Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110488 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Aflevering 1
« Reactie #320 Gepost op: 11-01-2010, 18:55:15 »
ok, we gaan weer even een doorgedraaide tunnelvisie creeëren.... :P

IT loungeclub --> Lijkt en klinkt toch verdraaid veel op E.T.!! HINT!! Ik bedoel HIND

Barbara hield van E.T.

Offline Happy Hanna

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #321 Gepost op: 11-01-2010, 18:58:57 »
Hoi!

Ik ben eigenlijk vooral een meelezer van dit forum, maar ik hoorde bij het terugkijken van afl. 1 nog iets opvallends wat ik hier niet zo snel terug heb gelezen (maar vergeef me als het al wel genoemd is). Bij de introductie van PJ zegt hij ; maar 2 van jullie zullen zover komen (in de finale)... en de mol natuurlijk. Dit lijkt erop alsof de mol zich niet tussen de 'jullie' bevindt. Hoewel ik de theoriën over dat PJ wellicht de mol zou zijn niet geloof, is dit toch een aparte zin....

Wat vinden jullie?

Offline Molhunter..!!

• Forumlid
  • Mol na afl 1: Patrick
Aflevering 1
« Reactie #322 Gepost op: 11-01-2010, 19:01:07 »
Barbara hield van E.T.

Ow, hahah, foutje!

eerlijk gezegd is mijn tunnelvisie ook nog niet erg waterdicht!! haha
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline Lautjuh

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #323 Gepost op: 11-01-2010, 19:06:29 »
Ow, hahah, foutje!

eerlijk gezegd is mijn tunnelvisie ook nog niet erg waterdicht!! haha

;D
Geeft niks, van tunnels moet je altijd verre blijven. :P

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Aflevering 1
« Reactie #324 Gepost op: 11-01-2010, 19:22:55 »
Hoi!

Ik ben eigenlijk vooral een meelezer van dit forum, maar ik hoorde bij het terugkijken van afl. 1 nog iets opvallends wat ik hier niet zo snel terug heb gelezen (maar vergeef me als het al wel genoemd is). Bij de introductie van PJ zegt hij ; maar 2 van jullie zullen zover komen (in de finale)... en de mol natuurlijk. Dit lijkt erop alsof de mol zich niet tussen de 'jullie' bevindt. Hoewel ik de theoriën over dat PJ wellicht de mol zou zijn niet geloof, is dit toch een aparte zin....

Wat vinden jullie?

Heel opvallend..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline vveerraak

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #325 Gepost op: 11-01-2010, 19:30:58 »
Hoi!

Wat vinden jullie?

De mol staat figuurlijk gezien apart van de rest, omdat hij/zij een andere missie heeft. Daarom vind ik deze uitspraak van PJ juist correct, want hij heeft het tegen de kandidaten.

Overigens, een paar algemene observaties:

- Is het wel eens bij iemand opgekomen dat de mol, wie het ook mag zijn, wellicht geknoeid heeft met het verrekijkertje? Er werd nogal geklaagd dat het een flutding was, waarmee je weinig scherps kon zien. Het lijkt me niet zo moeilijk zo'n ding stiekem te 'mollen'.
- Hind dacht of iig beargumenteerde, op lichtelijk onnavolgbare wijze, dat Frits wel in de helikopter móest zitten omdat hij hoogtevrees had en een pijler dan te eng voor hem zou zijn.
Tell me what your telescope says

Offline M90

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #326 Gepost op: 11-01-2010, 19:51:51 »
ik vond dat ook wel scherp opgemerkt van arjen :P

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Aflevering 1
« Reactie #327 Gepost op: 11-01-2010, 20:21:50 »
Wat me trouwens ook opvalt, op de site van de avro staan ook nog een paar andere filmpjes.

Een van deze filmpjes wordt de kandidaten de vraag gesteld of ze de mol zijn, en daarbij wordt het ook aan PJ gevraagd. Deze zegt daarop dat in de afgelopen jaren nog nooit de presentator de mol is geweest, dus dat hij het niet is. Vervolgens zegt hij toch nog, maja, dit is wel seizoen 10 en ja, niet is wat het lijkt.
Op de ikbendemol2010 YouTube staat ook nog het volgende filmpje:

Ik weet niet hoe deze fan aan die filmpjes komt, maar als PJH nu toch nog de mol blijkt dan... ehm... vindt ik het denk ik niet zo leuk.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
Aflevering 1
« Reactie #328 Gepost op: 11-01-2010, 20:55:13 »
c) Arjen is zelf de Mol en probeert hier een andere kandidaat verdacht te maken

Ik vind het volgende lijstje opvallend:
        1e uitvaller-> Mol
seizoen  1. vrouw   -> vrouw
seizoen  2. vrouw   -> man
seizoen  3. man     -> man (11 deelnemers!)
seizoen  4. man     -> vrouw
seizoen  5. man     -> vrouw
seizoen  6. man     -> vrouw
seizoen  7. man     -> vrouw
seizoen  8. vrouw   -> man
seizoen  9. vrouw   -> man
seizoen 10. vrouw   -> ?
Al zes seizoenen lang is de eerste afvaller van een ander geslacht dan de Mol. Als dat dit jaar weer zo is en de Mol zat op de boot dan is het volgens mij niet moeilijk om de Mol te vinden.
Ja, daar hadden we vorig jaar ook een hele discussie over :P Het is inderdaad zo dat als de mol een man is, er iets meer kans is dat de eerste afvaller een vrouw is.
Maar het kan natuurlijk ook dat Loretta gewoon minder goed heeft opgelet en echt significant meer vragen fout had dan haar medekandidaten.

(...) helikopter (...)
Zeg maar gewoon wentelwiek, als we het dan toch onnodig gaan vernederlandsen... :P
The British are not impressed.

Offline vveerraak

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #329 Gepost op: 11-01-2010, 21:07:12 »
Zeg maar gewoon wentelwiek, als we het dan toch onnodig gaan vernederlandsen... :P

Dat klinkt meer als vervlaamsen :P
Tell me what your telescope says

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Aflevering 1
« Reactie #330 Gepost op: 11-01-2010, 21:07:18 »
Ik vind het volgende lijstje opvallend:
        1e uitvaller-> Mol
seizoen  1. vrouw   -> vrouw
seizoen  2. vrouw   -> man
seizoen  3. man     -> man (11 deelnemers!)
seizoen  4. man     -> vrouw
seizoen  5. man     -> vrouw
seizoen  6. man     -> vrouw
seizoen  7. man     -> vrouw
seizoen  8. vrouw   -> man
seizoen  9. vrouw   -> man
seizoen 10. vrouw   -> ?
Al zes seizoenen lang is de eerste afvaller van een ander geslacht dan de Mol. Als dat dit jaar weer zo is en de Mol zat op de boot dan is het volgens mij niet moeilijk om de Mol te vinden.

Inderdaad opvallend. Maar het geeft geen nieuwe info .... alleen dat de kans nu iets groter is dat De Mol een man is. Houdt de Pool daar eigenlijk rekening mee ?   ::vergroot::
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
Aflevering 1
« Reactie #331 Gepost op: 11-01-2010, 21:11:51 »
Dat klinkt meer als vervlaamsen :P
Oh, nou, dat zou nog beter zijn eigenlijk, die Vlamingen houden hun taal tenminste nog hoog in het vaandel.

Inderdaad opvallend. Maar het geeft geen nieuwe info .... alleen dat de kans nu iets groter is dat De Mol een man is. Houdt de Pool daar eigenlijk rekening mee ?   ::vergroot::
Nee, omdat het kansberekening blijft. De kans dat de mol een man is, is na dit vertrek slechts iets hoger, maar nog altijd te weinig om er conclusies aan te verbinden. En dat is voor de pool ook helemaal niet nodig, want over een aantal weken is de mol wel 100% zeker en dan zullen je antwoorden ook wel 100% goed of fout zijn.
The British are not impressed.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Aflevering 1
« Reactie #332 Gepost op: 11-01-2010, 21:16:53 »
En dat is voor de pool ook helemaal niet nodig, want over een aantal weken is de mol wel 100% zeker en dan zullen je antwoorden ook wel 100% goed of fout zijn.

Dan nog is het dus voordeliger om nu in te vullen dat De Mol een man is ... dan is je kans dat je hier nog punten voor hebt aan het eind van de rit 5/9. Dus je zou kunnen verdedigen dat het eerlijker zou zijn voor de Pool om minder punten te geven aan mensen mensen die nu eventueel goed voorspellen dat De Mol een man is dan aan mensen die goed voorspellen dat De Mol een vrouw is  ::) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
Aflevering 1
« Reactie #333 Gepost op: 11-01-2010, 21:18:36 »
Maar over 2 afleveringen kan het weer andersom zijn, bij wijze van spreke

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #334 Gepost op: 11-01-2010, 21:27:31 »
waar kan ik dit nou het beste posten?

Er is stevig geknipt, en als je Loretta goed beluistert, zijn alle mannelijke deelnemers al aan dse beurt geweest (en ook een paar vrouwelijke, overigens). Maar we krijgen dus niet alle schermen te zien. Loretta zegt: dan blijven de meisjes over.

Is dit al gepost, dan mag het weg. Misschien is het niets, maar waarom laten ze niet alle groene schermen zien?

Offline Erik TKS

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #335 Gepost op: 11-01-2010, 21:36:29 »
Ja, daar hadden we vorig jaar ook een hele discussie over. Het is inderdaad zo dat als de mol een man is, er iets meer kans is dat de eerste afvaller een vrouw is.

Ik heb het topic nog even opgezocht. Ik weet niet of ik nog steeds achter mijn redenering van toen sta maar het kwam toen wel allemaal goed uit: voorspelling Mol=man op basis van de afvallers terwijl er nog maar 1 man in het spel zat.

Offline Lautjuh

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #336 Gepost op: 11-01-2010, 21:43:14 »
maar waarom laten ze niet alle groene schermen zien?

Omdat dat te lang duurt?

Offline Molhunter..!!

• Forumlid
  • Mol na afl 1: Patrick
Aflevering 1
« Reactie #337 Gepost op: 11-01-2010, 21:50:33 »
Omdat dat te lang duurt?

Kan een WIDM-aflevering TE lang duren dan :P
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline yessie

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #338 Gepost op: 11-01-2010, 21:51:50 »
Ik vind de uitspraak van Erik nogal naar voorkennis rieken.
Tim zegt in de helikopter dat hij iets oranjes ziet in het midden op het dek zonder dat er uberhaupt nog iets is gebeurd.
Erik zegt vervolgens: Ik denk dat ze vlaggen gaan hijsen. Hoe komt hij daarop?

Offline tureluurs

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #339 Gepost op: 11-01-2010, 21:59:33 »
waar kan ik dit nou het beste posten?

Er is stevig geknipt, en als je Loretta goed beluistert, zijn alle mannelijke deelnemers al aan dse beurt geweest (en ook een paar vrouwelijke, overigens). Maar we krijgen dus niet alle schermen te zien. Loretta zegt: dan blijven de meisjes over.

Is dit al gepost, dan mag het weg. Misschien is het niets, maar waarom laten ze niet alle groene schermen zien?

Ik vond het al zo stroefjes gaan met die schermen, net alsof het niet klopte. Maar dit zou het verklaren, gewoon weggeknipt. Ik neem aan om tijd uit te sparen.