Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110473 keer)

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 1
« Reactie #480 Gepost op: 26-01-2010, 13:13:21 »
Ik zit me te bedenken of het wel ter zake doet, want die 2000 Yen per persooon hadden geen invloed op de geldpot. Hoeveel is 2000 yen eigenlijk? 10 euro? 20 misschien?

€15,84.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #481 Gepost op: 26-01-2010, 16:17:07 »
en daarvoor koop je in china een speelgoedbal?
Stelletje molloten...

Offline jovawi

• Forumlid
  • de mol ontdek je door goed te kijken
« Reactie #482 Gepost op: 26-01-2010, 16:24:44 »
en daarvoor koop je in china een speelgoedbal?

geen idee maar in Japan blijkbaar wel

« Reactie #483 Gepost op: 31-01-2010, 17:52:14 »
De boot-ers hadden dus een overzicht.
Elke windrichting had een kleur, en elke niet-boot-er had een kleur.

Dat maakt de opdracht voor de boot-ers wel logisch.

Echter waarom moesten de brug-ers via de brief uitvogelen wie op  welke pilaar moest staan?
Dat is een zinloze exercitie voor de uitkomst, omdat het voor de boot-ers helemaal niets uitmaakt waar ze gaan staan!
Van de bruggers is weinig meer over, het schijnt dat deze kandidaten te weinig info over de mol kregen bij bij deze opdracht. Toch zit Frits er nog in. Hij was volgens dit kaartje gekoppeld aan OOST. Is Oost het sleutelwoord ? Stond ook op grafsteen die nadrukkelijk in beeld werd gebracht.

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #484 Gepost op: 31-01-2010, 19:56:42 »
En Oriënt, bij de schoolopdrachten..... :-\\
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #485 Gepost op: 3-02-2010, 10:20:49 »
Ik ben heel benieuwd wie jullie denken dat het is die het volgende zegt op 17 minuten en 58 seconden in de aflevering:

17:58) "'t is volgens mij een vrouw, volgens mij is het Barbara."

Is het Hind of Kim die dit zegt (en dus als eerste Barbara goed herkent, iets wat een Mol niet snel zou doen)? Op dat moment kijkt Kim door de kijker en even later kijkt Hind door de kijker die dan Barbara herkent, maar het gaat me om dit eerdere moment.

Offline Sjappie

• Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
« Reactie #486 Gepost op: 3-02-2010, 10:29:08 »
Ik ben heel benieuwd wie jullie denken dat het is die het volgende zegt op 17 minuten en 58 seconden in de aflevering:

Volgens mij zegt Hind dat...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #487 Gepost op: 3-02-2010, 10:46:38 »
Volgens mij zegt Hind dat...

Bedankt voor het checken. Hind zou goed kunnen, ik kom er niet uit in ieder geval. (Jammer dat het niet duidelijk Kim is die het zegt, zou toch een van haar zeldzame goede acties geweest zijn.)

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #488 Gepost op: 3-02-2010, 11:20:12 »

Is het Hind of Kim die dit zegt (en dus als eerste Barbara goed herkent, iets wat een Mol niet snel zou doen)? Op dat moment kijkt Kim door de kijker en even later kijkt Hind door de kijker die dan Barbara herkent, maar het gaat me om dit eerdere moment.

Volgens mij is het Kim, die praat sneller dan Hind. Hind praat meestal bedachtzamer en langzamer.

Offline califax

• Forumlid
« Reactie #489 Gepost op: 3-02-2010, 11:42:36 »
Het is denk ik Kim.

Hind haar S-en zijn langer en scherper.

Maar later (18:17) zegt Hind ook "Dit is Barbara", en als ik die ernaast leg hoor je weinig verschil... Moeilijk...

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #490 Gepost op: 3-02-2010, 11:52:54 »
Het is bijna niet te horen.

Het lijkt me Kim, ook om dat die op dat moment de kijker in haar hand heeft...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lysmoljager

• Forumlid
« Reactie #491 Gepost op: 3-02-2010, 20:17:59 »
Ik heb heel goed terug geluisterd naar het moment met dat bordje "Niets is wat het lijkt". Ik weet niet wie, maar iemand zegt heel zacht Nice to meet you. Ik heb het een aantal keer terug geluisterd maar kan er niet achter komen wie dat zegt. In het dagboek van de mol staat als begin zin: "Nice to meet you, ik ben de mol." Denken jullie dat ook te horen??  ??? ???

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #492 Gepost op: 3-02-2010, 20:51:51 »
Welke minuut is dat ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

« Reactie #493 Gepost op: 3-02-2010, 21:11:33 »
Ik heb heel goed terug geluisterd naar het moment met dat bordje "Niets is wat het lijkt". Ik weet niet wie, maar iemand zegt heel zacht Nice to meet you. Ik heb het een aantal keer terug geluisterd maar kan er niet achter komen wie dat zegt. In het dagboek van de mol staat als begin zin: "Nice to meet you, ik ben de mol." Denken jullie dat ook te horen??  ??? ???
Nice ligt in Frankrijk. Tour de France rijden en een lekke band krijgen heb ik ook gehoord.Zomaar een associatie.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #494 Gepost op: 3-02-2010, 23:21:56 »
Ik heb het nog eens bekeken/beluisterd en haal deze woorden er niet uit.
Kun je aangeven wanneer precies ???

Nice ligt in Frankrijk. Tour de France rijden en een lekke band krijgen heb ik ook gehoord.Zomaar een associatie.

Dat was Manuel die dat zei (o.a. in dagboek)... lijkt me geen molactie
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #495 Gepost op: 4-02-2010, 08:50:43 »
Volgens mij is het Kim, die praat sneller dan Hind. Hind praat meestal bedachtzamer en langzamer.

Het is denk ik Kim. Hind haar S-en zijn langer en scherper.

Het lijkt me Kim, ook om dat die op dat moment de kijker in haar hand heeft...

Ah, dat gaat de goede kant op. 3x Kim (4x met mijn stem erbij) tegenover 1x Hind met een goede actie!

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #496 Gepost op: 4-02-2010, 11:58:34 »
Ik denk toch dat Hind dat zegt.. "Barbara" wordt uitgesproken net zoals hind dat kan zeggen.. Je hoort het aan "Bara".
Tis eigelijk best wel moeilijk uit te leggen..  ;D

Maar als je daarvoor Kim nog hoort vragen aan Arjen over oost.. Dan herken je haar stem.. En daarna is die stem best wel anders..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline sparkmark

• Forumlid
  • Ok, at this point, you're abusing sarcasm....
« Reactie #497 Gepost op: 9-02-2010, 17:41:43 »
Ik keek net dit oude filmpje terug van de molacties van George.

Op 2.25 zegt Jantien 'niets is wat het lijkt' en ze gaan er ook een tijdje over door. Zou dit verband houden met het bord in aflevering 1? George zit immers zelf ook even in aflevering 1...
Captain, can I have money for a slinky dress?

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #498 Gepost op: 9-02-2010, 17:45:47 »
Ik keek net dit oude filmpje terug van de molacties van George.

Op 2.25 zegt Jantien 'niets is wat het lijkt' en ze gaan er ook een tijdje over door. Zou dit verband houden met het bord in aflevering 1? George zit immers zelf ook even in aflevering 1...
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #499 Gepost op: 9-02-2010, 17:46:09 »
De uitspraak "niets is wat het lijkt" werd in de eerdere series van "Wie is de Mol?" veel gebruikt. Misschien voor het eerst in de derde serie, misschien al eerder (weet ik niet uit mijn hoofd).  Dat ze 'm nu weer gebruiken is vast vanwege het jubileumseizoen.