Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110457 keer)

Offline califax

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 1
« Reactie #400 Gepost op: 13-01-2010, 13:19:16 »
Daar zou nog een topic "voorbeschouwing aflevering #" voor moeten komen ...

Vorige week werd er al veel te veel vooraf gepost...

Topic Afl. 1 kan prima dienen als aanloop naar afl. 2 toch? Dat doen we immers al vanaf afgelopen donderdagavond 21:30...  ::trots::

Offline CM

• Forumlid
  • ...a new star born out of a dying one...
Aflevering 1
« Reactie #401 Gepost op: 13-01-2010, 14:35:04 »
Nieuw op 't forum, maar alweer bijna 5 jaar WIDM^^.
Ik zat voorheen op 't forum van de AVRO zelf, maar dit liep steeds vast...
Op naar aflevering 2, en er zijn wel een paar punten waar ik van overtuigd ben:

- Hind's rode kleur was té opvallend, maar ook viel het me op dat alleen haar artiestennaam wordt genoemd in het voorstukje.
- Volgens mij was Tim gewoon zeer dom bezig bij de brug, maar niet zozeer aan het mollen.
- Kim was dus overduidelijk té erg bezig. Maar dat kan natuurlijk ook weer een onderdeel van de taktiek zijn.

Als je naar de site van de AVRO gaat, staan er onder de trailer die je krijgt wat Japanse tekens. Heeft iemand hier al naar gekeken?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #402 Gepost op: 13-01-2010, 14:37:50 »
Ja hoor, het hele Avroforum is hier al zo'n beetje tot op het bot uitgekleed.

Maar ik ben het met je eens wat het vastlopen van de site bestreft: ik krijg iedere keer TOO BUSY. Hebben ze eenmooie onderlaag erin aangebracht, met overal verrassingen, kan hun server het niet aan.

Offline CM

• Forumlid
  • ...a new star born out of a dying one...
Aflevering 1
« Reactie #403 Gepost op: 13-01-2010, 14:43:42 »
Tja inderdaad...met op zoek naar Joseph was 't ook al zo hoor... Nu met Mary én WIDM kom k er helemaaaaal niet meer op.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
Aflevering 1
« Reactie #404 Gepost op: 13-01-2010, 16:18:34 »
Eindelijk heb ik even tijd hier mijn bevindingen van de eerste aflevering door te geven. Het was zeker een leuke aflevering, met wel, zoals sommigen zeggen wat onduidelijkheden qua opdrachten. En dan met name bij de eerste opdracht. Mede door de reactie van de mensen op de boot leek het een beetje chaotisch te verlopen, maar ik denk niet dat we hier de mol al uitgebreid aan het werk hebben gezien. Wat mij betreft kon de mol ook even goed op de peilers staan, aangezien de mol er toch wel vanuit kan gaan dat een opdracht als dit tot mislukken gedoemd is. En als hij dan ook nog eens zorgt dat hij bijv. in de schaduw staat is het ook nog eens interessant voor hem...

In de tweede opdracht kon niet of nauwelijks gemold worden. Hetgene waar het best nog bij gemold kon worden was datgene wat je in de winkel zou kopen. Je had er dan voor kunnen zorgen dat je iets hebt gekocht dat duidelijk herkenbaar is als zijnde jou artikel, maar dat ook makkelijk aan anderen gelinkt kan worden, zodat men misschien een andere foto bij je naam zou zetten. Als veto-er heb je niet veel kans om te mollen, want iedereen zit op je lippen.

Echte grote mollenstreken of mollenaanwijzingen heb ik niet gevonden, helaas. Er zijn echter wel een paar kandidaten die ik voorlopig naar achter heb kunnen schuiven. Op dit moment blijf ik nog steeds gaan voor Kim als mol, maar met frits, manuel en Tim als goede vervangers...
Ich bin ein Bärliner!

Offline ThomasMol

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #405 Gepost op: 13-01-2010, 16:38:56 »
Hey
Voorgaande jaren heb ik altijd dit forum gelezen, maar ik vond het nu ook weleens leuk om zelf te posten dus bij deze ::trots::

Opdrachten
De eerste opdracht heeft de mol nog niet gemold, omdat hij/zij toch wist dat deze opdracht fout zou gaan.
Ik denk dat de mol in de tweede opdracht niet gemold heeft, omdat er toch maar duizend euro verdient kon worden en hij/zij zich nog niet verdacht wou maken.
De mensen die juist ''vage'' voorwerpen gekozen hebben willen zichzelf verdacht maken en zijn niet de mol?

Het shirt met Japan van Frits vind ik dan wel weer erg opvallend.
Hij word als enige(samen met Loretta??) niet getoond bij de hints op de avro website, dit kan natuurlijk weer naar de geen hints>>mol theorie leiden.
Ook is hij eigenlijk te onopvallend.
Voor mij is de mol nu Frits, maar dat kan morgenavond natuurlijk weer veranderen ::hypocriet::

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
Aflevering 1
« Reactie #406 Gepost op: 13-01-2010, 16:47:21 »
Hey
Voorgaande jaren heb ik altijd dit forum gelezen, maar ik vond het nu ook weleens leuk om zelf te posten dus bij deze ::trots::

Opdrachten
De eerste opdracht heeft de mol nog niet gemold, omdat hij/zij toch wist dat deze opdracht fout zou gaan.
Ik denk dat de mol in de tweede opdracht niet gemold heeft, omdat er toch maar duizend euro verdient kon worden en hij/zij zich nog niet verdacht wou maken.
De mensen die juist ''vage'' voorwerpen gekozen hebben willen zichzelf verdacht maken en zijn niet de mol?

Het shirt met Japan van Frits vind ik dan wel weer erg opvallend.
Hij word als enige(samen met Loretta??) niet getoond bij de hints op de avro website, dit kan natuurlijk weer naar de geen hints>>mol theorie leiden.
Ook is hij eigenlijk te onopvallend.
Voor mij is de mol nu Frits, maar dat kan morgenavond natuurlijk weer veranderen ::hypocriet::

EINDELIJK een medestander! :D 'Niets is wat het lijkt' slaat misschien wel op de kandidaat waarnaar helemaal geen of amper hints verwijzen i.t.t. vorige series. En het feit dat Frits op de brug stond (een plaats waar je naar verluidt amper of niet kan mollen) zegt nog weinig, misschien zien we morgenavond wel een opdract/opdrachten waarbij veel geld te verliezen valt.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline ThomasMol

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #407 Gepost op: 13-01-2010, 16:56:51 »
EINDELIJK een medestander! :D 'Niets is wat het lijkt' slaat misschien wel op de kandidaat waarnaar helemaal geen of amper hints verwijzen i.t.t. vorige series. En het feit dat Frits op de brug stond (een plaats waar je naar verluidt amper of niet kan mollen) zegt nog weinig, misschien zien we morgenavond wel een opdract/opdrachten waarbij veel geld te verliezen valt.

Als Frits te horen krijgt dat hij de pijlers van de brug op moet, vind ik hem ook wel erg snel zeggen dat hij hoogtevrees heeft.
Hier merk je later eigenlijk helemaal niks van, ook schreeuwt hij van de pijler: 'Hier is Frits' wat natuurlijk zeer verwarrend is over zo'n grote afstand.(richting de boot mensen)
Eigenlijk is op dit punt ook de opdracht mislukt, wat ik dus door Frits vind komen.
7000 euro uit de pot, hierdoor kon hij gemakkelijk de 2de opdracht zeer goed uitvoeren en een duidelijk voorwerp kopen.
Tunnelvisie aaaaaaaaaaaaaaaaah ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 13-01-2010, 17:29:51 door ThomasMol »

Offline califax

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #408 Gepost op: 13-01-2010, 17:26:34 »
Succes in die tunnel jongens ;)

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
Aflevering 1
« Reactie #409 Gepost op: 13-01-2010, 18:25:12 »
Tunnelvisie heb ik zeker niet, er zijn nog wel drie, vier die ik vrij verdacht vind.

Waar ik echter wel mee blijf zitten (ik weet dat er hier reeds aan gerefereerd is) is het feit dat de stropdas in de tweede opdracht slechts een keer in beeld komt, op het einde als ze alles gaan checken. Volgens mij is van alle andere kandidaten hun voorwerp zeker twee of meer keren in beeld geweest.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Aflevering 1
« Reactie #410 Gepost op: 13-01-2010, 18:36:29 »
Tunnelvisie heb ik zeker niet, er zijn nog wel drie, vier die ik vrij verdacht vind.

Waar ik echter wel mee blijf zitten (ik weet dat er hier reeds aan gerefereerd is) is het feit dat de stropdas in de tweede opdracht slechts een keer in beeld komt, op het einde als ze alles gaan checken. Volgens mij is van alle andere kandidaten hun voorwerp zeker twee of meer keren in beeld geweest.
Hind en Sanne maar 1x.

Ik ga er altijd vanuit dat als iets helemaal niet een beeld komt, het waarschijnlijk vrij oninteresant is geweest. Ze hebben van beide opdrachten waarschijnlijk zoveel beeldmateriaal dat ze gewoon keuzes moeten maken en dan is het leuker om op een paar dingen te focussen i.p.v. alles een beetje. Al hebben we helaas ook voorbeelden uit het verleden dat niet zo is, en juist wel molacties zijn weggeknipt.

Offline lili(s)chat

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Aflevering 1
« Reactie #411 Gepost op: 13-01-2010, 20:07:07 »
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik ervan overtuigd ben dat de 2de opdracht bijna niet te doen fout lopen is, en dat de mol hierbij heel makkelijk kan ontmaskerd worden moesten de kandidaten zichzelf niet zo verdacht willen maken.

Iedereen weet wat hij voor zichzelf gekocht heeft, en iedereen mag langs de paaltjes lopen.
- Iedereen weet wat hij heeft gekocht en zet zijn foto bij het juiste voorwerp.
- Als de kandidaten die daarna komen slim zijn (ze weten wie waar al is gepasseerd)dan veranderen ze de foto's van de kandidaten die al voorbij zijn gekomen niet.
- Op het einde zijn de vetorechters dan eigenlijk overbodig.

Maar doordat Erik en Kim aan het klooien waren ging deze theorie natuurlijk niet op. En juist dit overtuigd mij ervan dat zowel Kim als Erik de mol niet zijn. De mol weet dat klooien bij deze opdracht veel te opvallend is.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
Aflevering 1
« Reactie #412 Gepost op: 13-01-2010, 20:38:37 »
De mol kan de tweede opdracht ook juist gebruiken om zich onverdacht te maken. Zo veel geld was er nou relatief ook niet te verdienen, dus de mol kan zich hier wel even als kandidaat gedragen. Opdracht 1 is grotendeels mislukt, en daar is de mol al heel tevreden mee.
The British are not impressed.

Offline ThomasMol

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #413 Gepost op: 13-01-2010, 20:54:11 »
Maar doordat Erik en Kim aan het klooien waren ging deze theorie natuurlijk niet op. En juist dit overtuigd mij ervan dat zowel Kim als Erik de mol niet zijn. De mol weet dat klooien bij deze opdracht veel te opvallend is.

Ik vond dat Erik niet echt veel aan het 'klooien' was.
Het 'klooien' was vooral het idee van Kim en Erik deed maar gewoon mee.

Offline Vieffan

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #414 Gepost op: 13-01-2010, 21:06:46 »
Ik vond dat Erik niet echt veel aan het 'klooien' was.
Het 'klooien' was vooral het idee van Kim en Erik deed maar gewoon mee.
Het was juist Erik die als eerste zei "Laten we deze foto er dan in gooien" Kim: "Je wilt een beetje klooien dus?" Erik: "Ja, misschien"
Ik weet het niet meer letterlijk, maar hier kwam het op neer.  En toen ging Kim ineens gek doen en wilde Erik weet beetje normaal doen geloof ik.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #415 Gepost op: 13-01-2010, 21:14:02 »
De mol wordt bekend gemaakt in afl.3(Uitspraak PJ in afl.1) zal niemand letterlijk nemen. Misschien zit in afl.3 wel de ultieme hint verborgen. Of speelt een mol uit een eerder seizoen (George?)een rol. Ik denk in ieder geval dat we flink op het verkeerde been gezet gaan worden... :-\\ ;D

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #416 Gepost op: 13-01-2010, 21:20:55 »
worden we niet al tien jaar flink op het verkeerde been gezet? Niet dat dat erg is, daar is het juist het sort programma voor.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #417 Gepost op: 13-01-2010, 21:27:36 »
worden we niet al tien jaar flink op het verkeerde been gezet? Niet dat dat erg is, daar is het juist het sort programma voor.

Haha, helemaal gelijk Jos. Ik bedoel dat we deze keer op een speciale, verrassende en opvallende manier om de tuin geleid gaan worden. ;D

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #418 Gepost op: 13-01-2010, 21:38:08 »
Ja, net zoals vorig jaar, toen de makers iedereen wilden doen geloven dat er nog geen mol was. Neem maar van mij aan dat Jon dat weldegelijk vantevoren wist, allemaal. Het riico om met een onvoorbereide mol het spel in te gaan, is immers veel te groot.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Aflevering 1
« Reactie #419 Gepost op: 13-01-2010, 21:45:32 »
Ja, net zoals vorig jaar, toen de makers iedereen wilden doen geloven dat er nog geen mol was. Neem maar van mij aan dat Jon dat weldegelijk vantevoren wist, allemaal. Het riico om met een onvoorbereide mol het spel in te gaan, is immers veel te groot.

Dat is al de tweede keer in korte tijd dat je dat zo stellig beweert. Hoe kom je daar toch bij? ;)