Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110466 keer)

Offline lollygirl

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #80 Gepost op: 8-01-2010, 02:04:46 »
Jooeeehoee, wat een super leuke aflevering.
Hulde voor George,,, (sjors) wat super kicke dat
hij een kleine James-Bond-achtige-rol op zich wilde
nemen! Erg leuke groep en ik vond de opdrachten niet
moeilijk te volgens, zoals jullie aangaven. Vooral de
tweede opdracht was na de computerweergave "langs het water-
over het bruggetje" erg duidelijk.
Wel weer een aflevering om meerdere keren te kijken, er
zitten nog teveel kandidaten in om iedereen in de gaten
te houden. Loretta als eerste eruit, jammer maar had
ik wel al voorspelt, volgende is Frits. Jeetje wat is
Tim fanatiek zeg, dat had ik dan niet verwacht. Mijn
eerste verdenking na het zien van de eerste aflevering op
dit belachelijke tijdstip is Manuel. Zie vanaf ongeveer
seconde 23 waarbij PJ zegt "maar de mol in het midden saboteert"
en op dat moment loopt Manuel duidelijk in het midden van
het beeld. Ik weet dat PJ ook niet weet wie de mol is maar
deze ingesproken tekst kan makkelijk worden gemonteerd bij
het juiste beeld....Wat denken jullie
Dan ga ik nu lekker slapen en kijk van het weekend nog een keer.
Sta wel gedeelde 2e plek in de pool :P nog nooit zo hoog gestaan ;)
Keep Watching

Offline alex_1979

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #81 Gepost op: 8-01-2010, 02:34:18 »
Allereerst complimenten voor de eerste aflevering. Gaaf naar Japan!! Leuke opdrachten, vooral de eerste erg gaaf op die brug en met de helicopter. Beloofd veel goeds dit seizoen

1e aflevering blijft de mol meestal op de achtergrond. Daarom zijn Frits, Sanne en Barbera voor mij verdacht.

De mol zou om de opdrachten te kunnen saboteren bij opdracht 1 het beste op de boot of in de heli kunnen zitten. Verdacht: Sanne, Tim en what's his name oh ja Manuel (ik weet zn naam niet eens da's al verdacht lol)

Bij opdracht 2 zou ik denken dat de mol een voorwerp kiest dat gemakkelijk bij een ander persoon gekkozen kan worden. Verdacht: Sanne: katten kan ook bij Barbera en Loretta, TV tijdschrift van Tim ook heel verdacht, hele groep vol TV mensen dus da's EEERRRUUGGH verdacht Tim!

Verder het rood van Hint is wat mij betreft veeeel te obvious en dus niet verdacht. Kim is ook wel erg aan t mollen, maar schuift het af op Erik en da's dan wel weer een klassieke mollenactie....

Greetz

Alexander

Offline Mollerd

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mand!
Aflevering 1
« Reactie #82 Gepost op: 8-01-2010, 07:26:39 »

*Ontbreken van Hind bij het invullen van de test (check ik morgen nogmaals).

Daar was ze wel te zien hoor, al was ze niet zo herkenbaar omdat ze een pet op had. Ben bang dat je theorie alweer de mist in gaat, maar ik vond het wel een hele mooie.  ::ok::

Offline Wendy17

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #83 Gepost op: 8-01-2010, 08:02:39 »
Ik heb iemand gevonden die iets heeft gevonden wat naar Arjan zou kunnen verwijzen.

Op twitter heeft moljager DieIsDeMol een tweet geplaats met een link naar een plaatje uit de uitzending. Ergens aan het begin van de uitzending (als ze net in Japan zijn) komt Tokyo International Airport in beeld. In hetzelfde beeld zie je een "a".
http://twitpic.com/x3t3t/full
Op het gebouw recht onder "airport"

Edit: Gewoon een link naar het plaatje werkt niet. Dus is het een link naar de pagina waar het plaatje opstaat.

Die 'a' heb ik inderdaad ook gezien! Ik heb nog op zitten letten of er nog meer van dit soort letters in beeld kwamen, maar heb ze niet gezien. Misschien volgende aflevering weer?
Als je nooit begint is er nooit een einde

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
Aflevering 1
« Reactie #84 Gepost op: 8-01-2010, 08:02:55 »
Hele leuke Aflevering en ook leuke opdrachten weer eens wat anders weer en wat is Japan toch mooi hé, leuke bestemming en de Kandidaten begin ik al aan te wennen zijn leuke kandidaten wederom weer. ::ok:: ::ok::

Offline _Nikki

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #85 Gepost op: 8-01-2010, 08:05:35 »
Heerlijk, we zijn net begonnen en meteen ben ik alles alweer aan het overanalyseren ;D

Allereerst, wat een prachtig land is Japan toch, toplocatie. Alleen jammer dat ik me nu bij elk bordje en tekentje ga afvragen of het misschien een hint is, haha, en er hangen nogal wat bordjes daar.

Niet geheel onverwacht heb ik nog geen idee wie ik moet verdenken (of eigenlijk meer wie niet). Kim vind ik wel erg opzichtig mollen, maargoed, dat kan natuurlijk ook weer een strategie zijn al heb ik op dit moment mijn twijfels. De rode-sleutel-met-Hind-hint is me eigenlijk iets té duidelijk, al vraag ik me wel af waarom ze dat hebben gedaan als Hind niet de mol is. Verwarring zaaien onder mollenjagers is een realistische optie :P Ik denk dat ik nog minstens een aflevering nodig heb om echt een beetje een lijstje te kunnen vormen.

Wel weer een leuke groep trouwens, van tevoren had ik het idee dat ik de helft niet echt kende, bleek me te vallen, ik kende alleen niet de gezichten bij de namen.

Is het alweer donderdag? ::)

Offline Janer

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #86 Gepost op: 8-01-2010, 08:27:25 »
Heerlijk, we zijn net begonnen en meteen ben ik alles alweer aan het overanalyseren ;D

Allereerst, wat een prachtig land is Japan toch, toplocatie. Alleen jammer dat ik me nu bij elk bordje en tekentje ga afvragen of het misschien een hint is, haha, en er hangen nogal wat bordjes daar.

Niet geheel onverwacht heb ik nog geen idee wie ik moet verdenken (of eigenlijk meer wie niet). Kim vind ik wel erg opzichtig mollen, maargoed, dat kan natuurlijk ook weer een strategie zijn al heb ik op dit moment mijn twijfels. De rode-sleutel-met-Hind-hint is me eigenlijk iets té duidelijk, al vraag ik me wel af waarom ze dat hebben gedaan als Hind niet de mol is.

Dat is dezelfde soort vraag als waarom juist Sanne de brief kreeg van George. Dat was zeker niet willekeurig, George liep duidelijk recht op z'n doel af (geacteerd?).

Offline _Nikki

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #87 Gepost op: 8-01-2010, 08:41:39 »
Klopt, dat vond ik ook zo'n veel te duidelijke "hint", maar als Sanne niet de mol is lijkt me dat dat gewoon willekeurig gekozen is (al ben ik bereid dit terug te nemen als blijkt dat er toch iets achter zit :P). Was het niet Tim die gelijk zei dat ie 't verdacht vond dat Sanne de envelop kreeg? Dat is natuurlijk het doel, alvast mensen verdacht maken. Zo had er ook iemand (Frits?) een shirt aan met het woord Japan er op, zou je ook dingen van gaan kunnen denken, wat ik overigens niet doe.

Offline ajhoving

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #88 Gepost op: 8-01-2010, 09:05:33 »
Is het niemand opgevallen dat er ergens aan het begin van de aflevering heel groot
ergens een hele grote gele 6 in spiegelbeeld op een muur was geprojecteerd leek het haast?
Het zag er niet uit alsof het er echt was...

:-[

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Aflevering 1
« Reactie #89 Gepost op: 8-01-2010, 09:32:30 »
AH, het is nu echt begonnen. En met 7 andere fans/forummers heb ik een leuke avond gehad!

Het was een behoorlijk chaotische uitzending, met onduidelijke opdrachten. De brug-opdracht werd me pas gaandeweg duidelijk. En schijnbaar waren de kandidaten ook niet echt op de hoogte, want het is raar dat Erik en Tim niet de link legde tussen de vier kisten (die ze al gezien hadden bij vertrek in de heli) en de vier pilaren van de brug. Dus dat ze de sleutel van zichzelf uitzochten is gewoon raar.
Vier kleuren stonden voor de windrichtingen, en deze stonden op 't kompas. Da's me wel duidelijk. Maar welke kleur bij welke kandidaat zou moeten horen is me nu nog steeds niet duidelijk. Ik begrijp dat de boot-ers probeerden een kleur aan een kandidaat te knopen (blauw - blauw). Dit zal ik is ff op m'n gemak terug gaan kijken.

De tweede opdracht was ook niet echt uitgelegd, maar was wel snel te begrijpen. Ik zou overigens als mol niet het veto-recht willen hebben. Omdat iedereen je mol-actie dan zou zien. (geld ook voor de heli-ers in opdracht 1). Echter als mol zou ik opdracht 2 gewoon doen slagen, omdat het wel erg opvalt om te mollen. Immers er is geen verbergen aan.

O ja, waarom probeerde Tim met de "Niets is wat het lijkt"-man te praten op het vliegveld van Nagasaki? Iedereen stond er om heen. Het leek belangrijk, maar toen zaten ze toch ineens in de bus.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Sander

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #90 Gepost op: 8-01-2010, 09:34:24 »
We zijn begonnen! jippie  ;D

Heerlijk om weer de begintune te horen van mijn favoriete programma. En wat een aflevering. Leuk om George in de opening te zien. Ik verwacht (hoop) eigenlijk omdat het de tiende is meer oude bekenden te zien. Kriebels in m'n benen bij het zien van de beelden op de brug, brrr  ::tandpastasmiley::

Kijken er nog meer mensen in HD? Ziet er echt gaaf uit!

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
Aflevering 1
« Reactie #91 Gepost op: 8-01-2010, 09:35:26 »
O ja, waarom probeerde Tim met de "Niets is wat het lijkt"-man te praten op het vliegveld van Nagasaki? Iedereen stond er om heen. Het leek belangrijk, maar toen zaten ze toch ineens in de bus.

Vreemder nog is dat hij blijkbaar wat Japanse woordjes had geleerd (ook al kon de man hem niet verstaan), terwijl ze niet wisten dat ze naar Japan zouden gaan.
Het zou natuurlijk kunnen dat hij in het vliegtuig wat heeft opgepikt, bijv. uit een folder van de luchtvaartmaatschappij. Maar ik vond het wel opvallend.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #92 Gepost op: 8-01-2010, 09:39:35 »
Vreemder nog is dat hij blijkbaar wat Japanse woordjes had geleerd (ook al kon de man hem niet verstaan), terwijl ze niet wisten dat ze naar Japan zouden gaan.
Het zou natuurlijk kunnen dat hij in het vliegtuig wat heeft opgepikt, bijv. uit een folder van de luchtvaartmaatschappij. Maar ik vond het wel opvallend.

Hij las volgens mij uit een woordenboekje.. En denk dat ze op het vliegveld wel tehoren krijgen waar ze heen gaan.. of eerder en dat ie dan miss ff gauw zo;n boekje had gekocht en toen wat probeerde te vragen aan die Japanner.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #93 Gepost op: 8-01-2010, 09:46:13 »

Hij werd bij de bus ook gefotografeerd door een Japanse dame. Ik vroeg me toen af of Di-rect wellicht wereldberoemd in Japan was, en of ze daar wel eens getourd hadden. Ik nam aan dat hij daar wat Japanse woordjes aan had overgehouden ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Aflevering 1
« Reactie #94 Gepost op: 8-01-2010, 10:03:23 »
Ik vond dit zeer frapant: . In shot 1 lijken zowat alle kleuren te zijn gefilterd, behalve de kleuren blauw op het shirt, blauw op de hoed (en het donkere shirt) Vervolgens zie je een shot van de vraag Wie is de mol? Direct gevolgd door een shot van het papier met de kleuren, waar ook alle kleuren zijn gefilterd behalve de kleuren blauw, die matchen met het shirt/hoed van Barbara.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline DikkeControleur

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #95 Gepost op: 8-01-2010, 10:06:19 »
De boot-ers hadden dus een overzicht.
Elke windrichting had een kleur, en elke niet-boot-er had een kleur.

Dat maakt de opdracht voor de boot-ers wel logisch.

Echter waarom moesten de brug-ers via de brief uitvogelen wie op  welke pilaar moest staan?
Dat is een zinloze exercitie voor de uitkomst, omdat het voor de boot-ers helemaal niets uitmaakt waar ze gaan staan!
« Laatst bewerkt op: 8-01-2010, 10:50:41 door DikkeControleur »

Offline califax

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #96 Gepost op: 8-01-2010, 10:17:08 »
De boot-ers hadden dus een overzicht.
Elke windrichting had een kleur, en elke niet-boot-er had een kleur.

Dat maakt de opdracht voor de boot-ers wel logisch.

Echter waarom moesten de brug-ers via de brief uitvogelen wie op  welke pilaar moest staan?
Dat is een zinloze exercitie voor de uitkomst, omdat het voor de boot-ers helemaal niets uitmaakt waar ze gaan staan!

De kistjes en sleutels waren gekoppelt aan de vragen die de Bruggers kregen, niet rechtstreeks aan de kleuren van de Booters.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #97 Gepost op: 8-01-2010, 10:19:20 »
Bovendien, als je de Bruggers gewoon zou vertellen waar ze moeten staan, is er minder ruimte om te Mollen natuurlijk.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline blastdragon

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #98 Gepost op: 8-01-2010, 10:23:25 »
Die 'a' heb ik inderdaad ook gezien! Ik heb nog op zitten letten of er nog meer van dit soort letters in beeld kwamen, maar heb ze niet gezien. Misschien volgende aflevering weer?
Er is gevonden dat het geen a is maar een 6 (of 9). Er hangt geen haakje achter...

Offline DikkeControleur

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #99 Gepost op: 8-01-2010, 10:27:52 »
Ah, ok thx, Califax.

Trouwens om 14:04 gaan de brug-ers al vast in formatie staan. Ze zeggen hardop hun windrichtinglokatie:

EDIT: Hier stond een fout plaatje

Voila, da's dus fout! Manuel en Barbara OF Loretta en Frits staan verkeerd om!
Voila, ik zit niet op te letten ze staan wel goed qua windrichting

Vervolgens geven de boot-ers de namen door die tussen haakjes staan:
Noord geel Loretta   (Manuel)
Oost rood Barbara   (Barbara)
Zuid groen Frits    (Tim)
West blauw Manuel   (Erik)

Daar is er dus maar één goed van!
En schijnbaar hebben ze alle vier niet hun verrekijker op de helicopter ingesteld, want ze geven dus beide helicopter-ers door?!
« Laatst bewerkt op: 8-01-2010, 11:29:15 door DikkeControleur »