Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110496 keer)

Offline annebeth

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Aflevering 1
« Reactie #380 Gepost op: 12-01-2010, 15:07:54 »
Het zal inderdaad wel een soort liftopdracht zijn, of bijvoorbeeld een opdracht waarin iedereen moet zeggen "Ik ben de mol". Indirect zal de mol zich dan bekend maken.

Ik zie PJ toch niet zo snel opeens kandidaat worden...

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Aflevering 1
« Reactie #381 Gepost op: 12-01-2010, 16:27:34 »
Ik heb die uitspraak van PJ toch niet helemaal lekker zitten. Hij zegt: "in aflevering 3 zal de mol zich bekend maken."

Nou heb ik ook hier eens even m'n hersens over gekraakt en wat onderzoek gedaan en zo ben ik tot de volgende conclusie gekomen met een maat van mij.

Stel je voor, er is momenteel 1  :), deze mol maakt zich bekend in aflevering 3. Wanneer dat gebeurt zou het spel over zijn omdat iedereen weet wie de mol is. Maar als je dit nou eens koppelt met een van m'n eerdere posts waarin ik het heb over het filmpje van PJ waarin hij zegt dat de presentator de mol niet kan zijn, dan komen we ergens.

Ik heb namelijk vernomen (van iemand die dit al beweerde voor aflevering 1) dat in aflevering 3, de mol naar voren zal stappen en zal bekennen dat hij de eerste 3 afleveringen de mol is geweest. Op dat punt zal die mol presentator worden en zal PJ mee gaan doen in het spel als kandidaat.
Vanaf dat punt is er dus een nieuwe mol die ontmaskerd gaat worden en misschien dat deze zelfs gekozen gaat worden door de oude mollen.

't is maar een hersenspinsel, maar ik vind het wel erg verdacht dat mijn bron van te voren al wist te vertellen dat in aflevering 3 de mol bekend wordt, en vervolgens in aflevering 1 blijkt dat ook nog te kloppen!!!!
Speculatie: Ik geloof dat als de mol écht bekend gemaakt gaat worden in aflevering 3 (door naar voren stappen), er op dit moment twee mollen in het spel zullen zitten. De mol die het meest gekozen wordt in de tests valt dan af of de mol die het minst weet over de andere mol. Het spel gaat dan alsnog door met de overgebleven mol.
Ik geloof er in elk geval niet in dat PJH mee gaat doen met het spel, of dat er na aflevering 3 een andere mol komt. Dat lijkt mij niks.

Ik vindt het echter veel voor de hand liggender dat het inderdaad over een een 'lift'-achtige opdracht gaat, of dat de kandidaten moet optreden voor een grote groep Japanners (en zich dus bekend (famous) maken).

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Aflevering 1
« Reactie #382 Gepost op: 12-01-2010, 16:28:24 »
aan het voorstukje te zien zijn er 4 opdrachten komende donderdag.

Stadopdracht
Reuzenrad
Lasergame
Jokerveiling.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline yessie

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #383 Gepost op: 12-01-2010, 16:49:23 »
In vorige series was de mol ook te zien / te ontmaskeren in een bepaalde aflevering zoals toen werd gezegd. Toen werd die mol ook niet letterlijk naar voren gehaald dus dat zal nu ook niet gebeuren.

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Aflevering 1
« Reactie #384 Gepost op: 12-01-2010, 18:56:24 »
Ik ga er gewoon na de vorige aflevering ff vanuit dat de mensen op de brug geen Mol zijn.
Frits en Manuel waren duidelijke kandidaten deze aflevering en Barbara is voor mij met haar voetbal ook geen duidelijke mol.

Het feit dat Kim en Erik naar Manuel seinen dat er ook nog een bal ligt van Barbara maakt hen ook al geen mol meer. En als ze mollenstreken hebben uitgehaald, was dat vooral te opvallend.

Dan blijven voor mij Tim, Sanne, Arjen en Hind nog over als potentiële mollen. En met die gedachte ga ik overmorgen de tweede aflevering in!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Molz0r

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #385 Gepost op: 12-01-2010, 20:31:00 »
Wat gevonden, aan het begin, bij de eerste ontmoeting met PJ , loopt iedereen naast elkaar, ergens rond 9:30 , als ze stil staan, kijkt sanne heel erg om zich heen , lijkt wel of ze kijkt of ze 'goed' staat, als mol zijnde..

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #386 Gepost op: 12-01-2010, 21:07:24 »

Stadopdracht >> seizoen 5 - Australië of seizoen 9 - Jordanië
Reuzenrad >> seizoen 9 - Noord Ierland
Lasergame >> seizoen 5 - Australië
Jokerveiling. >> seizoen 6 - Argentinië

Zat verwijzingen naar voorgaande series dus! :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline vveerraak

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #387 Gepost op: 12-01-2010, 21:39:13 »
Met al dat gedoe over dat de mol zich bekend zal maken...(misschien is dit wel het verkeerde topic maar ok)...ik denk toch wel dat ze iets méér/anders gaan doen dan in vorige jaren, want dat geintje met die liftopdracht en die kaarsen enz. hebben we nu al vaak genoeg gezien.
Natuurlijk weten we daarna nog steeds niet wie de mol is  ;D
Tell me what your telescope says

Offline Kleinmarleentje

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #388 Gepost op: 12-01-2010, 22:20:51 »
Het is VAST al genoemd, maar ik heb nog niet de tijd gehad om alle reacties te lezen, maar kim zei: Kennis Is Macht. K-I-M, opvallende uitspraak.

De rode kleur van Hind is TE opvallend. Ook de shots met de rode visjes en de rode hond zouden ernaar kunnen verwijzen.

Tim zei misschien wel in het Japans: 'ik ben de mol'

En bij het invullen van de test leek de figuur die Barbara voor moest stellen, niet echt op Barbara 'niets is wat het lijkt.'

Sorry voor mn late reacties en misschien zijn deze al wel 100x genoemd, maar toch..

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Aflevering 1
« Reactie #389 Gepost op: 12-01-2010, 23:05:03 »
Waarschijnlijk allang gezegd ...

Als Tim en Erik beginnen met de sleutels neerleggen, gaat Erik meteen de fout in door de 2 kleuren bij Barbara - Oost te verwisselen. Maar even later leggen ze de Barbara sleutel toch goed. Ik denk te zien dat Erik net nog iets zegt van "sorry" en dat Tim hem dus verbeterd heeft, maar dat dat niet in beeld is gebracht.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #390 Gepost op: 12-01-2010, 23:25:36 »
Waarschijnlijk allang gezegd ...

Als Tim en Erik beginnen met de sleutels neerleggen, gaat Erik meteen de fout in door de 2 kleuren bij Barbara - Oost te verwisselen. Maar even later leggen ze de Barbara sleutel toch goed. Ik denk te zien dat Erik net nog iets zegt van "sorry" en dat Tim hem dus verbeterd heeft, maar dat dat niet in beeld is gebracht.

Dat moet haast wel, want hoe anders kunnen ze het kluisje van Barbara wel open krijgen terwijl ze het dus qua vlaggen verkeerd doorkregen...
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Ninka

• Forumlid
  • Yvon, Milouska, ...
Aflevering 1
« Reactie #391 Gepost op: 13-01-2010, 01:13:16 »
Fijn, weer een nieuw seizoen!

Dit is mijn eerste post dit jaar, en omdat ik niet alle 20 pagina's van dit topic heb doorgelezen, bestaat er een dikke kans dat mijn ding al de revue is gepasseerd:

Was het de slechte kwaliteit van de aflevering op de site, of heeft Loretta bij haar afscheid een duidelijke genante lipstick-zoen op haar wang?
Was dit van Sanne? Is dit een mol-hint, net als in een eerder seizoen het schouderklopje van de mol (België, mol Marc) en dat de mol steeds in beeld was bij de afvaller tijdens de executie?

Weet niet of het iets is, maar het laat me niet los...
Mollen in Japan...

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Aflevering 1
« Reactie #392 Gepost op: 13-01-2010, 10:08:42 »
Citaat
Citaat van: Jelsir op Gisteren om 16:28:24

Stadopdracht >> seizoen 5 - Australië of seizoen 9 - Jordanië
Reuzenrad >> seizoen 9 - Noord Ierland
Lasergame >> seizoen 5 - Australië
Jokerveiling. >> seizoen 6 - Argentinië

In elk seizoen zit wel een stadsopdracht of lasergame en er is geen reuzenrad. Het is of de tram, of een kabelbaan.
Stadsopdrachten werden meermalen gedaan in alle seizoenen en in seizoen 4 was er eveneens een lasergame. Als het een verwijzing is naar een vorig seizoen is het dus niet eenduidig.

Kunnen we dit soort speculatie aub in het topic over zulk soort verwijzingen houden? Maakt alles een stuk overzichtelijker.

Offline Vieffan

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #393 Gepost op: 13-01-2010, 10:59:18 »
Fijn, weer een nieuw seizoen!

Dit is mijn eerste post dit jaar, en omdat ik niet alle 20 pagina's van dit topic heb doorgelezen, bestaat er een dikke kans dat mijn ding al de revue is gepasseerd:

Was het de slechte kwaliteit van de aflevering op de site, of heeft Loretta bij haar afscheid een duidelijke genante lipstick-zoen op haar wang?
Was dit van Sanne? Is dit een mol-hint, net als in een eerder seizoen het schouderklopje van de mol (België, mol Marc) en dat de mol steeds in beeld was bij de afvaller tijdens de executie?

Weet niet of het iets is, maar het laat me niet los...
was de lippenstift van Sanne ;). Wat het betekend kunnen we pas na de volgende aflevering zeker van zijn

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
Aflevering 1
« Reactie #394 Gepost op: 13-01-2010, 11:01:41 »
was de lippenstift van Sanne ;). Wat het betekend kunnen we pas na de volgende aflevering zeker van zijn

Met WIDM kan je nooit zeker zijn ;)
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
Aflevering 1
« Reactie #395 Gepost op: 13-01-2010, 11:03:19 »
Kunnen we dit soort speculatie aub in het topic over zulk soort verwijzingen houden? Maakt alles een stuk overzichtelijker.

Graag ::ok::
2024: wie is de Mol?

Offline Rutg3rDutchWolf

• Forumlid
  • MWAM
Aflevering 1
« Reactie #396 Gepost op: 13-01-2010, 11:34:13 »
Molcrazy heeft Aflevering 2 ook al geplaatst.

::ok::
Why don't I ever listen to me?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #397 Gepost op: 13-01-2010, 12:05:06 »
Molcrazy heeft Aflevering 2 ook al geplaatst.

::ok::
MC is zijn tijd soms ver vooruit.

Maar het is prima, er is immers ook al meteriaal te zien van de aflevering, dus het is handig om commentaar en opvallende dingen over aflevering twee ook nu al daar te plaatsen

Offline Lonneke*L

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #398 Gepost op: 13-01-2010, 12:51:38 »
Neem daar bij dat ze zeker wist dat Loretta hoogtevrees had, terwijl dat niet zo was, en je krijgt een verdachte kandidaat.

Ik heb in een interview met Loretta in de VARA-gids gelezen dat Loretta wel degelijk hoogtevrees had..Blijkbaar liet ze dit niet merken.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #399 Gepost op: 13-01-2010, 12:59:36 »
MC is zijn tijd soms ver vooruit.

Maar het is prima, er is immers ook al meteriaal te zien van de aflevering, dus het is handig om commentaar en opvallende dingen over aflevering twee ook nu al daar te plaatsen

Daar zou nog een topic "voorbeschouwing aflevering #" voor moeten komen ...

Vorige week werd er al veel te veel vooraf gepost...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)