."
Arjen - "..Ik hang alvast een oost op"
Kim - "oost"
Hind - "Het is volgens mij een vrouw, volgens mij is dat Barbara"

Offline DikkeControleur

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #299 Gepost op: 11-01-2010, 14:24:14 »
Mooi overzicht  ::ok::

moeilijk uit elkaar te houden die twee. dit hoor ik erin:
Kim - "Wil jij oost.."
Arjen - "..Ik hang alvast een oost op"
Kim - "oost"
Hind - "Het is volgens mij een vrouw, volgens mij is dat Barbara"
Oei, jij denkt dus dat Hind Barbara goed herkend. Dat vraagt om een derde (vierde?) opinie van iemand.
De hamvraag is dus wie van de dames zorgt hier voor geld in de pot?

Om 27:10 komt extra licht op de zaak rondom de Frits/Tim mix-up als Sanne en Tim met elkaar overleggen.
Volgens Sanne was het Hind die verstond dat er Tim werd geroepen. Schijnbaar heeft Kim eerst aangegeven dat zij 't niet had gehoord. We kunnen dus haast wel aannemen dat obv van wat horen en te zien krijgen dat Hind de pot hier 1000 euro heeft gekost.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2010, 16:07:34 door DikkeControleur »