Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110492 keer)

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #340 Gepost op: 11-01-2010, 22:05:24 »
Waarom ging Barbara in een dierenwinkel een bal kopen?
Kan het niet zo zijn dat we de link moeten leggen bij dat de mol een dier is?

Offline Molhunter..!!

• Forumlid
  • Mol na afl 1: Patrick
Aflevering 1
« Reactie #341 Gepost op: 11-01-2010, 22:13:30 »

HAHAH, het gaat weer lekker mensen!!
Straks komt de theorie dat er 10 mollen zijn, want ze dragen allemaal een zonnebril :P
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline kabouter

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #342 Gepost op: 11-01-2010, 22:23:46 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Hoe meer je hier leest, hoe meer je gaat twijfelen.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Aflevering 1
« Reactie #343 Gepost op: 11-01-2010, 22:29:21 »
Geniale reactie dit ::rofl:: Barbara MOL ::bravo::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Iris_77

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #344 Gepost op: 11-01-2010, 22:33:22 »
- Is het wel eens bij iemand opgekomen dat de mol, wie het ook mag zijn, wellicht geknoeid heeft met het verrekijkertje? Er werd nogal geklaagd dat het een flutding was, waarmee je weinig scherps kon zien. Het lijkt me niet zo moeilijk zo'n ding stiekem te 'mollen'.

Hier heb ik ook over nagedacht, want ze klaagden er inderdaad behoorlijk over. Maar ik heb wel een idee waarom ze niet goed konden zien door die verrekijker. Ik weet alleen niet of mijn idee klopt, aangezien ik niet veel verstand heb van verrekijkers.

Maar is het niet zo dat je een verrekijker scherp moet stellen op een bepaald punt, omdat het beeld anders wazig is? En ze zaten natuurlijk op een varende boot. Dus als de kijker dan net scherp gesteld was, waren ze alweer wat dichter bij de pilaar en stond de kijker niet meer scherp.
Arjen was 't geloof ik, die zei dat hij het maar heel even scherp zag en dan werd het weer wazig, of iets van die strekking. Je kunt natuurlijk niet uitsluiten dat er gemold is met de kijker, maar volgens mij is het probleem eerder dat ze gewoon geen vast punt (of vaste afstand tussen zichzelf en de pilaren) hadden om op scherp te stellen.

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Aflevering 1
« Reactie #345 Gepost op: 11-01-2010, 22:36:37 »
Ik vind de uitspraak van Erik nogal naar voorkennis rieken.
Tim zegt in de helikopter dat hij iets oranjes ziet in het midden op het dek zonder dat er uberhaupt nog iets is gebeurd.
Erik zegt vervolgens: Ik denk dat ze vlaggen gaan hijsen. Hoe komt hij daarop?

Als Erik al de mol is zou hij toch niet zo dom zijn om op zo een manier zijn mond voorbij te praten? Zo raar is die opmerking trouwens niet, als je het mij vraagt.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
Aflevering 1
« Reactie #346 Gepost op: 11-01-2010, 22:38:38 »
Je hoort Hind wel iets mompelen van: momentje nog, ik ben hem aan het scherpstellen. In het begin.

@Yessie, dat gevoel kreeg ik er inderdaad ook bij...maar ik heb ook het idee dat ze wat meer info hadden gekregen dan in de aflevering aan ons werd getoond (' er zijn 4 combinaties, zei Pieter Jan' ), dus misschien was het met die info wel makkelijker te raden wat de bedoeling van de opdracht was.

Offline benjamin76

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #347 Gepost op: 11-01-2010, 22:47:32 »
Ik heb Barbara voorlopig als mol staan.

Bij de eerste opdracht zegt ze nl voordat ze het zakje met de kompas opent

"hier  hebben we een kompas"
waarna ze het zakje open doet en zich bedenkt dat ze een fout heeft gemaakt (ze kon helemaal niet weten wat er in het zakje zat, waarna ze snel zegt.

"denk ik"

Offline theluckyboatman

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #348 Gepost op: 11-01-2010, 22:51:43 »
Vera bedankt met dit soort dingen hield ik dus niet rekening maar zoiets is een Mollen actie, het is zeker voorgekomen.
Een goede speur tip!
Ananas

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
Aflevering 1
« Reactie #349 Gepost op: 11-01-2010, 22:55:18 »
Valt me op dat we al veel meer aanknopingspunten hebben dan vorige jaren, toen kon ik nog moeilijk een mol aanwijzen omdat ik of nog te weinig gezien heb, of overspoeld werd met duizenden theorieën over 9 kandidaten.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Molhunter..!!

• Forumlid
  • Mol na afl 1: Patrick
Aflevering 1
« Reactie #350 Gepost op: 11-01-2010, 22:55:29 »
Een verrekijker saboteren... Waar moet ik dan aan denken?
Onscherp stellen? (iedereen moet het toch op zijn eigen ogen scherpstellen)
Vettigheid op de lenzen? (zie je de mol al met een pakje boter in zijn of haar binnenzak:P)

hmm... het kan, maar ik vind het niet een hele goeie....
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline M90

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #351 Gepost op: 11-01-2010, 23:00:30 »
er viel mij nog iets op... (misschien is het al eerder gezegd)
op 22:15 zegt erik, "dan gokken we die blauwe maar op oranje, denk ik"
maar gegeven dit papiertje is dat nogal raar. oranje stond maar één keer op het papier (en dat was tim). blauw op oranje gokken was hoe dan ook fout.

Begreep of erik, of tim (of beide) deze opdracht niet, of is dit gewoon een actie van de mol?

Offline tureluurs

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #352 Gepost op: 11-01-2010, 23:07:35 »
Een verrekijker saboteren... Waar moet ik dan aan denken?
Onscherp stellen? (iedereen moet het toch op zijn eigen ogen scherpstellen)

idd. wat voor de een scherp is, klopt voor de ander niet.
de mol zou wel kunnen klooien door steeds er even door te kijken op zijn/haar scherpte en dan zeggen niets te zien en dan weer af te geven, terwijl de ander dan steeds net onvoldoende tijd krijgt om de kijker op zijn of haar scherpte te krijgen. Bovendien is het heel lastig door een kijker te zoeken terwijl je op een bewegend iets bent (zoals een boot), want je kunt niet echt fixeren op hetgeen je wilt bekijken, je moet steeds meebewegen. En dat is best lastig, lijkt mij.

Offline Erik TKS

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #353 Gepost op: 11-01-2010, 23:07:50 »
Ik heb Barbara voorlopig als mol staan. Bij de eerste opdracht zegt ze nl voordat ze het zakje met de kompas opent "hier  hebben we een kompas" waarna ze het zakje open doet en zich bedenkt dat ze een fout heeft gemaakt (ze kon helemaal niet weten wat er in het zakje zat), waarna ze snel zegt. "denk ik"
Scherp gezien! ::ok:: Hm, wat moeten we hiervan maken...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Aflevering 1
« Reactie #354 Gepost op: 11-01-2010, 23:17:33 »
Scherp gezien! ::ok:: Hm, wat moeten we hiervan maken...

Tja, we weten niet of er van te voren verteld is welke hulpmiddelen ze tot hun beschikking hadden. Kan me best voorstellen dat dat allemaal keurig is uitgelegd. (Was het wel waarschijnlijker geweest dat Barbara "het kompas" zou zeggen i.p.v. "een kompas" moet ik zeggen. :))

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
Aflevering 1
« Reactie #355 Gepost op: 11-01-2010, 23:22:52 »
Zou ze sowieso het kompas willen vinden? Zou ze als ze de mol is het niet beter kwijtmaken en dan de anderen ervan proberen te overtuigen dat ze op een andere manier maar moeten uitzoeken wat noord oost west en zuid is?
The British are not impressed.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Aflevering 1
« Reactie #356 Gepost op: 11-01-2010, 23:23:58 »
En zo gek is het niet om een kompas te verwachten als je met de windrichtingen in de weer moet.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Aflevering 1
« Reactie #357 Gepost op: 11-01-2010, 23:24:15 »
Zou ze sowieso het kompas willen vinden? Zou ze als ze de mol is het niet beter kwijtmaken en dan de anderen ervan proberen te overtuigen dat ze op een andere manier maar moeten uitzoeken wat noord oost west en zuid is?
das dan weer wat opvallend denk ik....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
Aflevering 1
« Reactie #358 Gepost op: 11-01-2010, 23:25:38 »
Kan een WIDM-aflevering TE lang duren dan :P
Nou ja, als je moet kiezen tussen 8 groene schermen laten zien of meer van een opdracht, zou ik ook voor de opdracht kiezen en er wat schermen uitknippen. Het gaat er niet zozeer om dat widm niet lang duurt, maar dat widm maar zoveel tijd krijgt en ze daar nu eenmaal alles in moeten proppen.
The British are not impressed.

Offline Xyzzal

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #359 Gepost op: 11-01-2010, 23:57:58 »
Ik heb Barbara voorlopig als mol staan.

Bij de eerste opdracht zegt ze nl voordat ze het zakje met de kompas opent

"hier  hebben we een kompas"
waarna ze het zakje open doet en zich bedenkt dat ze een fout heeft gemaakt (ze kon helemaal niet weten wat er in het zakje zat, waarna ze snel zegt.

"denk ik"
Volgens mij is het geknipt. Het shot begint met dat ze het zakje net half open heeft en er in kijkt en een kompas denkt te zien en daarom zegt ze "hier hebben we een kompas", wat ook logisch is in verband met de windrichtingen die met de opdracht te maken hebben. Het "denk ik" dat daar na volgt komt op het moment dat het kompas uit het zakje schiet en ze misschien een andere vorm verwachtte of iets dergelijks. Daarom denk ik dat dit geen aanwijzing is voor Barbara als mol.