Het is een nogal harde, vermoeiende sport. De bescherming helpt wat maar niet al te veel. Het voelt niet lekker als een 350 lbs speler op je ligt. Een speler speelt gemiddeld maar 3 jaar in de league. Vooral running backs hebben het zwaar te verduring. Ze moeten hun pensioen dus in een paar jaar verdienen.
Een honkballer daarentegen staat de meeste tijd in het veld en krijgt niet zo vaak een bal. Een werper speelt eens in de 5 wedstrijden. Dat is dus veel gemakkelijker.
Zat ik ook aan te denken - maar moet je dan eens vergelijken met basisspelers in de nba! Toch een vrij intensieve sport, en dan de hoeveelheid wedstrijden die ze spelen..
Maargoed, mlb is inderdaad niet de meest actieve sport voor de meeste spelers. Denk daarentegen niet dat een pitcher het makkelijker heeft dan een veldspeler. Ruim 100 ballen keihard en met uiterste precisie gooien.. laat mij maar outfielder zijn
Daar heb je al helemaal niet de potentieel enorme druk, die een pitcher heeft bij bases loaded - of sowieso die een closer heeft.
Neem aan dat ijshockey ook nogal zwaar zal zijn. 82 wedstrijden als ik het goed heb, en vrij fysiek.