Eindelijk heb ik even tijd hier mijn bevindingen van de eerste aflevering door te geven. Het was zeker een leuke aflevering, met wel, zoals sommigen zeggen wat onduidelijkheden qua opdrachten. En dan met name bij de eerste opdracht. Mede door de reactie van de mensen op de boot leek het een beetje chaotisch te verlopen, maar ik denk niet dat we hier de mol al uitgebreid aan het werk hebben gezien. Wat mij betreft kon de mol ook even goed op de peilers staan, aangezien de mol er toch wel vanuit kan gaan dat een opdracht als dit tot mislukken gedoemd is. En als hij dan ook nog eens zorgt dat hij bijv. in de schaduw staat is het ook nog eens interessant voor hem...
In de tweede opdracht kon niet of nauwelijks gemold worden. Hetgene waar het best nog bij gemold kon worden was datgene wat je in de winkel zou kopen. Je had er dan voor kunnen zorgen dat je iets hebt gekocht dat duidelijk herkenbaar is als zijnde jou artikel, maar dat ook makkelijk aan anderen gelinkt kan worden, zodat men misschien een andere foto bij je naam zou zetten. Als veto-er heb je niet veel kans om te mollen, want iedereen zit op je lippen.
Echte grote mollenstreken of mollenaanwijzingen heb ik niet gevonden, helaas. Er zijn echter wel een paar kandidaten die ik voorlopig naar achter heb kunnen schuiven. Op dit moment blijf ik nog steeds gaan voor Kim als mol, maar met frits, manuel en Tim als goede vervangers...